Jorge Zorreguieta bij troonswisseling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag Jorge Zorreguieta bij de troonswisseling zijn?

Ja
26 (31%)
Nee
31 (37%)
Maakt mij niet uit
26 (31%)

Totaal aantal stemmen: 83

qwerty14

Jorge Zorreguieta bij troonswisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 18:28

Hallo allemaal. Wat vinden jullie, mag Jorge Zorreguieta wel of niet bij de troonswisseling zijn? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik vind zelf dat hij er best wel bij mag zijn. Dat hij niet bij het huwelijk aanwezig mocht zijn is al erg genoeg. Je kan het verleden niet uitwissen door hem er niet bij te laten zijn.
Geef jullie mening!
Groetjes Hanny

geerke

Re: Jorge Zorreguieta bij troonswisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:31

komt er een troonwisseling dan?
Ach....weer hetzelfde gezeur als toen met de bruiloft.
Nederland ging daar ook voetballen toen die ellende aan de gang was...toen maakte niemand zich druk.
Hypocriet gedoe.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 18:32

Ja dat weet ik. Maar gewoon voor wanneer dan ook. Ookal is het over een paar jaar pas. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:39

Ze hadden hem dan beter toe kunnen staan bij het huwelijk van zijn dochter, dan bij de kroning van zijn schoonzoon.

Persoonlijk vind ik iemand onschuldig tot hij schuldig bevonden is. Maar schijnbaar gaat die vlieger hier niet op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:41

Ik dacht dat er recent juist bewijs boven water was gekomen dat Jorge 'da schon von gewüsst hätte'? Oftewel, zo onschuldig is-ie dus kennelijk niet, hij schijnt wel degelijk geweten te hebben dat er mensen uit vliegtuigen werden gegooid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:41

Voorlopig is er nog geen sprake van een troonwisseling. Ik hoop voor Wim-Lex en Maxima dat die nog even op zich laat wachten en ze nog kunnen genieten van hun gezinsleven. Wie dan leeft dan zorgt. En aangezien we allemaal mensen van de dag zijn, zou Dhr. Zorregieta het allemaal niet meer mee kunnen maken....dus waar maak je je druk om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:02

Ibbel schreef:
Ik dacht dat er recent juist bewijs boven water was gekomen dat Jorge 'da schon von gewüsst hätte'? Oftewel, zo onschuldig is-ie dus kennelijk niet, hij schijnt wel degelijk geweten te hebben dat er mensen uit vliegtuigen werden gegooid.

Iets weten of je ergens schuldig aan gemaakt hebben, vind ik wel 2 verschillende dingen hoor.
Er is nog geen rechtszaak geweest.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:20

Mindim schreef:
Ibbel schreef:

Iets weten of je ergens schuldig aan gemaakt hebben, vind ik wel 2 verschillende dingen hoor.
Er is nog geen rechtszaak geweest.

Dat zou je medeplichtig kunnen noemen. Maar goed in hoeverre had hij hier wat aan kunnen doen, niks denk ik of in ieder geval ontslag nemen, of hadden ze hem dan ook voor even laten zweven.....ben wel nieuwsgierig naar het echt verhaal achter deze man....

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 11:29

Ik bedoel niet dat ik zeker weet of er een troonswisseling komt, maar gewoon, als die komt. :) Maakt niet uit wanneer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:31

qwerty14 schreef:
Ik bedoel niet dat ik zeker weet of er een troonswisseling komt, maar gewoon, als die komt. :) Maakt niet uit wanneer.

misschien is Zorregieta dan al lang dood....hoewel...de slechte blijven meestal het langst zeggen ze weleens ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:36

Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt wanneer. Dhr Zorregieta is geboren in 1928. Reken maar uit hoe oud hij nu is. Als de troonsopvolging nog een aantal jaren op zich laat wachten, zou het heel goed in de mogelijkheden liggen dat Dhr. Zorregieta niet meer in staat is om daar bij te zijn. Omdat de gezondheid het niet toe laat, of omdat hij gewoonweg niet meer leeft. Vooruitlopen op de situatie is zonde van je tijd en energie. En tegen de tijd dat het zover is, en hij nog wel mocht leven, gezond genoeg mocht zijn om te komen, zijn wij echt niet degenen die gaan beslissen of dat gaat gebeuren of niet.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:04

Zorreguieta maakte deel uit van het regime van Videla.
Onder dat bewind zijn in de zogeheten Vuile oorlog 30.000 mensen verdwenen en/of vermoord.
Me dunkt dat er geen verder bewijs nodig is tegen die man. DEEL UITMAKEN VAN DAT REGIME IS AL ERG GENOOEG.
Hij zat daar namens de grootgrondbezitters, en dat waren juist de stuwende krachten achter de staatsgreep.
Vraag het maar eens aan de Dwaze Moeders,

dus NEE!! Die man is, wat mij betreft, zeker niet welkom bij een troonswisseling.
Het is tenslotte geen familiefeestje zoals die trouwerij.
Professor Baud heeft toen in opdracht van de Nederlandse regering een onderzoek gedaan naar eventuele betrokkenheid van Zorrequita,
Zijn conclusie was, bewijs was er toen niet maar hij achtte het zeer onwaarschijnlijk dat de man niet op de hoogte was van de misdaden van het regime
waar hij zelf deel van uitmaakte.
En als de troonswisseling plaats vind?
Misschien is er dan wel voldoende bewijs, of nog beter, een veroordeling en zit hij vast.
Probleem ook opgelost.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 17:38

misterA schreef:
dus NEE!! Die man is, wat mij betreft, zeker niet welkom bij een troonswisseling.

Kan je het verleden en de pijn daarvan oplossen als hij niet komt? Dat Videla regime is geweest en gegaan en niemand kan daar nog wat aan veranderen. Het verleden wordt daarmee niet uitgewist. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:52

Als hij wel aanwezig is, is dat voor iedereen in Argentinie die daar betrokken bij is geweest wel een klap in het gezicht. De geleden pijn haal je daarmee weg, maar pijn slijt en je haalt daarmee wel oude wonden open. En dat dit evenement wereldwijd uitgezonden gaat worden, ga daar maar van uit. Dus mocht hij tegen die tijd wel in leven zijn, gezond genoeg zijn om eventueel aanwezig te zijn, zou ik hem er ook niet bij willen hebben. Maar zoals gezegd, uiteindelijk is dat niet onze beslissing.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:04

Cassidy schreef:
De geleden pijn haal je daarmee weg, maar pijn slijt en je haalt daarmee wel oude wonden open.

Kan niet meer aanpassen maar hier had moeten staan: de geleden pijn haal je daarmee NIET weg.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:32

Het is maar goed dat wij dat niet hoeven te beslissen. Dan wordt het zeker weten oorlog! :P Maar toch vind ik dat hij er best bij mag zijn omdat het toch is gebeurt en het verleden kan niet worden uitgewist. :) Maar ik denk dat we er voor eeuwig over kunnen discussiëren. :) Ik was gewoon benieuwd hoe jullie erover denken

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:22

qwerty14 schreef:
Het is maar goed dat wij dat niet hoeven te beslissen. Dan wordt het zeker weten oorlog! :P Maar toch vind ik dat hij er best bij mag zijn omdat het toch is gebeurt en het verleden kan niet worden uitgewist. :) Maar ik denk dat we er voor eeuwig over kunnen discussiëren. :) Ik was gewoon benieuwd hoe jullie erover denken

Nou, je weet dus hoe ik er over denk!!
Uiteindelijk beslissen we wél zelf, we moeten onze mening kenbaar maken, dat heeft zeker invloed.
Ik vind in het algemeen dat misdaden tegen de menselijkheid niet verjaren, dat de verantwoordelijken een (eerlijk) proces moeten krijgen en dan
al of niet berecht en gestraft moeten worden. Het gaat hier wel ergens over.
Ze mogen er niet mee wegkomen met jouw argumenten van eeuwig discussiëren en omdat het toch is gebeurd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:39

Helemaal mee eens. Ik vind dat er tegenwoordig wat te makkelijk over wordt gedacht: misdaad begaan, toon berouw (of niet) al dan niet welgemeend en alles wat je in het verleden hebt misdaan moet dan maar worden vergeven? Is dat het gevolg van de opvoeding van vandaag: verniel iets, krijg een taakstraf van misschien 100 uur en dan moet het maar vergeten zijn? En de moord op "vul-maar-in" is te wijten aan het kinderfietsje wat de crimineel in het verleden niet heeft gekregen? Kom op zeg, waar gaan we heen?

Ik vind de rechtsspraak tegenwoordig maar een slappe hap. Er gaan criminelen te vaak vrijuit of krijgen een straf die absoluut niet in proportie staat tot de misdaad die ze hebben begaan (of ze worden vrijgesproken wegens procedurefouten of gebrek aan bewijs)....

Maar wat betreft Pa Zorregieta: nee, niet welkom bij een beediging van de nieuwe koning (of koningin).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:43

Ik vind absoluut dat hij er bij mag zijn. Maar dan mag hij wel tussen de Dwaze Moeders staan. Enge nare man.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:45

Helemaal eens met MisterA.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 02:30

Persoonlijk zie ik W.A. liever helemaal niet op de troon. Een huwelijk met Maxima had imo meteen moeten inhouden dat hij niet op de troon zou komen.

Doorschuiven naar Constantijn die handel :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 02:40

Die troonswisseling komt er niet zolang meneer Zorreguieta nog leeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:16

delerium schreef:
Persoonlijk zie ik W.A. liever helemaal niet op de troon. Een huwelijk met Maxima had imo meteen moeten inhouden dat hij niet op de troon zou komen.

Doorschuiven naar Constantijn die handel :j

Begrijp ik je nu goed dat je de kinderen van eventuele misdadigers wilt laten boeten voor de fouten van de ouders?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:22

Cassidy schreef:
Begrijp ik je nu goed dat je de kinderen van eventuele misdadigers wilt laten boeten voor de fouten van de ouders?

Ik geloof inderdaad dat de opvoeding een deel van het karakter bepaalt, en dat genen ook invloed hebben. Dat is niet hetzelfde als zeggen "kinderen van misdadigers zijn/worden ook misdadigers". Maar ik geloof wel dat er sprake is van invloed.
Wat mij betreft reden genoeg om Maxima niet als belangrijkste vrouw te willen. Had er meer vertrouwen in gehad als ze was geboren bij en opgevoed door Moeder Theresa oid.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:35

Maxima heeft heel goed begrepen wat belangrijk is om hier geaccepteerd te worden.
Als initiator van kleinschalige kredieten in ontwikkelingslanden en haar betrokkenheid bij veel nederlandse projecten.
is ze imo onbesproken en ook volledig geaccepteerd en ik denk zelfs dat ze het beter aanvoelt en heeft begrepen dan WA.
Ik sluit me bij Cassidy aan.