"Thinner than ever."

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

"Thinner than ever."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 02:22

Foto die ik vandaag tegenkwam:

Afbeelding

Heeft nogal indruk op me gemaakt... als ik erover nadenk, is het krankzinnig hoe slecht alles in de wereld verdeeld is. Wat vinden jullie van deze foto? Zet het aan het denken, is het alleen maar irritant of..?

corientjuhh

Re: "Thinner than ever."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 02:45

Ik vind t geen fijne foto
Moeilijk uit te leggen maar vind t zowieso respectloos dat ze een heel armoedig kind zo neerzetten..
Het is geen gebruiksvoorwerp..
En al helemaal niet om dit zo te vergelijken

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:27

Dat is waarschijnlijk gewoon geknipt en geplakt.

Lijkt me sterk dat ze een kind wegplukken, shoot houden en daarna hem weer tussen de vliegen zetten.

Wel pijnlijke foto inderdaad.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:39

corientjuhh schreef:
Ik vind t geen fijne foto
Moeilijk uit te leggen maar vind t zowieso respectloos dat ze een heel armoedig kind zo neerzetten..
Het is geen gebruiksvoorwerp..
En al helemaal niet om dit zo te vergelijken

Respectloos of confronterend?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:42

Ik vind het respectloos. Nu is de ipad belangrijker doordat die dunner is dan, dat het kind mager is door voedseltekort.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:46

Het is geen reclame van Apple, het lijkt mij juist de belachelijkheid van de huidige consumptiemaatschappij te benadrukken. Dus niet respectloos, maar juist confronterend.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:47

Nou ik zie eerder reclame van 't tablet, dan dat het bedoeld is naar het kind.. ondanks dat het niet van apple komt.
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 13-01-13 04:09, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 03:49

Ik denk niet eens aan die tablet!

Maar kan mij wel voorstellen dat mensen het ook op die manier kunnen zien!

Dubbel...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 04:01

Astaloca schreef:
Nou ik zie eerder reclame van de tablet, dan dat het bedoeld is naar het kind.. ondanks dat het niet van apple komt.

Op wat voor manier zou dit goede reclame kunnen zijn?

Ik neem aan dat ze bedoelen dat wij heel veel geld in gemaks-technologie stoppen, terwijl er in arme landen kinderen sterven van de honger.
Laatst bijgewerkt door NiKip op 13-01-13 04:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 04:06

Dat denk ik ook. Vind m heel confronterend.... Niet respectloos.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:41

Het is gewoon een spotprent. En ja, die zet aan tot denken maar je maakt mij niet wijs dat de maker van de prent niet de allerhipste technologie heeft gebruikt om hem in elkaar te zetten :Y) Of dat alle mensen die het nu spontaan opnemen voor de hongerige kindjes in Afrika dat morgen nog weten en braaf geld doneren.

Edit: typo

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:46

Ik vind hem confronterend, en zeker niet respectloos. Dat zou hij wel zijn als het inderdaad reclame van Apple was, maar dat is dit niet. Lijkt mij dat deze foto bedoeld is om flink wat gevoelens op te roepen en ik denk dat ze daar zeker in geslaagd zijn. Misschien niet zulke leuke gevoelens, maar de wereld is niet altijd even leuk, en dat is precies wat dit plaatje wil zeggen in mijn ogen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:48

Tja wat moet ik er van zeggen. Ongepast is denk ik het beste woord.
De Ipad en dat kindje hebben niks met elkaar te maken. Apple kan er niks aan doen dat die kindjes in Afrika doodgaan van de honger. Dus om deze te koppelen vind ik volledig ongepast.
Ik word er niet echt warm of koud van. Ja sneu, maar er zijn zoveel zielige dingen op deze wereld. Je kan je niet het leed van de hele wereld aantrekken. De problematiek in Afrika is heel complex en een combinatie van veel dingen. Die kan je Apple niet aanrekenen. Als organisatie zijnde zou ik eisen dat dit heel snel verwijderd zou worden, is bijna een soort smaad.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:50

Of Apple er blij mee zal zijn betwijfel ik inderdaad wel ja..!

Als je ziet hoe makkelijk iemand hier boven mij al aanneemt dat dit reclame is... Die bokker zal niet de enige zijn.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 13-01-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:50

Ik vind het een goede prent. Hoezo respectloos? De oneerlijkheid in de wereld, en ons belang daarin draagd bij aan beide plaatjes. Wij geven liever geld uit een nog dunnere ipad, dan aan voedsel gelijkheid. Zo'n ipad is leuk, maar dat kind zou dat geld liever hebben voor wat eten. Tuurlijk weet je niet of je geld, als je het aan een goed doel schenkt, ook daadwerkelijk daar terechtkomt, dus ga je als excuus maar een nog dunnere ipad kopen die toch eigenlijk niet perse nodig hebt??

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 11:14

Dit is geen reclame van Apple inderdaad, en het gaat ook niet om Apple maar om de consumptiemaatschappij. En ja, natuurlijk is het fotoshop :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:27

Suzanne F. schreef:
De Ipad en dat kindje hebben niks met elkaar te maken. Apple kan er niks aan doen dat die kindjes in Afrika doodgaan van de honger. Dus om deze te koppelen vind ik volledig ongepast.

Nou... Apple heeft een winst van 11,6 miljard dollar gedraaid over 2011. Daar kun je best een verschil mee maken in Afrika. Maar ze hadden misschien beter een Aziatisch kind kunnen nemen voor de foto. 20.000 kinderen werken in Apple-fabrieken

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:33

Keerzijde van de consumptiemaatschappij (en apple)is dat het ook voor ontzettend veel werkgelegenheid en dus inkomsten zorgt. Wat weer maakt dat er een hoop mensen kunnen eten. En dan heb ik het even niet over kinderen in fabrieken, want dat is een lastig verhaal apart.

Rijkdom zou gewoon wat beter verdeeld moeten zijn en wat minder extreem, was het maar zo makkelijk...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:35

Shadow0 schreef:
Nou... Apple heeft een winst van 11,6 miljard dollar gedraaid over 2011. Daar kun je best een verschil mee maken in Afrika.

En zelfs als al dat geld naar Afrika zou gaan is het probleem nog niet opgelost. Ja dan hebben de mensen een jaar te eten. Maar dat is symptoombestrijding, daarmee los je het probleem niet op, alleen de gevolgen. Zodra al die mensen een jaar, 2 jaar volop te eten hebben dan planten ze zich massaal voort en komen ze 5 jaar later voor een nog groter probleem te staan. Er moeten dingen structureel veranderen maar dat is heel complex, ook door het klimaat, de bodem etc maar ook door grote wereldmachten die daar investeringen hebben. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Die 11 miljard lost niks op.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:39

Als jullie slim zijn en het linkje na trekken dan kan je er uit opmaken dat het fotoshop is.

Natuurlijk zoon vergelijkimg is belachelijk en respectloos. Maar het is fotoshop en geen werkelijke reclame.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:43

Daphna schreef:
Ik vind het een goede prent. Hoezo respectloos? De oneerlijkheid in de wereld, en ons belang daarin draagd bij aan beide plaatjes. Wij geven liever geld uit een nog dunnere ipad, dan aan voedsel gelijkheid. Zo'n ipad is leuk, maar dat kind zou dat geld liever hebben voor wat eten. Tuurlijk weet je niet of je geld, als je het aan een goed doel schenkt, ook daadwerkelijk daar terechtkomt, dus ga je als excuus maar een nog dunnere ipad kopen die toch eigenlijk niet perse nodig hebt??

Hoe wil je voedselgelijkheid bereiken in een gort- en gortdroog gebied? Door iedere dag eten te sturen? Zal leuk worden, eerdere bemoeienissen van Europa hebben het al zo gezellig gemaakt in Afrika :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:45

Natuurlijk is het photoshop. Ik had ook niet verwacht dat iemand echt een Ipad zou uitreiken aan een Afrikaans kindje.
Maar daar gaat het helemaal niet om. Ik zou het als Apple zijnde toch niet op prijs stellen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:51

lrtj_ schreef:
Als jullie slim zijn en het linkje na trekken dan kan je er uit opmaken dat het fotoshop is.

Natuurlijk zoon vergelijkimg is belachelijk en respectloos. Maar het is fotoshop en geen werkelijke reclame.

Als jij slim bent en zou lezen zou je weten dat niemand daar echt aan twijfelt ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:58

mayniac_val schreef:
Daphna schreef:

Hoe wil je voedselgelijkheid bereiken in een gort- en gortdroog gebied? Door iedere dag eten te sturen? Zal leuk worden, eerdere bemoeienissen van Europa hebben het al zo gezellig gemaakt in Afrika :\

Educatie doet het hem! Europa doet inderdaad vooral aan symptoom bestrijding, je zou de chinezen eens moeten zien... Afrika is voor hen een leeg canvas met oneindige mogelijkheden, waar beide partijen van profiteren.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:01

Ik heb laatst een documentaire gezien dat wij zelf de veroorzakers van dit alles zijn. Vooral onze goede bedoelingen om kleren te sturen. Dit gaan ze namelijk allemaal op straat, verkopen daar, en daardoor is er dus helemaal geen fabriek nodig daar. Werk gelegenheid kunnen ze dus al helemaal niet creëren. Tóen had ik pas zoiets van waar zijn we mee bezig.