ik hou van holland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:44

Hallo.

Ik wilde even het 1 en ander met jullie delen.
Het valt mij op, en zeker weten jullie allemaal ook, dat er steeds meer criminaliteit in ons land is.
En tuurlijk in elk land is dat er, maar in nederland word het nu wel heel veel.

In onze buurt is verleden week 4 x ingebroken en 1 auto gestolen.
1 maand geleden nog een snackbar en eengezin overvallen waarvan die man zwaar toegetakeld was. Maar ook veel diefstal. En dit is alleen nog maar in mijn wijk/dorp.

Ik mag ook geen opsporings verzocht kijken van mijn ouders omdat ik daar aggesief van wordt. En dit meen ik echt xd
Ik vroeg me af over hoe jullie nu over nederland denken.
Zou het in andere landen zoals scandinavie, duitsland,portugal,luxemburg,frankrijk,oostenrijk ook zo erg zijn?

Hoe kan het dat nederland in 15 jaar zo achteruit is gegaan.( En dan heb ik t niet eens over de crisis).

Komt dit door de regering? Die te slap optreedt?
Is het de evolutie van de mens?
Komt het door de multiculti, ofterwel Buitenlanders? (Polen, litouwers,oekrainiers,marokkanen).
Of zijn wij nl gewoon te makkelijk en pikken maar alles?

Hieperdi

Re: ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:48

Het is niet dat ik doodsbang ben, maar de laatste tijd voel ik me niet zeker meer op me gemak. Het feit dat ik 19 ben en me ma zegt dat ze niet wilt dat ik na 9e (savonds) niet meer met de tram mag, zegt in feite genoeg. Of na 12e niet alleen naar huis fietsen.
Dit mag toch niet gebeuren in ons land :(? Dat dit niet meer kan?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:56

Dénken dat criminaliteit toeneemt omdat er toevallig relatief veel incidenten zijn geweest in je eigen omgeving is iets anders dan wéten of het daadwerkelijk objectief af- of toeneemt. Dat als eerste. Media speelt een enorme rol in je beleving van veiligheid en uit onderzoeken blijkt vooralsnog dat hoewel ons gevoel van veiligheid afneemt, de werkelijke veiligheid juist toeneemt. Dat is natuurlijk niet precies hetzelfde als een toe- of afname van criminaliteit, maar geeft wel aan dat je gevoel niet altijd juist hoeft te zijn.

De regering treedt overigens helemaal niet zo slap op als men graag veronderstelt: uit recent onderzoek blijkt dat Nederland één van de strengst straffende landen in Europa is en dat 'het gewone volk', als zij het volledige dossier in mogen zien, regelmatig op één lijn zitten met de rechter(s) en dus dezelfde straffen zouden geven.

Dat misdaad toeneemt tijdens een crisis is heel logisch en dat zou dus zomaar een verklaring kunnen zijn. Buitenlanders hebben er ook mee te maken, helaas - daar kan je allerlei logische (en ook minder logische) oorzaken voor bedenken maar er zijn, voor zover ik weet, relatief veel immigranten en tweede-generatie-immigranten die in de problemen komen. Maar dat is iets wat in alle tijden en alle landen een rol speelt.

En ja, in andere landen is het ook niet allemaal perfect en prachtig. Ook daar zijn er misdaden, durven mensen 's avonds niet in de tram, en is het veiligheidsgevoel alleen maar afgenomen sinds 9/11 (wat daarin wereldwijd een grote rol heeft gespeeld).

Ik wil overigens niet beweren dat alles goed gaat hoor, ik weet heel goed dat de politie fouten maakt, rechters wel eens verkeerd beslissen, straffen soms veel te laag uitvallen, dat de politiek soms verkeerde prioriteiten heeft - enzovoorts. Er is zeker ruimte voor verbetering.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:01

Nou die overvallers van dat gezin hebben dus 120 uur taak straf gekregen en nog een boete van 800 euro.
Dat is toch geen straf :(

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:07

Het komt onder andere door de o zo zware straffen, maar ik denk ook door de open grenzen. Ik ben niet racistisch ofzo, maar door de open grenzen komen er veel mensen heel makkelijk in nederland, en er ook.makkelijk weeruit. En aangezien ze in oost europa nog steeds een hele grote achterstand heeft op het westen, is nederland een erg aantrekkelijk land om naartoe te komen en illegale praktijken uit te voeren. Want ja, de straffen zijn nou niet bepaald angstaanjagend... ze zullen de straffen hoger moeten maken, en niets geen tv op de kamer, maar eens nuttige dingen laten doen. En als niet oorspronkelijke nederlanders in de fout gaan zoals.mishandeling terugsturen naar eigen land. En ik heb echt niets tegebn mensen die hier willen wonen, zolang ze.zich maar gedragen... ik ben het wel met je eens. Nederland.begint echt onveuiliger te worden. Sorry voor de spel fouten. Ik typ op.mijn mobiel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:11

Zo lang als jij nog relatief veilig over straat kunt, heb je geen recht van spreken eigenlijk. HIER veel criminaliteit? Heb je al eens over die groepsverkrachtingen in India gehoord? Of over die raciale moorden in Zuid-Afrika? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ja, hier gebeurt ook weleens wat, tuurlijk. Maar om nou te zeggen dat criminaliteit in Nederland zo toeneemt... Dat valt wel mee. Alleen is het wel zo dat met name door de crisis, het aantal vermogensdelicten (dus overvallen, inbraken, berovingen, fraude) toeneemt.

Citaat:
Criminaliteit in Nederland

Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft, aan de hand van slachtofferenquêtes, in een onderzoek van april 2006 geconcludeerd dat de criminaliteit in Nederland gedurende de afgelopen 25 jaar toegenomen is van 3,9 naar 4,5 miljoen delicten. [2]
Uit de Landelijke criminaliteitskaart 2006, opgesteld door de Dienst Nationale Recherche Informatie, blijkt dat ten opzichte van 2005 de criminaliteit met 7 procent daalde [3]. Slachtofferenquêtes tonen over deze periode echter geen significante daling.[4]
Het aantal mensen dat zich vaak onveilig voelt, daalde van 7% in 1995[5] tot 3% in 2004. (Wikipedia)

En dit onderzoek wil zelfs eigenlijk zeggen dat de criminaliteit in Nederland daalt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:23

heidy_wilco schreef:
Het komt onder andere door de o zo zware straffen, maar ik denk ook door de open grenzen. Ik ben niet racistisch ofzo, maar door de open grenzen komen er veel mensen heel makkelijk in nederland, en er ook.makkelijk weeruit. En aangezien ze in oost europa nog steeds een hele grote achterstand heeft op het westen, is nederland een erg aantrekkelijk land om naartoe te komen en illegale praktijken uit te voeren. Want ja, de straffen zijn nou niet bepaald angstaanjagend... ze zullen de straffen hoger moeten maken, en niets geen tv op de kamer, maar eens nuttige dingen laten doen. En als niet oorspronkelijke nederlanders in de fout gaan zoals.mishandeling terugsturen naar eigen land. En ik heb echt niets tegebn mensen die hier willen wonen, zolang ze.zich maar gedragen... ik ben het wel met je eens. Nederland.begint echt onveuiliger te worden. Sorry voor de spel fouten. Ik typ op.mijn mobiel.

Je komt niet makkelijk nederland in :n kom je met het vliegtuig uit buiten europa van een zogenaamde 'risicovlucht' staan aan het einde van de slurf al marechaussee en kun je gelijk met hetzelfde vliegtuig weer terug als je niet aan kunt tonen wat je hier doet.
Ga je met de auto naar nederland weten ze je ook overal te vinden. Er rijdt meer controle en politie dan je denkt, en de politie tussen de landen werkt samen.

Bovendien geven de cijfers niet aan dat criminaliteit stijgt. Dat er in jouw buurt veel incidenten zijn wil niet zeggen dat het in heel NL stijgt. Daarbij zijn de mensen die delicten plegen over het algemeen nederlanders, illegalen of mensen met nietNL paspoort plegen maar heel weinig delicten, juist omdat ze dan teruggezet worden. Iemand met een nederlands paspoort (wat de meeste mensen gewoon hebben) kun je niet terugsturen naar het land van hun voorouders.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:32

heidy_wilco schreef:

Weet je, volgens mij ligtt het helemaal niet aan 'die buitenlanders'. Hier in de stad wonen ook veel buitenlanders, veel Russen, Estlanders, maar ook mensen uit voormalig sovjetunie (dus al die kleine landjes). Die komen hier heen voor werk op de luchthaven.
En er is hier volgens mij veel minder criminaliteit. Mensen vertrouwen elkaar en hebben respect voor elkaar en bemoeien zich niet zoveel met elkaar.
Als ik in bijv. Nederland iemand zzou aanstaren, krijg ik meteen 'heb je wat van me aan?' Op agressieve toon naar m'n hoofd. Hier echt niet. Staren mag, iedereen doet het. Dus waarom moeilijk doen?
Mensen geven elkaar (soms exxtreem) de ruimte.

En ik durf hier prima om 12 uur 's nachts over straat te gaan, of over Helsinki Centraal te lopen.

Enige rare dingen die ik tot nu toe heb gezien hadden betrrekking tot dronken Finnen. Maar die kun je gewoon uit de weg gaan.

Oftewel, het ligt ook aan de 'Nederlanders' zelf dat er minder verdraagzaamheid en meer aggresiviteit op straat isn, volgens mij.

En even over jouw voorstel van straffen dmv terugzenden, hoe wou je dat voor 'echte nederlanders' (gadver wat een woord) doen? 'Ja meneer, eigenlijk moeten we u terugsturen. Maar ja, dat gaat niet.dus u krijgt een gevangenisstraf. Uw buurrrman sturen we terug.' Hoezo iedereen gelijk voor de wet? U komt uit een ander land dus behandelen we u anders? Volgens mij is dat nog altijd discriminatie ;)

En voor 2de generaties? Die Nederlands zijn en niet Turks/Pools/Russisch oid?
Wat wou je daarmee doen?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 08:56

Nouja al die cijfers van dat criminaliteit daalt geloof ik niet.
Net zoals al die peilinge.

Ik las net dat criminele van de top 600, een huurwoning toegekregen krijgen in Amsterdam.
Hoe bedoel je criminilaiteit loont?

Mijn moeder heeft een halfjaar moeten wachten op een huurwoning.

Ik snap dit hele land niet meer.
En ook die turken die willen demonstreren over dat ophef over yunus.
Nah schiet mij maar lek.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:12

Ik heb echt niets tegen buitenlanders, bij mij op school hebben we ook veel mensen die net in Nederland wonen en die Nederlands leren. En daar ga ik normaal mee om, en ik vind het prima, juist leuk dat ze er zijn, omdat ik er zelf ook weer wijzer van wordt en veel leer van andere talen en culturen. Ook heb ik alleen maar respect voor ze. Maar er zijn helaas wel voorbeelden met mensen, en er zijn ook genoeg ook genoeg oorspronkelijke Nederlanders die fout zitten, die echt behoorlijk in de fout gaan.

Ik bedoel met die open grenzen, de granzen van Europa. Iedereen binnen europa kunnen zo Nederland in en uit rijden. Ook wel heel fijn, want zoals het in vele landen is bijv. de VS en Mexico, zou ik ook niet blij worden. Maar je hoort zoveel berichten met dat vooral Roemenen enzo hier behoorlijk de dienst uitmaken.

Oke, jullie hebben gelijk, ik klink wel erg rasistisch, maar geloof me, dat ben ik niet. Ik heb respect voor iedereen, en iedereen die in Nederland woont, of ze oorspronkelijk nou Turks of wat dan ook zijn, die zijn ook in mijn ogen Nederlands. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik de mensen die van oorsprong niet uit Nederland komen moest noemen, maar dat had ik beter wat anders kunnen verwoorden.

Er zijn helaas wel veel vooroordelen over buitenlanders (en ik bedoel de mensen die hier niet wonen). Ik ken iemand, die van oorsprong uit Albanië/Kosovo komt. Heel vaak vragen mensen ook of haar familie bij de maffia zit, alleen omdat daar veel corruptie is (zegt ze zelf ook).

Opzich is er bij mij in de buurt niet zo veel geweld, en ik durf midden in de nacht ook gerust in mijn eentje naar huis te fietsen, maar er zijn in een korte tijd in Groningen behoorlijk wat dingen gebeurd, waar ik toch wel van geschrokken ben, misschien wel juist, omdat er bijna nooit wat gebeurde (of niet zo uitgebreidt in de media werd besproken).

Ik hoop dat ik het zo wat beter heb verwoord, en het spijt me dat ik niet helemaal goed zat met mijn woordkeuze.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:18

heidy_wilco schreef:
Ik heb echt niets tegen buitenlanders, bij mij op school hebben we ook veel mensen die net in Nederland wonen en die Nederlands leren. En daar ga ik normaal mee om, en ik vind het prima, juist leuk dat ze er zijn, omdat ik er zelf ook weer wijzer van wordt en veel leer van andere talen en culturen. Ook heb ik alleen maar respect voor ze. Maar er zijn helaas wel voorbeelden met mensen, en er zijn ook genoeg ook genoeg oorspronkelijke Nederlanders die fout zitten, die echt behoorlijk in de fout gaan.

Ik bedoel met die open grenzen, de granzen van Europa. Iedereen binnen europa kunnen zo Nederland in en uit rijden. Ook wel heel fijn, want zoals het in vele landen is bijv. de VS en Mexico, zou ik ook niet blij worden. Maar je hoort zoveel berichten met dat vooral Roemenen enzo hier behoorlijk de dienst uitmaken.

Oke, jullie hebben gelijk, ik klink wel erg rasistisch, maar geloof me, dat ben ik niet. Ik heb respect voor iedereen, en iedereen die in Nederland woont, of ze oorspronkelijk nou Turks of wat dan ook zijn, die zijn ook in mijn ogen Nederlands. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik de mensen die van oorsprong niet uit Nederland komen moest noemen, maar dat had ik beter wat anders kunnen verwoorden.

Er zijn helaas wel veel vooroordelen over buitenlanders (en ik bedoel de mensen die hier niet wonen). Ik ken iemand, die van oorsprong uit Albanië/Kosovo komt. Heel vaak vragen mensen ook of haar familie bij de maffia zit, alleen omdat daar veel corruptie is (zegt ze zelf ook).

Opzich is er bij mij in de buurt niet zo veel geweld, en ik durf midden in de nacht ook gerust in mijn eentje naar huis te fietsen, maar er zijn in een korte tijd in Groningen behoorlijk wat dingen gebeurd, waar ik toch wel van geschrokken ben, misschien wel juist, omdat er bijna nooit wat gebeurde (of niet zo uitgebreidt in de media werd besproken).

Ik hoop dat ik het zo wat beter heb verwoord, en het spijt me dat ik niet helemaal goed zat met mijn woordkeuze.

Nee. Je bent niet racistisch maar dat ben ik.
Ik heb een hekel aan bepaald volk dat helaas hier in nl woont.
Ze ( vooral die jongeren) hebben totaal geen respect voor je, dus ik ook niet voor hen.
En dit geldt idd ook voor de roemenen die elke keer lopen in te breken. Ik wil niet zgge dat ze t allemaal doen, maar t is wel bekend!
Poolse mensen zijn mijn vrienden!
Hebben redelijk respect voor mensen hier.
Werken hard.
Maar ook hier zitten rotte tussen ofcourse.

Ik ben van plan om pools te gaan leren ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:20

Wat vinde jullie ervan van dat huurwoningen verhaal?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:28

michelle933 schreef:

Kan ik niet over oordelen, want ik heb er (behalve van jou) nog nooit over gehoord. Heb je een bron hiervan?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:30

LoveBodin schreef:
michelle933 schreef:

Kan ik niet over oordelen, want ik heb er (behalve van jou) nog nooit over gehoord. Heb je een bron hiervan?

Jep op de telegraaf staat het en misschien nog wel meerdere kranten.
Als je bij google intypt criminelen top600 huurwoningen krijg je t artikel

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:35

Maar woon je in een grote stad ofzo? Daar is over het algemeen wat meer criminaliteit. Bij mij op school loopt van bijna ieder land wel een leerling rond. Sommigen kan ik niet zo veel mee, maar met de meesten wel. En het leuke is daar ook dat op school de Moslims met de Christenen omgaan, en iedereen ook (vaak erg goed) Nederlands tegen elkaar praat. Ik vind het geweldig al die culturen bij elkaar. Zo had ik wel van een gehoord die uit pakistan kwam, dat in het deel waar hij woonde gewoon sneeuw in de bergen ligt. Zo kom je allerlei leuke weetjes tegen, ook van de o zo gevreesde mensen.

Ik vind je eigenlijks wel erg extreem hoor. Probeer wat meer naar andere mensen te luisteren. Want ik denk dat je het zelf ook niet zo op Moslims hebt, terwijl ik daar over het algemeen erg goeie ervaringen mee hebt. Heb geen hekel aan een volk, want daar bederf je je eigen kijk op de mensen mee. Net zoals dat Albanische meisje, zij komt misschien wel uit een land met veel corruptie, maar dat zegt niets over de meeste mensen die daar wonen.

En er zijn zat oer-hollandse jongeren Dat ook drie keer niks is...

En met dat huis. Ik ken de hele situatie niet, dus ik kan er niet over oordelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:39

nederland een van de strengst straffende landen?
Nou...daar geloof ik niet zo in.Ten eerste is de pakkans van 'kleine' criminelen nog geen 20%.(in duitsland is de pakkans 80%!!!!)

En zie net op het nieuws dat iemand illigaal asbest heeft gestort voor een school,als hij gepakt word hij kan rekenen op 800.000 euro boete en 7 jaar gevangenis.(australie)
In nederland krijg je nieteens straf als je iemand bijna of helemaal doodschopt.
Dan kun je gewoon weer een wedstrijd gaan vechten ergens :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:43

Ts, misschien helpt het als ke begint bij jezelf. Als jij geen respect geeft, kun je ook niks verwachten. En die jongeren respecteren niemand, omdat veel mensen meteen het slechtste over hun denken. Want ze zijn Rus/Roemeen/Azerbeidjaan/whatever.
Want volgens mij kan het echt wel, ik zie het hier zelf ook. Daarom denk ik dat het ook aan Nederlanders ligt. Wij zijn helemaal niet zo verdraagzaam als we vaak zeggen.

Zit nu trouwens ook in een klas met alleen maar buitenlanders. Veel gezelliger :D die praten tenminste haha

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:50

Moet eerlijk zeggen dat ik het een typisch Telegraaf stuk vind. Alles is schandalig, maar met bronnen of cijfers komen ze niet. Ik kan er iig niks mee. Verder sluit ik me aan bij Danibanani. Ik heb ook de onderzoeken gezien over de zwaarte van de straffen en afname van delicten. Ik denk dat de o zo grote criminaliteit vooral ingegeven wordt door de media. Het stukje in de Telegraaf wat jij bedoelt is er een mooi voorbeeld van. Het gaat in mijn optiek volgens een ú-vraagt-wij-draaien principe. Wij hebben het idee dat de criminaliteit hier de spuigaten uitloopt en lezen hier graag over. Media weet dus dat stukken hierover veel gelezen worden en spelen daar dus op in.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:15

Ik vind het toch uiterst bijzonder hoe mensen eerder geloven op hun eigen onderbuikgevoelens dan op allerlei onderzoeken. :+ Ik ben echt niet naïef en weet prima hoe er gesjoemeld kan worden met cijfertjes maar als uit onderzoek met 1100 (geloof ik) 'gewone burgers' blijkt dat die grotendeels hetzelfde zouden straffen als een rechter, en als uit vergelijkingen blijkt dat in Nederland écht strenger dan gemiddeld wordt gestraft, dan is het wel behoorlijk kansloos om dat gewoon opzij te schuiven 'omdat je het niet zo gelooft', hoor. Het maakt discussiëren in ieder geval onmogelijk. Net als van die 'je krijgt geen straf'-opmerkingen..dat is gewoon onzin.

Wat betreft 'buitenlanders': Ze zijn de taal niet goed machtig, worden uitgebuit, zitten klem in de laagste sociale klasse en komen daar nauwelijks uit, moeten wél hun familie in het thuisland onderhouden, sociale contacten blijven veelal beperkt tot mensen uit hun moederland...dan heb je helemaal geen binding met Nederland en is de stap naar criminaliteit relatief snel gemaakt. Veel te winnen, weinig te verliezen. Voor tweede-generatie-immigranten geldt dat in zekere zin ook, omdat zij vaak niet in het Nederlands worden opgevoed, van huis uit weinig gestimuleerd worden en daardoor op een laag niveau blijven, en door de andere Nederlanders heel snel worden weggezet als klotebuitenlanders die moeten oprotten naar hun eigen land. Opnieuw: veel te winnen, weinig te verliezen. Long story short: het heeft bijzonder weinig te maken met hun buitenlandse achtergrond maar veel meer met hun huidige niveau en sociale omgeving.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:18

michelle933 schreef:

Daar noem je ook wel een bron. Telegraaf, de Krant van Wilders' Nederland :')

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:32

Blue_Eyes schreef:
michelle933 schreef:

Daar noem je ook wel een bron. Telegraaf, de Krant van Wilders' Nederland :')

_/-\o_
In deze context wel een leuk artikel om te lezen.
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/05/31/de-krant-van-woedend-nederland/

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:17

TS gelooft de statistieken niet :')

Het is al langer bekend dat de media de boel heel erg opblazen, terwijl het in feite allemaal wel meevalt. Dat er in jouw omgeving nu even wat meer gebeurd zegt helemaal niets. Ik kan dan net zo goed zeggen dat ik in m'n 27 jaar nog nooit een overval/beroving/verkrachting van dichtbij heb meegemaakt (en dat is ook zo). Dat betekend niet meteen dat criminaliteit niet bestaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:02

michelle933 schreef:
Het valt mij op, en zeker weten jullie allemaal ook, dat er steeds meer criminaliteit in ons land is.
En tuurlijk in elk land is dat er, maar in nederland word het nu wel heel veel.

In onze buurt is verleden week 4 x ingebroken en 1 auto gestolen.
1 maand geleden nog een snackbar en eengezin overvallen waarvan die man zwaar toegetakeld was. Maar ook veel diefstal. En dit is alleen nog maar in mijn wijk/dorp.

Er zijn kleine leugens, grote leugens en statistieken.
Over het algemeen daalt de criinaliteit - maar de criminelen concentreren zich in bepaalde buurten. DE remedie: overleg als bewonders met de politie en vorm buurtwacht- teams. Dat helpt.
In mijn buurt daalt de criminaliteit weer.
(En ik ben eigenlijk niet bang voo rinbrekers. Als ik een slecht mens was, brak ik in bij d buren, hier wordt alle geld omgezet in mooie cursussen of in Knollie, maar die staat 6 km verderop bij de boer.)

michelle933 schreef:
Ik mag ook geen opsporings verzocht kijken van mijn ouders omdat ik daar aggesief van wordt. En dit meen ik echt xd

verstandig van je ouders - en begrijpelijk.

Verder ben ik over het algemeen redelijk tevreden over nederland. Ik vind de rechtspraak vaak slordig met Lucia de B. als triets dieptepunt) ik vind dat we onze dijken niet goed bewake en dat de overheid te onbetrouwnbaar is met geld. (De buurman van de boer had subsidie toegezegd gekregen voor een vergiser - harstikke milieuvriendelijk, is dat opeens "een linkse hobby" en is het een dol op zich, dat de buurman het geld niet zou krijgen. GRRRR!!)

Waarom vraag je ej af, hoe nederland "in 15 jaar" achteruit is gegaan...? Heb je een reden voor die termijn, bedoel ik?
Al vroeg in de jaren 1990 werd zo ongeveer alles overgelaten "aan de markt". Volgens sommigen is dat en zegen, maar de markt verdeelt de zaken niet eerlijk. (Dat zou je 'te slap optreden van de regering' kunnen noemen. Er was een tij dat het CDA sprak over "de overheid als scild voor de zwakken" - nou, die stellen het al erg lang zonder die bescherming...)

En ik heb het er over, dat we vroeger staatsbedrijven hadden, waar mensen met plezier en trots voor werkten. De NS krabbelt nu wel weer omhoog, maar het gedoe rond de Fyra is om te huilen. Van de PTT is weinig overgebleven Ik snap wel, dat mail de telegraaf overbdig maakte en dat de post moest wordne herzien, maar dat armetierige spul van nu - brrrr.

En voor een deel is het hlaas ook geworden van "ieder voor zich" - de welvaartsstaat is uiterst slordig afgebroken. (Dat het een beetje over the top was, accoord.) Maar ik snap wel, dat "het consumentenvertrouwen" maar laag blijft. Wie is er nu echt zeker van zijn baan, met die crisis? En dan krijg je nauwelijsk WW? De woningmarkt zit op slot, nadat de regering via via heeft toegestaan, dat de prijzen werden opgedreven via de hypothekrente aftrek. (Ook slap - die HRA afschaffen, had al 20 jaar terug gekund - en eigenlijk ook gemoeten.)
En de woningcorporaties, dat waren vroeger gewoon verenigingen van de mensen die ze onderdak boden - nee, dat zijn ook rijke speculanten gewordne (die daarna failliet gaan op de beurs en dan mogen WIJ weer betaalen). (Ook dat laten gebeuren, is nogal slap.)

Maar: na al dit geklaag: ik woon hier met plezier. We hebben een redelijjk stabielland, geen staatsgrepen, redelijke welvaart, weinig inkomensverschillen.
:) :) :) :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:05

geerke schreef:
In nederland krijg je niet eens straf als je iemand bijna of helemaal doodschopt.
Dan kun je gewoon weer een wedstrijd gaan vechten ergens :+

bron...?

(Ik meen, dat de verdachten rond de zaak Richard Nieuwenhuis al maanden in voorarrest zitten. Om eens een dwarsstraat te noemen.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:14

michelle933 schreef:
Ik las net dat criminele van de top 600, een huurwoning toegekregen krijgen in Amsterdam.
Hoe bedoel je criminilaiteit loont?

Mijn moeder heeft een halfjaar moeten wachten op een huurwoning.

Nah schiet mij maar lek.

Even voor alle duidelijkheid: de Top600 is een lijst van ongeveer 600 criminele veelplegers die met voorrang worden aangepakt. Een van de succesfactoren van de aanpak Top600 is dat iedere persoon op de lijst een regisseur krijgt toegewezen. Deze regisseur is verantwoordelijk voor het coördineren van de integrale persoonsgebonden aanpak en coördineert alle acties rondom een persoon op de lijst Top600.

Nou ZIT er idd een wrange kant aan - en dat staat al in de bijbel. ;) De verloren zoon jast al zijn geld er door, komt met hangende pootjes (dat weer wel) bij papa terug - en dan wordt er en enorm feest aangericht.
Waarop de brave oudste zoon zijn vader tot de orde roept: "En ik dan...? Ik ben al die jaren keurig netjes geweest, krijg ik nou niets....?!?!"

Maar grof in de mond: we weten allang, wat helpt tegen veelplegers: WWW: woning, werk, wijf.
Dus als de overheid er achter heen zit, dat ze een eigen huissie krijgen (...wel netjes de hiir betalen, anders zitten ze je direct op je nek!!)
en bemiddeld worden naar werk,
dan snap ik alle gevoelens van de brave oudste broer -
maar door in elk geval voor die eerste 2 W's te zorgen besparen we onszelf een giga berg ellende.