Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:En wat als je geen kinderen hebt? Of je kinderen wonen ergens in Canada oid?
De verzorgingsstaat is dan zo ongeveer afgeschaft, maar betekent dit dat ouderen zonder sociaal vangnet tussen wal en schip vallen?
Vjestagirl schreef:Misschien toch wat minder gaan werken?
Het is in Nederland heel lang de trend geweest dat zorg "all-in" is, met activiteiten begeleiding erbij, mensen die boodschappen doen voor de ouderen etc. De trend wordt nu juist dat er meer en meer dingen uit gaan: activiteiten begeleiding gaat eruit, boodschappen moeten zelf gedaan worden. Wat je niet meer zelf kan koop je in: daar betaal je dus gewoon voor.
En eigenlijk is dat naar mijn idee doodnormaal; iedereen moet betalen als hun administratie gedaan moet worden door een extern, waarom ouderen dan niet?
Vjestagirl schreef:Apple schreef:En wat als je geen kinderen hebt? Of je kinderen wonen ergens in Canada oid?
De verzorgingsstaat is dan zo ongeveer afgeschaft, maar betekent dit dat ouderen zonder sociaal vangnet tussen wal en schip vallen?
Dan moet je inkopen. Net zoals alle andere dingen: als je niemand hebt die het gratis voor je kan doen zul je het in moeten kopen.
Vjestagirl schreef:Apple schreef:En wat als je geen kinderen hebt? Of je kinderen wonen ergens in Canada oid?
Dan moet je inkopen. Net zoals alle andere dingen: als je niemand hebt die het gratis voor je kan doen zul je het in moeten kopen.
fliam schreef:Vjestagirl schreef:Dan moet je inkopen. Net zoals alle andere dingen: als je niemand hebt die het gratis voor je kan doen zul je het in moeten kopen.
Daar moet je dan wel geld voor hebben. Of een vorm van subsidie
NatasjavE schreef:Als je werkt, jonge kinderen hebt en niet in de buurt woont is het niet te doen. Ik heb het gedaan voor mijn Oma die op sterven lag en het had niet veel gescheelt of ik had een burnout gehad.
Hoe dat moet als het om een langere tijd gaat geen idee.
En ik werk niet full time
NatasjavE schreef:Administratie kunnen de meeste zelf. En als je administratie zo ingewikkeld is is er vaak ook meer geld in het verhaal.
Heino schreef:Een beetje nuance is wel op zijn plaats, maar ik ben het wel met de achterliggende gedachte van deze meneer eens: kinderen mogen wel wat meer voor hun ouders zorgen. Ik zie namelijk heel regelmatig om me heen dat bejaarden vrijwel volledig op zichzelf aangewezen zijn, terwijl de ouders jarenlang voor de kinderen gezorgd hebben.
Paan schreef:mijn schoonmoeder kan dat niet hoor, de administratie. Die is 85 en heeft het nooit hoeven doen. Haar man deed dat altijd. En toen die overleed was ze al behoorlijk op leeftijd dat ze het ook niet meer zou leren.
Heino schreef:Een beetje nuance is wel op zijn plaats, maar ik ben het wel met de achterliggende gedachte van deze meneer eens: kinderen mogen wel wat meer voor hun ouders zorgen. Ik zie namelijk heel regelmatig om me heen dat bejaarden vrijwel volledig op zichzelf aangewezen zijn, terwijl de ouders jarenlang voor de kinderen gezorgd hebben.