Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maykie schreef:Als iemand met mij een gezamelijk cadeau zou willen doen, zou ik nu nee zeggen en zelf iets halen, zou hier wel eerlijk in zijn. Die 10 euro pp kan ik namelijk NIET missen en zou ik als krenterig beschreven worden.
Kentaro schreef:Daar kan ik me ook helemaal in vinden, maar stel je gaat met een groep uit eten. Dat de een iets meer besteed, geen probleem, maar ik ben een zeikerd met eten en ben meestal klaar met een schnitzel of sateetje. Anderen bestellen voorafje dit, hoofdgerecht, toetje en daarna nog een borrel na bij de koffie. Dan vind ik het wel eens krom dat het totaal bedrag gedeeld gaat worden, maar daar iets over zeggen, zou ik echt niet doen....
Ojajoh schreef:Kentaro schreef:Daar kan ik me ook helemaal in vinden, maar stel je gaat met een groep uit eten. Dat de een iets meer besteed, geen probleem, maar ik ben een zeikerd met eten en ben meestal klaar met een schnitzel of sateetje. Anderen bestellen voorafje dit, hoofdgerecht, toetje en daarna nog een borrel na bij de koffie. Dan vind ik het wel eens krom dat het totaal bedrag gedeeld gaat worden, maar daar iets over zeggen, zou ik echt niet doen....
nee??
o ik wel
als ik zie dat (geef ff een voorbeeld) mijn eten 16,- was en ik maar 1 cola dronk (zeg 18,50 bij elkaar) en ze zeggen: de man 30,- euro (ivm de flinke eters en drank drinkers)
dan leg ik 22,50 of 25,- neer en zeg ik, " ik denk dat dit mijn portie ruim dekt"
Kentaro schreef:Je hebt groot gelijk, maar ik zou dat dus niet 'durven'....
en als je dan vraagt waarom? zou ik dat niet eens weten, want ik heb helemaal niet zo'n instelling van iedereen moet me aardig vinden!!
Ojajoh schreef:Kentaro schreef:Je hebt groot gelijk, maar ik zou dat dus niet 'durven'....
en als je dan vraagt waarom? zou ik dat niet eens weten, want ik heb helemaal niet zo'n instelling van iedereen moet me aardig vinden!!
ik wou net gaan vragen waarom
Kentaro schreef:Je hebt groot gelijk, maar ik zou dat dus niet 'durven'....