Dode parachutist gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Dode parachutist gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:04

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml

Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat niemand die man miste?
Dat ie alleen woont mag toch geen excuus zijn?
Er zat toch een piloot in dat vliegtuig en die parachutist is toch ook van ergens opgestegen met dat vliegtuig?
Is het dan niet raar dat ie z'n auto ofzo niet komt ophalen, of even meldt dat ie geland is?

mika11

Re: Dode parachutist gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:06

Ja, dat vroegen wij hier ons ook al af.
Je maakt nooit alleen een sprong, en wij dachten ook dat je sowieso iemand moet melden dat je veilig bent geland, als je een sprong hebt gemaakt.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:11

Wat bizar idd, die man is uit dat vliegtuig gesprongen waar een piloot inzat. Raar idd dat ze dat niet checken of iemand veilig is.
Maar misschien was het wel zn 1000e sprong en sprong hij vlakbij huis eruit ivm alcoholgebruik ofzo dat hij niet meer mocht rijden?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:15

Mag een parachutist eigenlijk op een willekeurig weiland springen?

Ik ging vroeger wel eens kijken bij zo'n springveldje, maar daar waren altijd mensen op de grond aanwezig voor het geval dat er iets mis ging.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:09

Het meest vreemde is dat niemand hem als vermist op heeft gegeven. Een piloot weet toch hoeveel mensen hij laat springen? Dan is het toch ookal snel duidelijk dat er één mist?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:03

Volgens mij is er nog niks bekend behalve dat zijn parachutes niet open zijn gegaan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:05

Raar verhaal he!
Hij ligt er toch ookal een aantal dagen...aangezien de afgelopen dagen geen sprongen zijn geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:07

op het journaal was dat hij geen werk had geen vrienden en geen familie

hmm in dat geval is er niemand die hem mist dan dnk ik...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 23:07

Citaat:
http://www.telegraaf.nl

Parachutist: 'Dit is te toevallig'

AMSTERDAM -Een van de mensen met wie de in Teuge verongelukte parachutist Mark van den Boogaard uit Schijndel een sprong maakte, gelooft niet dat het om een noodlottig ongeval gaat.

“Dit is allemaal te toevallig. Ik ga er dan ook vanuit dat Mark zelfmoord heeft gepleegd”, vertelt de parachutist die anoniem wil blijven tegen Omroep Brabant .
De 48-jarige Van den Boogaard overleed na een sprong en werd pas negen dagen later gevonden in de buurt van vliegveld Teuge. De hoofd- als ook de reserveparachute waren om nog onduidelijke reden niet geactiveerd.
De twee kenden elkaar van het Nationaal Paracentrum in Teuge, waar ze beiden de opleiding parachutespringen volgden. De man zat bij Van den Boogaard in het vliegtuig met nog vijftien anderen. “Hij moet als een van de laatsten zijn gesprongen. Mark sprong altijd solo, de cursus om samen te springen heeft hij niet afgerond. Hij was wat in zichzelf gekeerd, maar als je hem eenmaal kende, was het een relaxte gast”, vertelt de man.
De politie en experts van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart onderzoeken de toedracht van het ongeluk.

Er schijnt geen meldingsplicht te zijn voor parachutisten en piloten als er iemand kwijt is ofzo.

Ik vind het toch raar dat je met een aantal lui uit een vliegtuig springt en eenmaal op de grond niet merkt dat er eentje mist :\

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:08

weten ze dan al wie het is aangezien ze weten van het werk enzo?

Edit ja dus...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:08

Zo vreemd is dat niet hoor.
Ik denk dat iedereen wel eens dagen heeft dat hij/zijn niets van familie verneemt. Zelfs van mijn buren zou het mij niet opvallen als ik ze een paar dagen niet zie, ik heb het te druk met werk en andere dingen.
Wat ik wel vreemd vind is dat de parachutisten zich blijkbaar niet hoeven te melden na een sprong. Om even te laten weten dat het goed is gegaan.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 18-12-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:09

Dat is wel zo AT, maar toch...9 dagen is wel wat

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:10

Het is inderdaad erg raar dat er niet gecontroleerd wordt of je inderdaad ergens veilig bent geland. Nu was dit, erg genoeg, direct fataal (neem ik aan tenminste als er geen parachute is opengegaan...), maar je zult toch ergens in een boom belanden en daar bungelen zonder dat iemand je opmerkt................

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:11

ioontje schreef:
Het is inderdaad erg raar dat er niet gecontroleerd wordt of je inderdaad ergens veilig bent geland. Nu was dit, erg genoeg, direct fataal (neem ik aan tenminste als er geen parachute is opengegaan...), maar je zult toch ergens in een boom belanden en daar bungelen zonder dat iemand je opmerkt................

Dan kun je nog roepen/gillen om hulp (tenzij je bewusteloos bent)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:12

Jagers hebben hem in het weiland gevonden. Ze zagen iets roods liggen. Nou ja, ik wil maar niet teveel nadenken bij dat rood. Hij is zich gewoon te pletter gesprongen.
Heel vreemd dat er geen afmelding was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:12

toch zijn er meestal wel mensen die daar rondlopen en parachutes kijken

het blijft vreemd dat niemand hem heeft zien neerkomen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:13

flicka schreef:
Jagers hebben hem in het weiland gevonden. Ze zagen iets roods liggen. Nou ja, ik wil maar niet teveel nadenken bij dat rood. Hij is zich gewoon te pletter gesprongen.

Ieks je zal hem maar gevonden hebben....

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:14

flicka schreef:

Of zijn kleding was rood. Na 9 dagen is bloed toch niet meer rood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:15

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:16

In de stentor stond dat Teuge nog geen afmeldingsplicht heeft na een sprong. En dat het er op het eerste gezicht op lijkt dat de man in de lucht al onwel is geworden. Ook werd er verteld dat er een inslag was in de grond, dus het is met een enorme snelheid gebeurd.

Niet iedereen gaat in de winter het hele weiland door...

Wel heel erg triest.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:16

Ik kan me er ook niets bij voorstellen... bij ons wordt ook veel gesprongen en er is altijd een team van mensen op de grond aanwezig dat alles nauwlettend in de gaten houdt vanaf het moment dat de springers het vliegtuig verlaten ...

Ook andere springers zouden het moeten zien als een parachute niet opengaat, want reken maar dat je dan snel daalt :(

Heel triest verhaal.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:17

Dat zou je wel zeggen idd Bel91!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:19

apart dat iedereen er vanuit gaat dat hij bij toeval gevonden werd, wellicht waren ze al 9 dagen naar hem op zoek (het is niet zo dat het vliegtuig stilhangt als ze springen, ook hoef je niet in een rechte lijn naar beneden te gaan). Daarnaast kunnen ze er na hem niet zo snel gevonden te hebben ook hebben gedacht dat hij, als ervaren springer, wellicht een andere wijze had gevonden om thuis te raken oid.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:19

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:22

Die inslag in de grond is wel normaal als je uit een vliegtuig springt zonder parachutes die opengaan.

Enfin, als je zelfmoord wilt plegen is dit dus ook een manier. Vooral als niemand het ziet.