Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Shirley schreef:Wreed, zinloos en respectloos ...
In Nederland zit het met dat respect niet veel beter.
Yamcha schreef:...Vind dat fenomeen eigenlijk interessanter nog......
Hoe kan het dat mensen het massaal normaal en zelfs als gezond zien de moedermelk van een andere soort op te drinken, bijvoorbeeld?
Yamcha schreef:Exact!
Dieren worden hier genetisch gemanipuleerd, en vervolgens wordt er hoogwaardig voer gegeven. Hetzelfde effect, alleen omdat het er minder beroerd uitziet, accepteren we dat wel.
We vinden het ook normaal blijkbaar om koeien zo te manipuleren dat ze 60 liter melk per dag geven, die koeien voor dat doel elk jaar drachtig te maken en 75% van de kalveren af te maken....... Maar die arme varkens zijn heel zielig. Net als de stieren in Spanje.
En de varkens hier dan, die nooit daglicht zien, tot ze en masse in de vrachtwagen worden geladen?
Ik vind het persoonlijk een beetje hypocriet om boos te worden over die Taiwanese varkens..... 't Is heus niet o dat we het hier beter doen, en idd: het is niet eens traditie. Het is gewoon een industrie.
_San87_ schreef:Shirley schreef:Dat was de vraag niet, toch ?
Ken overigens ( gelukkig ! ) in Nederland geen enkele traditie die hierop lijkt ...
Oh, stelde je een vraag.
Shirley schreef:En ik vind het altijd zo raar dat wanneer ergens anders iets op grotere schaal, op andere wijze en met een ander doel gebeurt, je dus blijkbaar niet je afkeuring mag uitspreken over een traditie als deze
De vraag was duidelijk : wat vindt Bokt HIERvan ... niet: hebben jullie nog voorbeelden hoe het erger kan, zodat we dit lachend kunnen aanzien, toch ?
Dan mag je nergens meer op reageren: dan is alles wel goed te praten onder het mom van "het kan erger" ...
En ja, inderdaad, ook van de dierenfabrieken in Nederland ben ik een fel tegenstander.
Maar daar gaat het hier niet om
Yamcha schreef:...Vind dat fenomeen eigenlijk interessanter nog......
Hoe kan het dat mensen het massaal normaal en zelfs als gezond zien de moedermelk van een andere soort op te drinken, bijvoorbeeld?
Yamcha schreef:Exact!
Dieren worden hier genetisch gemanipuleerd, en vervolgens wordt er hoogwaardig voer gegeven. Hetzelfde effect, alleen omdat het er minder beroerd uitziet, accepteren we dat wel.
We vinden het ook normaal blijkbaar om koeien zo te manipuleren dat ze 60 liter melk per dag geven, die koeien voor dat doel elk jaar drachtig te maken en 75% van de kalveren af te maken....... Maar die arme varkens zijn heel zielig. Net als de stieren in Spanje.
En de varkens hier dan, die nooit daglicht zien, tot ze en masse in de vrachtwagen worden geladen?
Ik vind het persoonlijk een beetje hypocriet om boos te worden over die Taiwanese varkens..... 't Is heus niet o dat we het hier beter doen, en idd: het is niet eens traditie. Het is gewoon een industrie.