Ik heb hem zelf onmiddelijk gedeeld, vond het ook niet meer dan logisch; handen af van onze hulpverleners en wetshandhavers. Tot een vriendin van haar zei dat ze de brandweer en de ambulance medewerkers idd alle rust gunde, maar dat de politie maar eerst weer eens haar respect terug moest verdienen. Verderop zei iemand dat ze het agenten gunde als ze zo nu en dan een klap voor hun hoofd krijgen.
Sprong vooruit naar vandaag, een kennis post "Ik HAAT de politie". Toen er gevraagd werd waarom bleek dat hij vandaag een aanvaring had gehad: hij reed rond in een auto met te weinig profiel op de banden. Daar heeft hij een boete van €200,- voor gehad, en hij moest de auto laten staan. Hij vond het belachelijk dat hij de boete had gekregen, vond dat je als agent blijkbaar geen geweten hebt. Een stukje verderop noemde iemand agenten honden.
Ik ben er best van geschrokken. Naar mijn idee verdient niemand het om een klap voor z'n kop te krijgen, of om hond genoemd te worden omdat hij z'n werk doet. Respect voor de politie vind ik niet meer dan normaal. Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met de politie (eerder het tegenovergestelde) en ben van mening dat de houding die je zelf aanneemt ook de houding is die je terug krijgt.
Nu ben ik wel benieuwd wat bokt ervan vindt: zijn agenten honden? Verdienen ze een klap voor hun kop? En zo ja: waarom dan?