Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 12:25

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn, de aanslag op europarlementiër van Baalen.

2 Nieuwsberichten van het AD:
Hans van Baalen bij mislukte moordaanslag in Bulgarije
Van Baalen over aanslag: Ik hoorde alleen maar 'klik'

Het filmpje van de aanslag:

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het echt werkelijkwaar belachelijk hoe die man in elkaar geramd word. Dit is wat mij betreft een prachtig voorbeeld van de "verhuftering" van de samenleving. Ja, die man is fout, maar hem tegen de grond werken en afvoeren is genoeg toch? Dan hoef je je niet te verlagen tot dat niveau door hem flink in elkaar te trappen!

unihorses

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:26

ik ook ! en een man die schreeuwt sla hem dood ! nou, goed voorbeeld politiek ! geen geweld op de voetbalvelden meer dan gaan ze gewoon hier door....

Emie99

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:27

Ze gingen misschien net te lang door, maar als er beveiliging geweest was, had hij nu niet meer geleefd. Want die had hem waarschijnlijk gewoon dood geschoten.
Niet goed inderdaad, maar de woede is wel begrijpelijk, niet om het nu recht te praten.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:28

Viel mij ook op inderdaad. Wat hij doet is zeker een actie om hard in te grijpen maar eenmaal overmeesterd hoef je niet door te slaan. Leek me de frustratie dat hij voorbij de security is gekomen, maar zeker ook niet goed te praten. Weinig professioneel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:28

Adrenaline doet een hoop met je: iemand wil je doodschieten, dan reageer je vanuit adrenaline. Dat de hele menigte daar echter in mee gaat, praat ik niet goed. Maar ik kan me er wel degelijk wat bij voorstellen. Als dat wapen het gewoon had gedaan was die man nou mooi hartstikke dood.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:29

Het is jou kennelijk wél ontgaan dat de aanslag helemaal niet gericht was op van Baalen. ;) Hij zat ernaast maar was niet het doelwit.

Verder ben ik het met je eens, maar denk ik ook dat het gemakkelijk oordelen is vanaf de zijlijn. Het is, denk ik, een tamelijk menselijke reactie om op zo'n moment je boosheid en schok af te reageren op de dader. Achteraf zullen zij misschien ook denken, 'goh, was dat nu werkelijk nodig geweest', dat weten wij nu ook niet. Ik denk in ieder geval niet dat het kenmerkend is voor de huidige maatschappij, honderd jaar geleden was er waarschijnlijk net zo gereageerd.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:30

Hahaha, moet wel lachen hoor. Wat een politiek, ze hadden die kerel toch al onder controle? Ze moeten zich schamen dat ze zo uit de slof schieten, ze moeten juist een voorbeeld zijn ;) Oké als beveliging nu had geschoten, dat is hun werk. Maar je adrenaline zo z'n gang laten gaan, dat vind ik niet correct.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:30

Heerlijk. Komt er nog goed vanaf eigenlijk.
risico van het vak. Wat als het je vader was die hij bijna had vermoord?
Uitschot moet hard aangepakt worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:31

ZO dat is best heftig! Ik vind idd dat die man gewoon tege nde grond gewerkt had moeten worden maar niet helemaal in elkaar getrapt??? O_O

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:33

De aanslag was niet op Van Baalen maar op Dogan. (En in hoeverre het een moordaanslag weet ik niet, omdat het me niet duidelijk is of het nou een echt wapen was of een alarmpistool. Wat overigens niets uitmaakt voor hoe bedreigend het is natuurlijk.)

Dat natrappen vind ik ook bepaald niet charmant. In het nieuws zag je ook hoe iemand gericht op zijn knieschijven schopte - op het moment dat die man allang al op de grond lag. Overmeesteren, ook met geweld, is prima (maar daar waren ze wel wat laat mee.) Natrappen als iemand allang op de grond ligt is gewoon not done.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:34

superwoman schreef:

Ben je als beveiligingsmedewerker, of erger nog, politicus zelf niet ook uitschot als je zo reageert?
Sla hem dood? Hoofd tegen de grond slaan? Meegaan in groepshysterie? :n
Er kwam zelfs nog iemand uit het publiek hem even mee slaan. Ik vind dat echt onacceptabel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:35

Aanslag was gericht op Dogan toch?

Het vreselijk zoals hij in elkaar getrapt en gebeukt word... maar als het m gelukt was, had hij er een vermoord!!
En tsja... dit had hij van tevoren kunnen bedenken.

Edit: anderen waren me voor.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:37

Het heft in eigen handen nemen klopt gewoon echt niet!
Je verlaagt je tot zijn niveau en bent net zo fout bezig als die persoon! Oke, hij wilde iemand doden, maar als deze mensen niet werden tegen gehouden zouden ze hem zo hebben vermoord..
Dat je hem een klap geeft om neer te blijven, snap ik best.. Maar die 10 mannen die van overal en nergens kwamen, waren nergens voor nodig..

Leek meer op stoer doen tegenover de rest.. zo van ooo ik bescherm hem ook wel!

Op deze manier krijgt hij denk ik geen eerlijk proces.. denk dat ze hem nu stuk milder zullen behandelen dan dat ze oorspronkelijk zouden doen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:38

Hij had blijkbaar ook nog wel twee messen bij zich. Het valt me op dat ze m niet gelijk goed in een goede greep te pakken krijgen zodat hij zich niet meer kan verweren. Je krijgt een beetje het idee van iedereen doet wat, maar niemand is echt effectief. Zal een mooie evaluatieronde worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:39

Eigen schuld dat hij in elkaar getrapt is, denk dat die mensen gewoon in shock waren en reageerden, deze man wilde iemand doodschieten dat vind ik een stuk erger.. Het was niet nodig geweest om op hem in te rammen nee, maar het is een reactie.. Had hij daar maar niet met een pistool moeten gaan staan, eigen schuld.. Heb ook echt geen medelijden met hem :n

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:40

Politiek. Tja, worden die kleine jongetjes ooit volwassen? Blijkt maar weer eens van niet.

Ze hadden de man met alle liefde een flinke rottrap mogen verkopen, maar zo ga je wel heel erg ver.

Maar... mis ik nu iets? Waar is de beveiliging?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:42

Pauline schreef:
superwoman schreef:

Ben je als beveiligingsmedewerker, of erger nog, politicus zelf niet ook uitschot als je zo reageert?
Sla hem dood? Hoofd tegen de grond slaan? Meegaan in groepshysterie? :n
Er kwam zelfs nog iemand uit het publiek hem even mee slaan. Ik vind dat echt onacceptabel.

Nee, ik vind die andere mensen geen uitschot, dat heet straffen.

Authentic

Shadow0 schreef:
Natrappen als iemand allang op de grond ligt is gewoon not done.

Mjah dat vind ik ook weer van een pistool tegen iemand z'n hoofd zetten. In een reactie van woede + schrik + een bult adrenaline kunnen mensen gekke dingen doen. Ik weet niet of je dat mensen wel kwalijk kunt nemen als ze getuige zijn geweest van een mislukte moordaanslag, of indien het geen echt wapen was: er van overtuigd zijn getuige te zijn van een mislukte moordaanslag.

Snadrem

Leffroi schreef:
Maar... mis ik nu iets? Waar is de beveiliging?

Ze zullen wel gedacht hebben dat iedereen capabel genoeg is om zichzelf te verdedigen, en gelijk hadden ze :')

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:43

Wat ik nog het vreemdste vond was dat het zolang duurde voor er beveiliging of wat dan ook kwam die de man tegen de grond werkte. Als je goed kijkt zie je namelijk dat hij nog minimaal 1 keer schoot, of althans dat was de bedoeling natuurlijk.

Vervolgens gebruiken ze hem als boksbal? Slaat ook nergens op maar ja. Gewoon op de grond, boeien en wegvoeren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:44

Sommige zijn imo weer bezig om van de dader het slachtoffer te maken......

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:46

Ik kan me de reactie -in eerste instantie- wel voorstellen. Op zo'n moment giert de adrenaline inderdaad door je lijf en denk je niet meer goed na over wat je doet. Maar dat iedereen er vervolgens bovenop springt vind ik niet goed.

Op het einde, die man kan amper nog zelf lopen. Dat vind ik niet normaal. Iedereen die er zo bovenop is gesprongen en de man getrapt heeft staat goed op camera, en het lijkt me niet meer dan normaal dat die mensen ook gewoon worden aangeklaagd voor mishandeling. Ookal is het een verdachte, het blijft een mens en mensen hebben rechten.

Dat mensen dit soort gedrag goed praten kan ik me ook niet echt voorstellen. We leven hier toch niet in Afrika jongens?
Dit soort praktijken doen me echt denken aan de lynchpraktijken die vroeger werden uitgevoerd. Maar in de maatschappij van tegenwoordig kan dat toch gewoon niet meer? 8)7
Laatst bijgewerkt door Monchou op 20-01-13 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:50

superwoman schreef:

Helemaal mee eens.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:52

Straffen doet een rechter, eigen rechter spelen mag deze dader ook niet tenslotte, toch?
Meten met twee maten vind ik het als een dader in elkaar of dood getrapt mag worden maar niet zelf iemand mag vermoorden.

Fout ligt bij beveiliging.
Iemand vermoorden, mag nooit. Maar dan niemand, ook geen kudde losgeslagen volk uit schrik.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:53

superwoman schreef:

Sommigen leven volgens mij nog in de 19e eeuw en niet in de maatschappij van eerlijke rechtsgang en geen boze menigtes die alles mogen doen met ''daders'' wat ze willen..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 20-01-13 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt