Werkloze moeder van 11 kinderen koopt paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDiefdijk

Werkloze moeder van 11 kinderen koopt paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 20:36

Heather Frost is 36, werkloos, heeft elf kinderen en krijgt een uitkering. Uitstekend moment in je leven om een paard te kopen.

Heather tikt naast geld voor haar woning en eten voor haar kinderen ook nog eens zo’n 250 euro af voor de medische zorg van paard Annie. Tel daar de kosten van de stal nog eens bij op á 75 euro per maand en je kan voor datzelfde geld ook een week boodschappen halen voor de hele familie.
paarden zijn duur

Dochter Angel is blij met het dier. “Mijn moeder hoeft zich nergens voor te schamen.” Heather zelf wilde volgens Telegraph nergens op reageren. “Ik praat niet meer over mijn paard of over mijn kinderen.”

Volgens een medewerker van de stal waar Annie staat, probeerde Heather vorige maand zelfs nog twee andere paarden te kopen. Die deal ketste op het laatste moment af. “Ik heb mijn hele leven paarden gehad”, gaat de medewerker verder. “En paarden zijn duur."

http://www.wtf.nl/grenzeloos/8749/werkloze-moeder-van-11-koopt-paard.html

En de link naar het engelse uitgebreide krantenbericht:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/9880720/Unemployed-mother-of-11-is-keeping-horse.html

evelien1000

Re: Werkloze moeder van 11 kinderen koopt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:39

Als je geen paarden kan betalen moet je ze ook niet kopen. >;)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:41

Echt niet slim, maar is dit nou echt nieuws?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:07

Afgezien van het feit dat ik het een sensatieverhaal vind en beslist niet nieuwswaardig (zijn er legio die in een bijstandsuitkering zitten en een paard aanhouden, ook in eigen land): ik kan me heel goed voorstellen dat mensen, die hard werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en waar een eigen paard er toch echt niet inzit, hier kwaad om worden. Moeder leeft wel op kosten van de andere belastingbetalers, er wordt nog speciaal een huis voor haar gebouwd en als er dan dergelijke bedragen naar een pony toegaan, is dat ergens van de zotte.

Dat dochterlief achter haar moeder gaat staat begrijp ik wel, ze krijgt iig die eigen pony waar ze misschien zo lang op zat te wachten. Krijgt alleen wel het verkeerde voorbeeld voorgeleefd, weer een generatie die uit die situatie niet zelf kan komen en denkt dat alles maar kan omdat ze thuis nooit anders hebben gezien en voorgeleefd kregen.

Overigens zijn er een aantal kinderen al over de leeftijd heen dat ze zorg zouden moeten krijgen, misschien werken ze wel. En misschien klust moeder of een van de kinderen nog wel zwart bij. Blijf het iig een flink bedrag vinden wat naar de DA toegaat!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:34

In dit speciale geval kan de bijstandsuitkering dus € 325 gekort worden want dat bedrag heeft ze dus niet nodig om van te leven

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:16

Wat een bemoeizucht. Het is niet eens nieuws.....

TS, in welk land is het gebeurd?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:20

Ik zie in de link naar het artikel .co.uk staan, dus ik vermoed dat het Engeland is...... ;-).

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 12:21

Engeland. Waarom zou het geen nieuws zijn? Vond het op zijn minst discussiewaardig, omdat inderdaad veel mensen knetterhard werken en zaken moeten laten om zo misschien nét een paard kunnen betalen (of gewoon niet kunnen betalen) en deze dame met haar 11(!) kinderen inderdaad voor al haar basisbehoefes teert op de zak van de overheid, niet werkt en wel 1 (of meerdere) paarden denkt te kunnen aanhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:22

Laat gaan, zou ik zeggen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:26

1 paard voor 11 kinderen,....dat is toch best.... zuinig zijn? :')

Je zal maar zoveel kinderen op paardrijles moeten hebben.... :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:29

Aan de andere kant fijn dat je als kind uit een gezin van 11, tóch een pony krijgt van je moeder...wie weet knapt het hele gezin hier van op. frisse lucht, stallen uitmesten, helpen voeren, pony borstelen en verzorgen.
Wie weet krijgt het leven weer wat meer richting voor ze?

Hehe Traber idd zuinig hoor :')

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:32

Traber schreef:
1 paard voor 11 kinderen,....dat is toch best.... zuinig zijn? :')

_O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:34

Amalarab schreef:
Aan de andere kant fijn dat je als kind uit een gezin van 11, tóch een pony krijgt van je moeder...wie weet knapt het hele gezin hier van op. frisse lucht, stallen uitmesten, helpen voeren, pony borstelen en verzorgen.
Wie weet krijgt het leven weer wat meer richting voor ze?

Hehe Traber idd zuinig hoor :')

kan je net zo goed op een manege gaan helpen, kan je misschien in ruil les krijgen... ik vind het eigenlijk rond uit aso

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:35

Ach, ik krijg ook kriebels van werkloze alleenstaande moeders met 3 kinderen die een raspup kopen.
Maar kennelijk ´kan´ het en hou je het niet tegen. Zolang niemand verwaarloosd wordt zal het kennelijk wel kunnen en mogen...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:42

Vind het een nutteloos bericht .. Ze is werkeloos en 11 kids soo wat !!! ( zou ook niet kunnen werken met 11 kids ) ..
Kunnen jullie in haar portemonnee kijken..
Wie weet heeft ze een dikke vette erfenis . Betaald manlief nog goed mee . Is haar man misschien wel gestorfen en heeft zij zijn geld georfen of had hij een goede levens verzekering ..
Makkelijk oordelen vind ik altijd ..
Wie weet verdient ze snachts wel geld achter de webcam je weet het niet ..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:43

staat bij dat ze een uitkering heeft

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:44

Lindy1982 schreef:
Vind het een nutteloos bericht .. Ze is werkeloos en 11 kids soo wat !!! ( zou ook niet kunnen werken met 11 kids ) ..
Kunnen jullie in haar portemonnee kijken..
Wie weet heeft ze een dikke vette erfenis . Betaald manlief nog goed mee . Is haar man misschien wel gestorfen en heeft zij zijn geld georfen of had hij een goede levens verzekering ..
Makkelijk oordelen vind ik altijd ..
Wie weet verdient ze snachts wel geld achter de webcam je weet het niet ..

heb je wel de moeite genomen het bericht te lezen ofniet? :?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:44

Ja ieder heeft recht op een uitkering als men niet werkt wie weet krijgt ze maar 200euro vind het altijd zo makkelijk oordelen

Weet niet hoe het in Engeland er geregeld is .. Maar ook kinderbijslag loopt steeds hoger op met meer kids .. Weet niet of ze het daar hebben ..
Maar dan nog kan je niet oordelen en in iemands portemonnee kijken ..
Als er nou cijfers staan van inkomen en haar bank gegevens dan kan je pas oordelen en niet uit zo een
Vaag bericht

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:50

Ik vind dit ten eerste nieuws van niets, en ten tweede heb je ook als je een uitkering krijgt recht om het geld naar eigen goeddunken te besteden. Daar hebben andere mensen geen klap mee te maken. De hoogte van de uitkering wordt gewoon vastgesteld, er zijn een aantal regels waar je je aan hebt te houden, en verder mag je je geld vrij besteden. Daar heeft verder niemand zich mee te bemoeien en al helemaal geen kranten of vage anonieme jaloerse 'medewerkers.'

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:51

Shadow0 schreef:
Ik vind dit ten eerste nieuws van niets, en ten tweede heb je ook als je een uitkering krijgt recht om het geld naar eigen goeddunken te besteden. Daar hebben andere mensen geen klap mee te maken. De hoogte van de uitkering wordt gewoon vastgesteld, er zijn een aantal regels waar je je aan hebt te houden, en verder mag je je geld vrij besteden. Daar heeft verder niemand zich mee te bemoeien en al helemaal geen kranten of vage anonieme jaloerse 'medewerkers.'

Amen

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:09

Nee natuurlijk niet,als je een uitkering hebt mag je niet meer leven hoor,of een hobby hebben.
Mensen met een uitkering moeten toch de hele dag hun hand ophouden? :+

Daarom,ik vind het goed gevonden,koop 1 paard voor het hele gezin,leren ze samen delen,samenwerken,verantwoording dragen voor een dier,hartstikke goed juist. en zuinig. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:47

Shadow0 schreef:

O, mee eens. Als ze met die uitkering zelf de broek op kan houden dan hoor je mij er ook niet over, als er standaard woningen ter beschikking worden gesteld is dat wat mij betreft ook ok. Maar er wordt dan ook nog speciaal een huis voor haar gebouwd waar ze waarschijnlijk voor een schijntje of gratis kan leven. En daar val ik over. Als je de leeftijd van de kinderen bekijkt zijn ze misschien niet alle 11 thuiswonend, en misschien niet alle 11 zorgbehoevend, en de oudste drie vast wel in staat om - indien thuiswonend - hun steentje bij te dragen aan het huishouden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:58

Het gaat hier om een gezin in Engeland. Wat hebben we daar uberhaupt mee te maken? Het is niet jouw geld, ook niet via omwegen, niet jouw zaak, je hebt er NIETS mee te maken.
Bovendien staan er nogal veel aannames in je tekst 'waarschijnlijk', 'misschien', 'vast'. Je weet het niet, dus vel er ook geen oordeel over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:02

Je hebt gelijk, wat gaat het ons aan? Uiteindelijk een ver van mijn bed show toch? Is Griekenland ook, en Spanje ook, en alle landen in de EU waar we als NEDERLANDSE belastingsbetalers krom voor moeten liggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:16

Dan moet je de zaken wel even juist stellen: dit heeft niets, nada, niente met jouw belastinggeld te maken. Gewoon helemaal niet.

En voor de goede orde: ook in Griekenland en Spanje zijn de problemen bepaald structureler dan teveel bijstandsuitkering. Met name in Griekenland gaat het om grootscheepse structurele fraude en corruptie voor zover ik begrepen heb. Het is zo ontzettend makkelijk om dan te wijzen naar de makkelijkste doelwitten van onze verontwaardiging - maar bedenk dat als 'gewone' burgers de boel kunnen belazeren voor een paarduizend euro, je er ook rustig van uit kunt gaan dat er op grotere schaal nog veel meer gesjoemeld wordt. Richt je verontwaardiging niet op de hobbyisten, maar op de professionals die de boel voor miljoenen per keer oplichten, ipv voor een mager extraatje.

Maar goed, dat is allemaal volkomen offtopic is omdat het gezin NIETS te maken heeft met de situatie in Griekenland, noch met jouw belastinggeld.