Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Ik eet helemaal geen vlees....
Maar vanzelfsprekend hebben mensen meer moeite met het eten van iets 'aaibaars' dan een groot beest dat ze niet dagelijks in de woonkamer tegen komen.
Mensen hebben het liefst vlees in een verpakking zodat men het 'dier' er niet meer in ziet, onherkenbaar als zijnde dier.
Ik denk altijd maar: if you can't kill it, you shouldn't eat it.... (als je het niet hunt doden, moet je het ook niet eten).
Maartje1990 schreef:Ninx schreef:Ik eet helemaal geen vlees....
Maar vanzelfsprekend hebben mensen meer moeite met het eten van iets 'aaibaars' dan een groot beest dat ze niet dagelijks in de woonkamer tegen komen.
Mensen hebben het liefst vlees in een verpakking zodat men het 'dier' er niet meer in ziet, onherkenbaar als zijnde dier.
Ik denk altijd maar: if you can't kill it, you shouldn't eat it.... (als je het niet hunt doden, moet je het ook niet eten).
Ik kan 't niet doden, daarom laat ik het mensen doen die het wel kunnen. Ik ben een mens, en ik ben nu eenmaal een alleseter en daar hoort vlees nu eenmaal ook bijAl respecteer ik verder het feit dat er mensen zijn die dat niet doen hoor
Maartje1990 schreef:Ninx schreef:Ik eet helemaal geen vlees....
Ik kan 't niet doden, daarom laat ik het mensen doen die het wel kunnen. Ik ben een mens, en ik ben nu eenmaal een alleseter en daar hoort vlees nu eenmaal ook bijAl respecteer ik verder het feit dat er mensen zijn die dat niet doen hoor
labyrinth schreef:Persoonlijk kan ik wel een argument bedenken om geen kat te eten, aan een kat zit nou eenmaal weinig vlees, dus heel duurzaam is het niet, van een koe kan je veel meer mensen voeden, maar dat zijn niet de argumenten die aangedragen worden.
pipo schreef:Wat de boer niet kent is het spreekwoord.
Ik zou er geen problemen mee hebben om kat of hond te eten. Ik heb al van alles gegeten, vroeger namenlijk veel gereisd. Ik ben alleen tegen het produceren om te consumeren, maar eten als het toch "over" is is niet erg. Dat is beter dan nodeloos weggooien.
Vjestagirl schreef:pipo schreef:Ik ben alleen tegen het produceren om te consumeren, maar eten als het toch "over" is is niet erg. Dat is beter dan nodeloos weggooien.
Maar dan eet je dus eigenlijk niets. Alles wat je in Nederland in de supermarkt haalt is geproduceerd om geconsumeerd te worden.
Elfenor schreef:Het enige wat in mij opkomt is dat wij mensen prooidieren eten en geen roofdieren (dus katten). Stamt waarschijnlijk af van in de oertijd dat mensen op prooidieren jaagden ipv gevaarlijke roofdieren?