Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 10:45

MEPPEL - Een 15-jarige scholiere uit Staphorst heeft dinsdagochtend voor de ogen van enkele klasgenoten een einde aan haar leven gemaakt. Het meisje sprong op weg naar school voor de trein. Ze zou haar wanhoopsdaad hebben gepleegd omdat ze werd gepest.

Dat schrijft De Stentor. Het meisje was een vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. In een afscheidsbrief zou ze enkele pestkoppen bij naam hebben genoemd. De school onderzoekt of inderdaad sprake was van pesten.
De verslagenheid op de school is enorm. “Dit is een ramp. In de eerste plaats voor de ouders en de broers van de scholiere, maar ook voor onze leerlingen, leerkrachten en onze school. Heel Meppel en Staphorst hebben hier veel verdriet van”, aldus de directeur van de school in de krant.
Voor de leerlingen die getuige waren van de zelfmoord is slachtofferhulp ingeschakeld. Ook is op school een stilteruimte ingericht

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2115 ... je___.html

lonneke_

Re: Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:47

Jeetje wat heftig! Gecondoleerd en heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:48

Ach wat een naar nieuws, ik snap dat niet he dat pesten :(
Waarom een ander zo de grond intrappenen zo een slecht gevoel geven?

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en gecondoleerd voor familie en vrienden :(:)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:48

Ik hoop niet dat het een trend aan het worden is onder jongeren om zelfmoord te plegen? Of zit de media er gewoon plots wat dichter op?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:50

''De schoolleiding onderzoekt of er inderdaad sprake was van pesten''.
Lijkt me dat dat niet meer onderzocht hoeft te worden, als iemand er zelfmoord om pleegt, duidelijker kan het niet toch?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:52

xXLiekeXx schreef:
Ik hoop niet dat het een trend aan het worden is onder jongeren om zelfmoord te plegen? Of zit de media er gewoon plots wat dichter op?

Er worden dagelijks meerdere zelfmoorden gepleegd, met name in de leeftijdscategorie 15-25, en met name in de provincies groningen, drente en friesland en dan uit de dorpjes (echt waar, heel bizar).
Deze week heeft ook iemand van mijn studie zelfmoord gepleegd, maar het gebeurd echt veel vaker dan je denkt. Zeer triest.

Loeky01

He bah, dan komt het plots wel heel dichtbij voor de mogelijke pesters.. Veel sterkte voor de nabestaande!

xXLiekeXx schreef:

Ergens heb je wel een punt. Het wordt op het moment flink benaderd door de media. Ik denk persoonlijk dat het de media is die het zo erg laat lijken, niet dat er zoveel stijging is. Dit durf ik alleen inet zeker te zeggen.

listiglistje

Ieder jaar pleegt ongeveer hetzelfde percentage zelfmoord, dus dat denk ik niet ;)

Ieder jaar zo'n 1600/1800 personen meen ik, dit getal is al tientallen jaren gelijk gebleven, dus ik denk dat de media er meer op zit.

Sneu voor de nabestaanden :(:) en verschrikkelijk voor de jongeren die het irl hebben zien gebeuren....

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:53

xXLiekeXx schreef:

Precies wat ik dacht. Straks krijgen we nog massa-zelfmoorden omdat het hip is..

Verschrikkelijk om weer te moeten lezen.... Ik kan er niks anders van zeggen.. Het lijkt wel of meer jonge kinderen het nu durven omdat ze zien dat het momenteel veel gebeurd ofzo. Geen idee. Kan er met mijn hoofd niet bij.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:55

He bah, had al gehoord dat er iets was gebeurd rondom Meppel, maar wist niet dat het een 15 jarige scholiere was... gats! Verschrikkelijk als je zoiets ziet gebeuren.

1600-1800 mensen is trouwens best wel heel veel... triest!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:59

Vroeger werd er juist niets geschreven over zelfmoorden.
Nog steeds worden de meeste zelfmoorden niet gemeld in de krant behalve dus de laatste tijd de zelfmoorden tgv pesten etc.
Misschien om mensen meer aan het denken te zetten.
Hoewel ik betwijfel of dat werkt,er is altijd gepest en het zal altijd blijven gebeuren.
Verschrikkelijk hoor,je zult het maar zien gebeuren of je zo rot voelen dat je geen andere oplossing meer ziet.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:10

Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:11

Nu zullen die pesters wel beseffen wat ze hebben aangericht. Jammer dat dat besef altijd doordringt als het te laat is...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:14

Ik hoop dat de pesters het hebben zien gebeuren...
Ongeloofelijk zeg...
En een school die zegt dat ze dit nu gaan onderzoeken... Beetje laat niet?!
Arm meisje en arme familie zeg...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:16

Oei, dat klinkt helemaal niet hoopvol! :n Die arme kinderen wat dat hebben moeten aanzien. :oo

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:16

Wat erg..
zowel voor het meisje, de nabestaande, onderwijzend personeel en ook voor de pesters.. Erg dat zoiets moet gebeuren voordat mensen tot inkeer komen over wat ze hebben aangericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:18

Voordat iemand besluit dit laatste wanhopige idee tot uitvoering te brengen zijn er al heeft die persoon al ontelbaar veel waarschuwings-signalen geuit. Al is het alleen maar door te zeggen dat hij/ zij gepest wordt en op welke manier, of doordat deze persoon gewoon niet zo goed in zn vel zit. Als het niet in de thuis-situatie geuit is dan vaak wel op school. Het had niet nodig hoeven zijn.. Vreselijk, maar ze is niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn die door pesterijen het leven niet meer ziet zitten.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:20

Vreselijk ook voor de machinist die het heeft zien en voelen gebeuren en niets kon doen.
Laatst bijgewerkt door Tooeet op 13-12-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:20

Vergeet ook zeker de mensen niet die alles op moeten ruimen. Ook voor deze mensen is het geestelijk heel zwaar.
Verder sterkte voor diegene die haar lief hadden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:26

Altijd vreslijk dit soort dingen. Zowel voor nabestaanden als machinist als hulpdiensten Heel veel sterkte voor iedereen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:26

Heel veel sterkte voor de nabestaande en de klasgenoten die erbij waren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:27

gillian schreef:
Ik hoop dat de pesters het hebben zien gebeuren...
Ongeloofelijk zeg...
En een school die zegt dat ze dit nu gaan onderzoeken... Beetje laat niet?!
Arm meisje en arme familie zeg...

Nou, dat gaat me wel erg ver. Niemand hoeft van mij een zelfmoord te zien gebeuren... Verschrikkelijk!

Maar hier moet zeker onderzoek naar komen.
Heel veel sterkte aan de familie en nabestaanden van dit meisje.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:30

Misschien wel ja, maar het feit dat dat meisje geen andere uitweg meer zag vind ik nog harder...
Dit meisje is niet de eerste en zal ook echt niet de laatste zijn die door pesten zichzelf van het leven gerooft... Vind dat heel erg triest...

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

ik vind dit zo triets...hoe ver heen moet je zijn om hier voor te kiezen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:39

Shanna schreef:
Voordat iemand besluit dit laatste wanhopige idee tot uitvoering te brengen zijn er al heeft die persoon al ontelbaar veel waarschuwings-signalen geuit. Al is het alleen maar door te zeggen dat hij/ zij gepest wordt en op welke manier, of doordat deze persoon gewoon niet zo goed in zn vel zit. Als het niet in de thuis-situatie geuit is dan vaak wel op school. Het had niet nodig hoeven zijn.. Vreselijk, maar ze is niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn die door pesterijen het leven niet meer ziet zitten.

Ja en soms kun je mensen dan alsnog niet helpen...

Ik vind het altijd zeer schokkend hoe men op internet reageerd, je hebt lang nooit alle feiten. Misschien is dit meisje helemaal niet zo extreem gepest, misschien had ze wel hulp, misschien misschien misschien... Het is in ieder geval niet fair om de omgeving meteen de schuld te geven...

Het enige wat ik nu uit ervaring weet is dat alle kinderen die ooit maar een verkeerde blik naar haar gegeven hebben zich nu schuldig voelen... en dat is heel erg pittig op die leeftijd... Hetzelfde geld voor alle docenten op deze school, zij zullen zich altijd afvragen of zij niet meer hadden moeten doen...

Maar wat kan je nou doen als iemand besluit dood te willen? En wat je dan ook doet, wanneer is her genoeg om voor jezelf en haar te zeggen dat je voldoende geholpen heb? Heb je als omstanders pas genoeg geholpen als je zelfmoord voorkomt?