Wat is voor jou écht geluk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Wat is voor jou écht geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:33

Na aanleiding van dit topic: [NM] Geld maakt gelukkig??
Wat is in jou ogen echt geluk?

Ik ben zeer benieuwd naar de meningen van bokkers, ik houd mijn mening nog even achterwege.

Ik twijfelde of dit bij NM moest of bij LZP, als het verkeerd staat mag het verplaatst worden.

Magiccc

Re: Wat is voor jou écht geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:36

wow die vraag is best moeilijk als je erover nadenkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:38

Toen ik met mijn ex was, als ik zag dat hij vrolijk was.. (hij is ernstig ziek).

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:38

Magiccc schreef:
wow die vraag is best moeilijk als je erover nadenkt

Daarom vraag ik ook naar de mening over écht geluk.
Ik ben zeer benieuwd hoe men dat interpreteert.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:44

Mijn ECHTE geluk/s/momenten zijn

Mijn huwelijk met mijn man....deze maand 30 jaar getrouwd
Mijn dochter wanneer ze lacht....
Knuffen met mijn hond
Goede uitslag mri scan
Mijn paard masseren waardoor hij lekker gaat soezen....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:48

Mischien raar, maar als mijn paardjes gezond en wel in een schone paddock staan, met een vol hooinet, voldoende water en mischien nog een paar wilgentakken.
De volgende dag kan ik alles weer opnieuw opruimen, maar het geeft me veel voldoening, mischien omdat ik me natuurlijk verantwoordelijk voor ze voel, ik zie ze graag gelukkig.

Ook het geluk van mijn ouders is iets waar ik tegenwoordig zelf blij van word, mama die een keer wat leuks voor zichzelf doet ipv voor anderen en papa die lekker een detective zit te kijken. :D

Lekker s'avonds bij een enge film tegen vriendlief aankruipen. <3

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:56

Gypsy schreef:
Mischien raar, maar als mijn paardjes gezond en wel in een schone paddock staan, met een vol hooinet, voldoende water en mischien nog een paar wilgentakken.
De volgende dag kan ik alles weer opnieuw opruimen, maar het geeft me veel voldoening, mischien omdat ik me natuurlijk verantwoordelijk voor ze voel, ik zie ze graag gelukkig.

Ook het geluk van mijn ouders is iets waar ik tegenwoordig zelf blij van word, mama die een keer wat leuks voor zichzelf doet ipv voor anderen en papa die lekker een detective zit te kijken. :D

Lekker s'avonds bij een enge film tegen vriendlief aankruipen. <3

Nee hoor, is helemaal niet raar, zijn dus echt de kleine dinge die zo speciaal geluk geven...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:59

Jep, als ze daar aan een wilgentak staan te rommelen, heerlijk!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:00

Knuffelen met manlief! Of met de kinderen. Die kleine armpjes om je heen en die hoge stemmetjes: "Mama, ik heb je zoooooo lief!"

Mooie muziek! Zelf maken, samen met anderen. Elkaar verstaan zonder woorden. Of naar concerten gaan en horen en voelen en zien en beleven.

De mensen van wie ik hou en muziek, natuurlijk het liefst gecombineerd, die maken mij het gelukkigst. <3

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:02

Ik haal mijn geluk uit goede dingen doen voor de wereld rondom mij.
Ik doe mee aan allerhande milieu-acties, ben veganistisch, ik doe mee aan alle acties om derdewereldlanden te helpen (en hoop stilletjes dat het geld daar aankomt), en ben van plan in de stage van mijn studie onderwijs en begeleiding te gaan geven aan jongeren in Afrika. Ik koop graag cadeautjes voor mensen die ik graag zie en maak graag mensen aan het lachen, ook wil ik graag een luisterend oor zijn voor iedereen die ergens mee zit... En ook mijn studie staat in het teken van anderen: iedereen een zorgeloze jeugd te bezorgen (preventie van pestgedrag...)

Ik kan van mezelf niet zeggen dat ik gelukkig ben. Nochtans zie ik zoveel ellende in de wereld en zit ik hier in een warm huis achter de laptop, met mijn studieboeken en mijn gsm, met een gezin, met mensen die me graag zien.

Maar, niemand 'kent' mij. Misschien is dat wel waar persoonlijk geluk uit voortvloeit, voor je het kan gaan gebruiken om anderen gelukkig te maken. Ze zeggen toch ook dat je niet van iemand kan houden als je niet van jezelf houdt?

Daarom ben ik de laatste jaren op zoek gegaan naar mijn eigen geluk, al is dat een moeilijke opgave.
Ik denk dat, voor mij persoonlijk, het belangrijkste is dat ik eindelijk mezelf kan zijn... Nog een lange weg te gaan, maar ik geef niet op!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 00:04

Mooie reactie Saars!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:05

Wat mooi geschreven!

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:07

Saars schreef:
Ik kan van mezelf niet zeggen dat ik gelukkig ben. Nochtans zie ik zoveel ellende in de wereld en zit ik hier in een warm huis achter de laptop, met mijn studieboeken en mijn gsm, met een gezin, met mensen die me graag zien.

Maar, niemand 'kent' mij. Misschien is dat wel waar persoonlijk geluk uit voortvloeit, voor je het kan gaan gebruiken om anderen gelukkig te maken. Ze zeggen toch ook dat je niet van iemand kan houden als je niet van jezelf houdt?

Daarom ben ik de laatste jaren op zoek gegaan naar mijn eigen geluk, al is dat een moeilijke opgave.
Ik denk dat, voor mij persoonlijk, het belangrijkste is dat ik eindelijk mezelf kan zijn... Nog een lange weg te gaan, maar ik geef niet op!

dit laatste stuk herken ik mijzelf echt heel erg in! mooi gezegd :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:14

Als het me een keertje voor de wind gaat, dat is wel een overkoepelende term denk ik. :)

Het gaat niet zo goed met mijn studie, dus als ik een keer een goed cijfer terug krijg ben ik daar lange tijd ontzettend vrolijk van.
Ook heb ik sinds kort weer echt het idee dat ik een sociaal leven heb, dat ik zomaar even bij de buren langs kan om even bij te kletsen en een biertje te drinken, vind ik heerlijk.
De laatste tijd besef ik steeds meer dat ik echt wel gewaardeerd word in wat ik doe en hoe ik ben, en als ik dan iets presteer of een complimentje van iemand krijg leef ik daar helemaal van op.

Dat zijn echt wel dingen waar klein geluk voor mij in zit. :)

Groot geluk is wat lastiger. Heb op dit moment niet iets waar ik continue gelukkig van word, zal ik maar zeggen. Misschien als ik later een eigen paard heb, eindelijk de studie doe die ik graag wil doen, een aantal duurzame vriendschappen op heb gebouwd. Maar voor nu ben ik tevreden :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:17

Echt geluk vind ik in de "kleinere" dingen. Een schilderij of werkstuk dat gelukt is, als ik fijn paardgereden heb of een lekkere buitenrit maak en mevrouw haar oortjes er gezellig op heeft, als ik wandel met meneer ezel die gezellig meestapt en terugbromt als ik tegen hem klets, als het varken een gesprek aan het voeren is, als ik gewoon een wandeling aan het maken ben en een mooie bloem of boom zie, als ik een fijn muziekje op heb staan en in de auto op een rustige (snel)weg rij... Als mensen en dieren om me heen blij en/ of tevreden zijn, een goed gesprek... Dat zijn de dingen waar ik het meest gelukkig van wordt. De dingetjes waarvan ik mijn zorgen en problemen heel even helemaal kan vergeten.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:25

Geluk is maar iets lastigs. Soms is het dat de heerlijke bosgeur als ik een mooie wandeling maak, mn paard wat even een neusje tegen me aan legt of een eekhoorn die naar me 'glimlacht'.

Reizen is iets waar ik heel veel uit kan halen. Nieuwe mensen ontmoeten, vreemde culturen opsnuiven en prachtige natuur doorkruisen. Maar gelukkig zijn kan denk ik niet alleen. Mensen die dichtbij me staan maken het compleet. Al heb ik wel de 'alleen-tijd' nodig om een beetje tot mezelf te komen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:56

Door het bos wandelen, met een prachtige dikke laag sneeuw. Sowieso buiten zijn, en dan helemaal alleen. Zo'n gevoel van alleen op de wereld. Geweldig!
En verder gaat mijn stemming überhaupt met sneeuw echt omhoog, ik vind het helemaal geweldig. Ik geniet er volledig van. Op dat soort momenten ben ik echt het gelukkigst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:39

Pfoe geluk; ik voelde me afgelopen maand gelukkig toen ik in de ochtend in het donker door de sneeuw liep. Heerlijk!
Verder weet ik niet precies of je altijd geluk moet nastreven. Sommige zaken doe je nu eenmaal omdat het goed is, niet omdat je er zelf gelukkig van wordt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:41

Mijn geluk haal ik gewoon uit kleine dingen. Als die gekke pup van mij weer eens raar doet of ontzettend lief naar me kijkt <3
Als ik een heerlijk avondje met m'n vriend hebt, kaarsjes aan, hapjes bij de hand, samen onder een dekentje tv kijken.
Of als ik iets goeds gedaan heb, zoals sporten vol gehouden heb.
De zon die op komt boven de Lek.
Gezellig met m'n familie of vrienden zijn.
Ofwel, er zijn heel wat dingen die voor mij ècht geluk zijn.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:42

M'n paardje en m'n dierbaren om me heen zijn de dingen waar ik geluk uit haal

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:42

De kleine dingen in het leven, de zon die schijnt op een mooie dag bijvoorbeeld, het eten van een overheerlijk ijsje, de vogels die 's ochtends vrolijk fluiten. Maar ook mijn lieve vriend die altijd zo zijn best doet om lief te zijn/het me naar de zin te maken, echt een schatje is het, hij maakt mij met heel veel dingen gelukkig, bijvoorbeeld die eerste blik als hij thuiskomt uit zijn werk als ik sta te koken. Daarnaast ook tijdens het sporten en bij de paarden, dan vergeet ik alles om me heen, heb geen besef meer van tijd en geniet intens van het moment :) .
Ook een avondje samen met lieve vriendinnen/vrienden/familie draagt zijn steentje bij. :j

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:57

Citaat:
'Paarden zijn gevoelswezens. In hun gedragingen en emoties zijn zij net zo puur als bijvoorbeeld kinderen. Gelukkig hebben paarden niet de beleefdheid om toneel te spelen. Paarden liegen niet, ze zijn je oprechte spiegel.'

Echt gelukkig ben ik dus, als ik bij mijn paarden ben. En de dat je weet dat bij hun wel elke emotie pure eerlijkheid is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:58

Echt geluk voor mij is (zo goed mogelijke) gezondheid voor mezelf en m'n dierbaren en m'n beestjes!!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:42

Geluk, tsjaa ik denk dat ik niet echt kan aangeven wanneer ik echt gelukkig ben aangezien ik het over het algemeen wel getroffen heb maar er zijn wel momenten dat ik echt blij ben met m'n leven al zijn die momenten gewoon at random.

Twee klasgenoten hebben hun profielwerkstuk gemaakt over geluk en hun zijn ook tot de conclusie gekomen dat geluk niet te omschrijven is

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:45

gezond zijn, zowel zelf als mn dierbaren
zonnestralen die door wolken prikken
bloemen in bloei
dennengeur
zomerse regenbui
m'n dieren
een goede maaltijd