Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:26

Ik zag net op editie NL een item over een nieuwe website die de PVV gelanceerd heeft: Mosknee. Dit is een website tegen de bouw van nieuwe moskeeën. De site geeft onder andere tips over hoe mensen zich kunnen verzetten tegen de bouw van nieuwe moskeeën.

Wat vindt Bokt van een dergelijke site? Graag een resprectvolle discussie, dit topic is om over de website te praten, niet om elkaar onderuit te halen o.i.d.

Mer1980

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:36

Tsja wat zal ik zeggen, ben geen voorstander van veel moskeeën in Nederland, wat mensen in hun eigen huis aanhangen qua religie maakt mij niets uit, maar van mij hoeven er ook geen kerken bij.... maar om er nu een hele website voor op te zetten.... := Ik denk dat er andere problemen zijn in de maatschappij waar men zich op zou moeten richten......

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:39

Het is zo dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft en iedereen vrijheid van godsdienst. Daarbij vind ik dat iedereen zijn eigen ding moet geloven, als er mensen zijn die echt behoefte hebben aan een moskee, vind ik dat ok, maar daarin tegen, vind ik dat ze ook niet op elke hoek van de straat hoeven te staan, iedereen moet zijn geloof kunnen uiten dus op dat gebied vind ik dat deze site onzin is, maar of je er wat tegen kunt doen, denk ik niet, er zullen vast ook tegen andere geloven dingen geroepen worden.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:50

Er zijn plannen voor een nieuwe moskee in Enschede, de bewoners van de wijk zijn tegen de bouw. Een aantal jaren geleden was dit ook het geval in Rotterdam. Inmiddels staat die moskee in Rotterdam er en geven de bewoners aan eigenlijk helemaal geen (over)last te ervaren.
Ik denk dat de tegenstanders vooral reageren uit owetendheid en 'angst' voor het onbekende.

Ik vind het ook niet nodig dat er op iedere hoek van iedere straat een moskee komt te staan, maar datzelfde geldt voor kerken. Ik vindt deze website dan ook onzin. Laat men zich eerst maar eens verdiepen in de materie voordat men nee begint te roepen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:59

Je zou maar een moskee in je wijk hebben hee.. Die stank is niet te harden!

Top zo'n site, wel zo eerlijk :j Die mag ook wel voor kerken etc. komen. De burgers moeten ook een keus hebben.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:00

van mij mag iedere vorm van religie anno 2013 lekker thuis beoefend worden; hoef ik toch geen last van te hebben; en JA ik heb er zeker last van!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:01

Geryon schreef:

Top zo'n site, wel zo eerlijk :j Die mag ook wel voor kerken etc. komen. De burgers moeten ook een keus hebben.

Je hebt toch als burger een keus? Als er plannen zijn voor bouw in de buurt kun je altijd langs bij de gemeente om de plannen in te zien en bezwaar te maken. Dus daar heb je die site niet voor nodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:01

Dus toch wel, want niet iedereen weet precies hoe dat moet :j

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:01

LenaBaars schreef:
van mij mag iedere vorm van religie anno 2013 lekker thuis beoefend worden; hoef ik toch geen last van te hebben; en JA ik heb er zeker last van!

Wat voor last heb je ervan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:02

Vind het natuurlijk ook, dat een moskee in de straat wel ook dat soort mensen in de straat aantrekt.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:02

Geryon schreef:
Dus toch wel, want niet iedereen weet precies hoe dat moet :j

Daar heb je tegenwoordig internet voor toch? Als mensen die site weten te vinden, weten ze vast ook wel de site van de gemeente te vinden lijkt me.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:04

Geryon schreef:

Moskee, die ene in Rotterdam op een paar honderd meter van mn huis. Geen overlast hoor.
Wat voor stank zou dr moeten zijn?

Geryon

Ik denk niet dat iedereen al weet dat je dat bij de gemeente kan doen. WAT je er allemaal tegen kan doen, dus naar gemeente en andere opties.

Geryon

Billy schreef:
Geryon schreef:

Moskee, die ene in Rotterdam op een paar honderd meter van mn huis. Geen overlast hoor.
Wat voor stank zou dr moeten zijn?

Moslimstank

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:06

Moskeeen, kerken....persoonlijk vind ik het niet nodig. geloven doe je maar lekker thuis, daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik mag op zondag mn auto niet poetsen, maar om 9.15 gaat de kerkklok een kwartier lang! hoezo rust?

zon site daarentegen vind ik weer onzin. denk dat er belangrijkere zaken zijn waar de politiek zich druk om mag maken..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:07

dancer_ schreef:
Vind het natuurlijk ook, dat een moskee in de straat wel ook dat soort mensen in de straat aantrekt.

"Dat soort mensen"? Hoe bedoel je dat, het lijkt of er een ongeschreven ondertoon bij hoort namelijk.

Hier in Tilburg zijn meerdere moskeeën. Eén vrij opzichtige langs de Ringbaan West. Nog nooit geroken ook overigens. De mensen veroorzaken voor mij net zoveel overlast als de gemiddelde kerkganger: niets dus. Tenzij je net op het moment dat de diensten zijn afgelopen voorbij komt gereden, dan is het vrij druk en kan er wel een lichte filevorming zijn. En met Ramadan kan het parkeerterrein de drukte niet aan, dus dan vind je ook buiten het terrein van de moskee wat meer geparkeerde auto's. Maar ik zou niet weten waarom er geen moskeeën meer bij mogen komen in Nederland. Misschien kunnen we een paar kerken ombouwen, die zitten bij lange na niet meer vol en over enkele decennia zal dat met die moskeeën niet anders zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:07

Geryon schreef:
Moslimstank

Alsjeblieft zeg... hoe krijg jij dit voor jezelf goed gepraat?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:08

Citaat:
Moslimstank

Zo he gaat 't ff niet 8)7

(of was dit een rare sarcastische grap?)

Doe het dan 50/50 , ook tegen kerken dus..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:10

Nee ik bedoel niet dat ik het slecht vind, maar wij hebben hier ook een moskee en in die wijk woonden is gewoon nederlanders, en nu zijn er echt bijna geen nederlands meer :) Ik heb er niks tegen, maar het valt me op :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:12

Geryon schreef:
Je zou maar een moskee in je wijk hebben hee.. Die stank is niet te harden

-:(- ik wordt niet snel kwaad maar hiermee kun je beter uit mijn buurt blijven. Welke stank bedoel je? Knoflook? Scherpe kruiden? Dit slaat nergens op, of je bent bang voor iets dat je niet kent. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk.

Heb je wel eens tussen overwegend moslims gewoont? Zo ja wat waren je problemen dan, zo nee wat is je angst? Ben je bang voor verhalen die je gehoord hebt?

En heb je wel eens tussen zwaar christelijke mensen gewoont? Als ik mag kiezen woon ik liever tussen moslims. Beiden hebben we gehad en de tweede optie was geen succes kwa bekrompenheid, overlast bemoeizucht in ons leven en zo.

Grapjasjes12

Geryon schreef:
Moslimstank

Wow, gewoon wow.

vuurneon

Ik vind de website weer een geweldig voorbeeld van de pvv die zich weer eens niet richt op échte problemen maar dat ze weer eens mooi de publiciteit opzoeken.

Jammer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:13

Oh grijpt de pvv weer terug op de islam en hebben ze het ouderenoffensief laten varen?
Trok zeker onvoldoende stemmen.
Laat ze zich nu eens eindelijk met echte problemen gaan bezighouden.
Ik moet erg om de pvv lachen (zolang ze niet al te veel politieke macht hebben natuurlijk).
Zo langzamerhand wordt het allemaal zo voorspelbaar.
Maar ja, die moskees zijn ook zo'n immens groot probleem :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:14

Geryon schreef:
Moslimstank

:n

Jij vind het niet leuk als er negatief wordt gesproken over 'kampers', logisch als je je verbonden ermee voelt. Maar bedenk goed dat jij het nu ook zelf doet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-01-13 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:15

[/quote]Moslimstank[/quote]

En toen had je de aandacht die je blijkbaar nodig had. :n