Geld maakt gelukkig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 23:42

Hallo Bokkers!

Tijdens de Kerstdagen hebben wij het hier thuis meerdere malen over geld gehad. Wat voor dromen we wel niet hebben mochten wij de Staatsloterij ooit eens winnen. Wij hebben het niet breed, maar we hebben ook niets te klagen.

Wij zijn er wel uit gekomen dat geld niet gelukkig maakt. Het maakt je leven gemakkelijker, maar zeker niet gelukkiger. Als ik eens rondkijk in mijn familie, hebben wij alle rijkdom eigenlijk al in huis.

Wat denk jij? Maakt geld gelukkig?

mick75

Re: Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:44

Geld maakt niet gelukkig, maar het niet hebben van geld maakt zeker wel ongelukkig.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:46

Van geld kan je veel paarden kopen dus geld maakt wel degelijk gelukkig :Y)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:47

Voor mij maakt geld wel gelukkig, als ik genoeg had was ik nu uit huis geweest, dus een stuk gelukkiger. Had ik mijn paard die ik nog steeds mis niet hoeven verkopen. Had ik een bed onder mn kont die NIET doorgezakt was :') En een latop die je NIET elke 5 min opnieuw op kan starten..

JA. voor mij maakt geld gelukkig.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:48

Nou, als ik de loterij win word ik toch wel erg gelukkig :') kunnen mn ouders, broers, oma en ik heerlijk op een boerderij wonen met paarden aan huis <3
Liefst ook nog wat stalletjes gevuld met paarden van vriendinnen en dan is t helemaal compleet :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:50

Wat je zegt ts, geld maakt het leven een stuk gemakkelijker en daarmee in sommige gevallen net iets gelukkiger. Zou ik meer geld hebben zou dat betekenen dat ik afentoe minder stress had, dat ik soms wat minder chagrijnig was en dat ik meer dingen kan doen die ik leuk vind.
Maar ook met weinig geld kan ik zeggen dat ik mij gelukkig voel met mijn leven. Ik heb een lieve vriend, een lieve hond, een leuk huisje, een fijne familie en een paar leuke vrienden. Maar van meer geld zal ik zonder twijfel gelukkiger van worden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:51

WhySoWhite schreef:
Voor mij maakt geld wel gelukkig, als ik genoeg had was ik nu uit huis geweest, dus een stuk gelukkiger. Had ik mijn paard die ik nog steeds mis niet hoeven verkopen. Had ik een bed onder mn kont die NIET doorgezakt was :') En een latop die je NIET elke 5 min opnieuw op kan starten..

JA. voor mij maakt geld gelukkig.

Hhaha helemaal mee eens! Behalve uit huis want dat ben k al een poos :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:51

Geld maakt zéker niet gelukkig. Maar het kan een hoop zorgen wegnemen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:54

Tsja, zonder geld kun je natuurlijk geen huis kopen/huren, geen voedsel kopen,... En ik neem aan dat je zonder dak boven je hoofd en zonder voedsel niet heel gelukkig bent? Denk ik hé.
Maar als je te veel geld hebt weet je denk ik uiteindelijk niet meer wat je er nog mee kunt doen, omdat je alles al hebt, en dan word je misschien ook weer ongelukkiger...
Of klopt mn theorie niet :')?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:01

Je moet ook niet teveel hebben, maar ik denk dat je met een constante half miljoen op de bank heel gelukkig kan zijn. Het zou mijn leven een stuk aangenamer maken.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:03

Maar dan vraag ik me af, als je constant ALLES kan kopen wat je maar wilt, echt alles, dan heb je uiteindelijk toch al alles wat je wenst, en dan stopt het. Wat dan? Word je het dan niet beu van zoveel geld te hebben?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:04

Geld maakt niet gelukkig, maar het scheelt wel een hoop ;).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:05

Noblesse_ schreef:
Maar dan vraag ik me af, als je constant ALLES kan kopen wat je maar wilt, echt alles, dan heb je uiteindelijk toch al alles wat je wenst, en dan stopt het. Wat dan? Word je het dan niet beu van zoveel geld te hebben?

Dat is precies wat mijn vader o.a. dus ook denkt: Het begeren is belangrijker dan het bezitten.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:06

Ja, zit wel wat in...

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:07

Nou geld maakt je zeker weten gelukkiger! Als je namelijk NIKS meer hebt, dan ben je echt niet altijd vrolijk hoor. :(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:08

tis al gezegd, geld maakt niet gelukkig maar neemt vele zorgen weg en maakt het leven een stuk aangenamer

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:10

Geloof mij, als ik geen sigaretten kan kopen ( zoals nu :') ) word ik toch wel aardig ongelukkig :')

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:12

Geld maakt je leven gemakkelijker en misschien daarom ook gelukkig. Maar als je ergens hard voor hebt gewerkt en daardoor veel gespaard juist voor die ene mooie dure tas of bijvoorbeeld in ons geval mooie op maat gemaakte rijlaarzen. Dan ben je daar toch ontzettend trots op dat je die mooie tas/rijlaarzen hebt kunnen betalen en dus wordt je daar weer gelukkig van. (ben ik nog te volgen?)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:13

Geld maakt niet gelukkig, zeker het geld dat ik niet heb..... :')

Voor mij maakt geld wel gelukkig.
Heb ik het niet over miljoenen hoor! Maar voldoende geld om te besteden en steeds wat achter de hand, scheelt echt wel een hoop zorgen maken!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:14

Wat anderen ook al zeiden: het is niet het geld dat gelukkig maakt, maar als je helemaal geen geld hebt, kun je daar knap ongelukkig van worden.
Als je 'gewoon' genoeg hebt om van te leven en je niet echt zorgen hoeft te maken, zijn liefde en gezondheid veel belangrijkere geluksfactoren dan geld.
En van het hebben van heel veel geld schijn je ook niet gelukkig te worden; het geeft juist zorgen en je leeft steeds met de vraag of mensen je nou aardig vinden om wie je bent of omdat je geld hebt.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:14

Wij werken keihard en als ik 4 en mijn man 5 dagen werk hebben we precies genoeg om onszelf, onze dochter en mijn paard te onderhouden. We doen geen gekke dingen en leven best zuinig zodat we toch wat geld sparen en onszelf niet alles hoeven te ontzeggen. We hebben een leuk huis altijd te eten maar het is geen vetpot dat zeker niet.... Maar toch voel ik me soms zo RIJK. Ik heb een lieve man en een heerlijke dochter, een lieve zus die een heerlijk gezin heeft en mijn allerliefste moeder (mijn vader heb ik helaas niet meer). We zijn gezond, veilig, vrij en en gelukkig! En ik zou alles wat ik aan geld en materiële zaken bezit inleveren voor het welzijn van mijn gezin!

Toch is het wel zo dat ik als ik sommige maanden echt aan het puzzelen ben hoe we rond moeten komen en we interen op de spaarrekening ik verschrikkelijk in de stress kan zitten. Op zulke momenten ben ik even echt niet zo gelukkig. En er zijn ook echte barre tijden geweest aan het begin van onze relatie dat door geldzorgen de relatie op scherp kwam te staan. Sommige mensen zeggen als het geld de deur uit gaat gaat de liefde ook de deur uit of zoiets? Kan het me wel een beetje voorstellen. Er zijn heel veel mensen die het financieel heel slecht hebben. Ik kan me voorstellen dat het hun ook ongelukkig maak. Maar inmiddels zit bij ons de liefde zo diep en is ons wonder erbij gekomen en denk ik zelfs in een hutje op de hei gelukkig te kunnen zijn... Deze maand 13e maand gehad en mijn man en ik zeiden nog tegen elkaar... wat zou het leven zorgeloos zijn als dit bedrag elke maand op de rekening zou staan. Maar of ik dan gelukkiger ben dan nu? Hooguit wat meer ontspannen. (en ja dan zou ik wat minder werken en zou ik meer van mijn kind kunnen genieten) Tsja ik zou mijn paard weg kunnen doen, dat scheelt... maar ze is niet meer de jongste en heeft een heel slecht gebit... waar zou ze heen moeten? Bovendien kan ik haar niet eigenlijk niet missen. Zou zo verdrietig zijn.

Ik leef zuinig. Bespaar waar ik kan, we werken hard (voor weinig :)) en denken echt na over onze uitgaven. Een groter inkomen zou welkom zijn maar mijn ingrediënten voor geluk zijn toch echt mijn man, kind, familie, paard, gezondheid, vrijheid, werk, vrienden enz enz... en daarna pas ergens geld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:15

Whoever said money doesn't buy you happiness, didn't know where to shop... :D

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:15

Jawel, geld maakt zeker gelukkig maar je hebt er weinig aan als je niet gezond bent, geen familie hebt of dat soort dingen. Maar als iemand het goed heeft en dan opeens 30 miljoen erbij krijgt, ja, ik zou dan nog extra gelukkig worden. Ik zou lekker gaan shoppen, voor mezelf en voor t paard :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:17

mick75 schreef:
Geld maakt niet gelukkig, maar het niet hebben van geld maakt zeker wel ongelukkig.

goeie tekst!

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:17

Luz_ElenaE schreef:
Geld maakt je leven gemakkelijker en misschien daarom ook gelukkig. Maar als je ergens hard voor hebt gewerkt en daardoor veel gespaard juist voor die ene mooie dure tas of bijvoorbeeld in ons geval mooie op maat gemaakte rijlaarzen. Dan ben je daar toch ontzettend trots op dat je die mooie tas/rijlaarzen hebt kunnen betalen en dus wordt je daar weer gelukkig van. (ben ik nog te volgen?)

Ben ik het helemaal mee eens :)