Bidden tegen elfstedentocht op zondag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een tocht op zondag

Ja.
124 (94%)
Nee.
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 131

papagroom

Bidden tegen elfstedentocht op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:28

Elk jaar het zelfde liedje....zodra het begint te vriezen heeft iedereen het over een elfstedentocht....maar mag dat ook op zondag?
Citaat:
Dit jaar wordt er voor het eerst over gesproken om de Elfstedentocht op een zondag te verrijden. Niet iedereen is daar blij mee.

Christenen roepen daarom op om te gaan bidden om te voorkomen dat de tocht der tochten op een zondag plaats zal vinden. De groepering 'Christenen voor Nederland' heeft zelfs een speciale pagina op hun website geopend waar ze hun ongenoegen uiten.

Volgens de christenen zouden gelovigen moeten worden uitgesloten van deelname en zouden ze de tocht zelfs niet mogen volgen van God. "Christenen gaan naar de kerk, willen met deze enige rustdag van de week zich met name inspannen om hun geloof te versterken en om de komende week vanuit de rust hun werk te hervatten. Zodoende worden zij uitgesloten om aan dit evenement mee te doen of te volgen."

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2013/ ... ht_op.html
Laatst bijgewerkt door papagroom op 20-01-13 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Re: Bidden tegen elfstedentocht op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:30

Onzin.... gewoon verrijden op een zondag als dat de beste dag mocht zijn......
Christenen worden niet uitgesloten, maar zij sluiten zichzelf uit voor deelname. Is een keuze....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:33

Tja, maar dan ook niet op vrijdag of zaterdag want als het op zondag niet mag vanwege het christelijk geloof mag je de joden en islamieten niet discrimineren.... :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:36

_O-

alles wat ik erover te zeggen heb..

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:39

Anne_GTI schreef:
Tja, maar dan ook niet op vrijdag of zaterdag want als het op zondag niet mag vanwege het christelijk geloof mag je de joden en islamieten niet discrimineren.... :+

*\o/* Nou dan wordt het dus een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag. Wordt er zeker massaal vrijgenomen? Dat is in ieder geval lekker voor onze toch al zo kwakkelende economie. ;)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:41

Ik denk dat ze sowieso beter een door de weekse dag kunnen nemen, anders komen er veel te veel toeschouwers, waardoor het ijs weer een veel meer minimale dikte moet hebben, waardoor alweer geen elfstedentocht kan worden verreden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:45

Lekker laten schaatsen, dat is toch geen werk ?
Ik denk dat als Onze Lieve Heer het zelf niet zou willen, Hij het die dag wel laat dooien ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:49

En laten we eerlijk zijn.......schaatsen is net zo iets als lopen over het water......

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:50

Nou precies :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:53

Elfsteden toch op zondag mag uiteraard.

Bidden om een andere dag mag natuurlijk ook.

Ik zou het graag op zaterdag zien opdat het dan lekker rustig zal zijn in de supermarkt die dag.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:23

papagroom schreef:
En laten we eerlijk zijn.......schaatsen is net zo iets als lopen over het water......

_O- :')

'k Vind 't ook wel onzin hoor, en inderdaad we mogen niet discrimineren, dus geen vrijdag en zaterdag..
Als ze dat ding nu eindelijk een keer kunnen rijden, vind ik niet dat ze mogen zeuren. Het is voor het eerst sinds '97 ofzo?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:28

Wel een beetje jammer dat dat artikel insinueert dat alle christenen zo denken. Nah... Het grootste deel -waaronder mijzelf- zal het werkelijk een zorg wezen of het nou op zondag of maandag is, of welke andere dag dan ook.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:18

Het is toch geen werk maar meer een hobby? dat mag toch wel?
Zijn er christenen hier op bokt die het hier mee eens zijn dat het op zondag niet zou mogen? ben ik weleens benieuwd naar :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:20

Het zullen alleen de 'orthodoxe' christenen zijn, die er bezwaar mee hebben dat er op zondag wordt geschaatst.
Dus het gaat maar om een kleinere groep christenen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:21

De friezen hebben potdjedrie bonifatius vermoord, dan mogen ze nu toch met recht op de zondagen doen wat ze zelf willen? wat moet een volk nog meer uithalen om een punt duidelijk te maken...

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:24

Ik Kom zelf uit de hoofdstad van friesland en ik vind dat het gewoon door moet gaan ook al is het zondag ;) !!!! It giet net oan.. of giet et wol oan??? :P ik hoop et wel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:23

Magiccc schreef:
Het is toch geen werk maar meer een hobby? dat mag toch wel?
Zijn er christenen hier op bokt die het hier mee eens zijn dat het op zondag niet zou mogen? ben ik weleens benieuwd naar :)

Ik ben christen, maar heb geen moeite met de tocht op zondag...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:24

onzin, waarom zouden ze wel mogen voetballen maar niet de elfstedentocht schaatsen.. die al zelden voor komt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:26

troi schreef:
De friezen hebben potdjedrie bonifatius vermoord, dan mogen ze nu toch met recht op de zondagen doen wat ze zelf willen? wat moet een volk nog meer uithalen om een punt duidelijk te maken...

_O- _O- :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:26

Ik bid sowieso tegen een elfstedentocht, want het is me nu al veel te koud. :brr:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:27

Christiene schreef:
onzin, waarom zouden ze wel mogen voetballen maar niet de elfstedentocht schaatsen.. die al zelden voor komt..

Euhm... Er zijn ook hele discussies en petities tegen voetbal op zondag hoor...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:28

Ik hoop juist op een zondag want dan hoef ik geen vrij te nemen. Nog liever hoop ik op een zaterdag, kunnen we 's avonds nog feesten ;)
Ik heb een aantal jaar wegens studie in Leeuwarden gewoond en dit zou een goed excuus zijn om weer eens terug te gaan ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:31

RusselNuwell schreef:
Ik bid sowieso tegen een elfstedentocht, want het is me nu al veel te koud. :brr:

''
haha, goeie! _/-\o_

En ach, als je er tegen bent, dan kijk je er toch niet naar?
Ga op die bewuste zondag 3x naar de kerk en je mis niks...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:31

papagroom schreef:
Elk jaar het zelfde liedje....zodra het begint te vriezen heeft iedereen het over een elfstedentocht....maar mag dat ook op zondag?
Citaat:
Dit jaar wordt er voor het eerst over gesproken om de Elfstedentocht op een zondag te verrijden. Niet iedereen is daar blij mee.

Christenen roepen daarom op om te gaan bidden om te voorkomen dat de tocht der tochten op een zondag plaats zal vinden. De groepering 'Christenen voor Nederland' heeft zelfs een speciale pagina op hun website geopend waar ze hun ongenoegen uiten.

Volgens de christenen zouden gelovigen moeten worden uitgesloten van deelname en zouden ze de tocht zelfs niet mogen volgen van God. "Christenen gaan naar de kerk, willen met deze enige rustdag van de week zich met name inspannen om hun geloof te versterken en om de komende week vanuit de rust hun werk te hervatten. Zodoende worden zij uitgesloten om aan dit evenement mee te doen of te volgen."

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2013/ ... ht_op.html

Als je iets niet wil, hoef je toch ook niet te worden uitgesloten of ben ik nou gek? :+

Overigens; mijn oma is vrij pittig Christelijk (zeker nu ze 86 is en af begint te takelen, dan wordt het geloof belangrijker dan ooit natuurlijk :(:) ) en die heeft ook geen enkele moeite met tocht op zondag.. Denk dat het idd de hééél streng gelovigen zijn die er op tegen zijn.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:40

Hier in mijn gemeente zijn de ijsbanen op zondag ook gesloten.
Geen zondags voetbal.
Tennis wel, maar dat is een apart, nuchter groepje mensen.

Maar ja, wat wil je.
De gemeente raad is voor het grootste deel gevuld met echte refro's.

Maar zolang iedereen zijn eigen keus mag doen vind ik dat een bestuurs instantie voor mij niet hoeft te bepalen wat ik doe op zondag, maandag, enz.