Zuster ziekenhuis Kate Middleton dood gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panny

Zuster ziekenhuis Kate Middleton dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:51

AMSTERDAM - De zuster van het Londense ziekenhuis die een telefoontje aannam waarin twee Australische DJ's zich voordeden als de Britse koningin en prins Charles, is dood gevonden in haar huis.

Het ziekenhuis waar ze werkte, het King Edward VII-ziekenhuis, laat dit vrijdag weten.

De vrouw van prins William is in verwachting en was opgenomen vanwege flinke zwangerschapsmisselijkheid.

De verpleegster, Jacintha Saldanha, dacht met de echte leden van het Britse koningshuis van doen te hebben. Vervolgens verbond ze de DJ's door met een collega die vervolgens vertrouwelijke informatie doorgaf.

Het zou volgens Sky News gaan om zelfmoord. Ook CNN spreekt van zelfmoord, maar dit is nog niet officieel bevestigd. "De zuster die het telefoontje aannam heeft waarschijnlijk zelfmoord gepleegd", meldt een verslaggever van Sky.

De Londense politie laat weten dat de dood vooralsnog wordt gezien als onverklaarbaar en dat het onderzoek in volle gang is.

Steun
Het ziekenhuis laat in een reactie weten dat ze Saldanha steunden tijdens de moeilijke periode die ze ondervond na het telefoontje. "Jacintha heeft meer dan vier jaar bij ons gewerkt. Ze was een goede zuster en zeer gerespecteerd en populair bij haar collega's."

Prins William en Kate Middleton laten in een reactie weten diep bedroefd te zijn na het horen van het nieuws. Ook laten ze weten dat er nooit een klacht is ingediend bij het ziekenhuis over de verpleegster.

http://mobiel.nu.nl/algemeen/2977091/zu ... onden.html

panny schreef:
goeroe schreef:
Triest, maar kun je toelichten waarover de discussie volgens jou moet gaan panny?

Wat is hierin de verantwoordelijkheid van de DJ's? Ging de grap te ver of moet dit normaal gesproken kunnen? Denken we nog na over de gevolgen voor het individu dat slachtoffer is van zo'n belgrap of gaat het puur om de lol.

Ik had zelf eerlijk gezegd nog helemaal niet nagedacht over het gevoel van de zusters. Die zijn natuurlijk voor heel de wereld te kakken gezet, bijna een soort pesten to the max, dacht ik net ineens.
Laatst bijgewerkt door Neej op 07-12-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting discussiepunt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:54

:\ Wat een gek verhaal... Zelfmoord? In ieder geval sterkte voor al haar nabestaanden..

panny

Re: Zuster ziekenhuis Kate Middleton dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:11

Ja echt bizar. Ze was getrouwd en moeder van twee kinderen. Lijkt erop dat de schaamte haar te veel is geworden ofzo?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:12

Triest, maar kun je toelichten waarover de discussie volgens jou moet gaan panny?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:12

Terwijl zij niet eens degene was die de informatie gegeven heeft.
Zij heeft de telefoon doorgeschakeld naar een andere collega, die het woord heeft gedaan.

Maar goed, ze zijn er wel allebei ingetrapt.
En die collega heeft de informatie verteld aan de 'koningin'.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 07-12-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:14

Ja ze hebben natuurlijk een plicht om geen informatie door te geven aan vreemden... Maar zelfmoord hierom lijkt me wel wat overtrokken. Eerst maar de echte doodsoorzaak eens afwachten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:15

Vreselijk van die DJ's! Hoe haal je het in je hoofd? Maar verder vind ik het misschien iets té ver gaan, maar dan nog is het vreselijk voor de familie van de zuster!

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:22

Hoezo vreselijk van die DJ's? Ze probeerden gewoon of ze zo wat informatie konden krijgen.. Dus weet niet wat er vreselijk aan die DJ's dan is? Ik heb het stukje gehoord, en vond het eigenlijk super grappig! Jammer dat deze zuster nu overleden is..

panny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:23

goeroe schreef:

Wat is hierin de verantwoordelijkheid van de DJ's? Ging de grap te ver of moet dit normaal gesproken kunnen? Denken we nog na over de gevolgen voor het individu dat slachtoffer is van zo'n belgrap of gaat het puur om de lol.

Ik had zelf eerlijk gezegd nog helemaal niet nagedacht over het gevoel van de zusters. Die zijn natuurlijk voor heel de wereld te kakken gezet, bijna een soort pesten to the max, dacht ik net ineens.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:26

_Prisca_ schreef:
Hoezo vreselijk van die DJ's? Ze probeerden gewoon of ze zo wat informatie konden krijgen.. Dus weet niet wat er vreselijk aan die DJ's dan is? Ik heb het stukje gehoord, en vond het eigenlijk super grappig! Jammer dat deze zuster nu overleden is..

Jeetje, dat je daar zo luchtig over kunt denken. Toen ik van de "grap"hoorde, vond ik het al vreselijk. Mijn gevoel is in elk geval heel anders als het jouwe, misschien omdat ik zelf verpleegkundige ben. Ik vind het een respectloze 'grap'.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:28

xPure schreef:
Vreselijk van die DJ's! Hoe haal je het in je hoofd?

?
Dj's hebben enkel een (in mijn ogen toen nog) geslaagde grap uitgehaald. Je kunt hen absoluut niet verantwoordelijk houden voor zoiets.
Dat de verpleegster zich zo rot zou voelen dat ze zelfmoord heeft gepleegd vind ik vreemder klinken. Ja je hebt een fout begaan, om daarvoor je leven te beeindigen.....

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:32

Ik werk zelf ook in de zorg, maar stel ik krijg clienten van het koningshuis ( wat ik niet echt zie gebeuren maar dan nog) geef je toch gewoon geen info af via de telefoon aan iemand die zegt dat hij de koningin is haha!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:33

Jeetje ik had het er nog met mijn vader over, leuk zoon grap zeg. Ze hadden gewoon moeten afwachten wat voor nieuws er naar buiten kwam, in plaats van zoon zieke grap uit te halen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:13

Ik zei het al tegen iemand, dat ik vermoed dat dit meisje wel al veel langer in de knoop zal hebben gezeten. Ik kan me niet voorstellen dat je voor zoiets banaals zelfmoord zou plegen als je goed in je vel zit.
Dj's treffen voor mij ook geen schuld, ze hadden niet kunnen voorzien dat er zo'n gevolgen aan konden zijn.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:32

_Prisca_ schreef:
Ik werk zelf ook in de zorg, maar stel ik krijg clienten van het koningshuis ( wat ik niet echt zie gebeuren maar dan nog) geef je toch gewoon geen info af via de telefoon aan iemand die zegt dat hij de koningin is haha!

Mensen maken fouten, de ene keer is het een medicatiefout, de andere keer gebeurt je dit. Daar kunnen we van alles van vinden, en geweldig dat het jou nooit zal gebeuren, maar ik vind het triest! Zelfs al is er misschien al iets aan vooraf gegaan, maar weet jij veel hoe ze misschien afgestraft is?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:39

_Prisca_ schreef:

Haha :n
Ik denk dat je een beetje onderschat wat een enorme gevolgen het heeft gehad dat deze verpleegster in deze verschrikkelijke grap is getrapt... die engelse pers is medogenloos en zullen deze arme vrouw geen seconde met rust gelaten hebben. Ik denk dat het moeilijk in te schatten is hoe rot je je dan voelt over zo'n foutje.

Ik vind dat de DJ's verantwoordelijk zijn voor het feit dat deze mevrouw zich enorm rot heeft gevoelt. Dat dit leidde tot zelfdoding hadden ze waarschijnlijk nooit kunnen bevatten. Maar dat deze mevrouw behoorlijk in de problemen kon komen door deze actie, daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat te bedenken. Een smakeloze grap dus met mega gevolgen. Ik hoop dat al dit soort grappen makers voortaan eens iets beter nadenken voor ze grappen maken over de rug van een ander -:(-

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:59

Mmm... Heul apart

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:02

Hetis op NM toch nog steeds de bedoeling dat ts een eigen mening geeft over het bericht?

Verschrikkelijk nieuws natuurlijk, maar best kans dat ze al labiel of slecht in dr vel zat en dat de ''druppel'' was. Ik denk dat die 2 DJ''s zich werkelijk verschrikkelijk voelen! Enige juiste gevoel imo ook.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:06

Wat een ongelofelijk raar geschreven bericht. Ik moest de eerste zin 3 keer lezen voor ik hem snapte. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de zelfmoord hieraan gelinkt is hoor.. Dan ben je wel heel raar. Als ik het goed heb begrepen.. :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:07

Ik denk eerlijk gezegd, dat als je om deze reden zelfmoord zou plegen, dat er dan iets anders moet meespelen.. en zoniet, laat ik dan maar niks zeggen :=

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:22

Ik ben ook verpleegkundige (in een penetiaire inrichting) en heb dus ook regelmatig in mijn werk contact met 'beroemde' patienten. Juist als je als verpleegkundige te maken krijgt met een beroemde patient is je beroepsgeheim zó belangrijk! Ik vind dus dat het de verantwoordelijkheid is van de verpleegkundige om geen informatie te geven. De grap die de DJ's hebben uitgehaald is ook niet mijn stijl, maar dan nog vind ik dat je als verpleegkundige in deze situatie extra alert moet zijn. Ik neem aan dat die DJ's niet de enigen waren die naar het ziekenhuis belden, maar dat er ook de media regelmatig belden om naar informatie te vissen.

Dat de verpleegkundige/telefoniste zelfmoord heeft gepleegd vind ik zelf heel vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich alleen om dit incident zou suicideren... Ben benieuwd of t verhaal nog een staartje krijgt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:22

Ik las gisteravond dat desbetreffende dj's op non-actief zijn gesteld.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:43

Vooropgesteld; vreselijk dat de verpleegster overleden is, wat de oorzaak ook is.

Maar; persoonlijk vind ik niet dat de dj's op wat voor manier dan ook verantwoordelijk zijn. Het is een grapje, en ik vond het best geinig eigenlijk ook. Ik heb een tijd in een callcenter gewerkt, werd regelmatig gewoon keihard uitgescholden, ben ik ook niet van omgevallen. Het lijkt me dan ook wel heel erg sterk dat deze verpleegster zelfmoord heeft gepleegd omdat ze de telefoon heeft doorverbonden.

Ik las ergens dat ze werd opgejaagd door de pers... Is het dan niet de schuld van de pers ipv van de dj's? ;)

Ik vind het allemaal nogal overtrokken. Vind het geen ''naar'' grapje, kom op zeg... Die mensen deden zich voor als de koningin en haar zoon ofzo. Wat is dáár nu toch mis mee? Worden wel gekkere grappen uitgehaald.

Nogmaals; ik vind het héél erg dat deze vrouw is overleden. Mocht het zelfmoord blijken denk ik dat er wel meer achter zit (dat het dus idd de druppel is geweest en dat zij al problemen had) maar ik heb eigenlijk het gevoel dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:47

_Prisca_ schreef:

Ik denk dat ik daar inderdaad niet zo snel in trap! :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:53

Toen ik het hoorde dacht ik dat er wel meer achter die 'zelfmoord' zou zitten.
Ik weet het niet, vertrouw het niet zo.
Misschien is het gewoon een samenloop van omstandigheden, maar ik betwijfel het.

Edit: Natuurlijk erg triest voor familie en vrienden. En misschien is mijn wantrouwigheid helemaal nergens voor nodig :)