We kennen de programma's vast allemaal wel. Het programma 'Gepest', en het programma 'Over de streep'. In het programma over de streep, worden er zinnen opgenoemd, en als dit bij jou zo is loop je naar de andere kant van de zaal. Als je dit niet mee gemaakt hebt maar je hebt er wel respect voor blijf je staan en maak je met je hand het Peace teken. Bijv. : Ga over de streep, als je je vader, moeder, broer of zus. Of wie dan ook in je gezin, verloren bent.
Dat soort vragen. Er komen dan heftige waarheden op tafel te liggen, waar eigenlijk ALLE leerlingen (aangezien dit programma op scholen komt) respect voor hebben. Zo ook met pesten. Mensen realiseren soms niet wat ze doen, en dit soort programma's openen ogen. Zo kan ik mij nog heel goed een reactie herinneren..
Vraag: "Heb jij wel eens iemand gepest?"
Antwoord: "Ja, opwachten, pesten, enz enz."
Vraag: "Wat was de reden daarvoor?"
Antwoord: "Deze mensen waren anders.."
Vraag: "Waarom peste je ze dan?"
Antwoord: "Ja dat weet ik eigenlijk niet."
*KOTS*!!

Waarom zijn daar geen programma's over..? Waarom tonen ze niet wat zo'n simpel woordje (met enorme betekenis, ellende, en lijdensweg) met iemand doet? Waarom niet net zo'n aangrijpend programma als ODS?
Mijn buurman is aan Kanker overleden (hij was 15 toen hij het ontdekte en is 71 geworden!). Vroeger ging ik echt door het lint als iemand het woord als scheldwoord gebruikte..
Onlangs is een vriendje van mijn broertje overleden, op 13 jarige leeftijd. Ook aan het gevolg van Kanker..
Ik zou het zo graag, met zijn allen voor elkaar krijgen, dat daar eens aandacht aan besteed werd, ipv die onzin programma's zoals Cheat On Me. Waarom kunnen we daar niet met zijn allen wat aan doen? We kunnen de ziekte niet tegen het lijf gaan, maar kunnen we dan na bestaanden van mensen die eraan zijn overleden, of familie, en vrienden, en zelfs mensen met deze ziekte dan niet met zijn allen een hart onder de riem steken? Kunnen we er met zijn allen niet voor zorgen dat dit topic zo groot word en uitlekt? Bokt is zo groot! Waarom zou dat niet kunnen?
Kanker verziekt je taal.