Waar gaat het heen met de mensheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Waar gaat het heen met de mensheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 20:22

exuses als dit verkeerd staat.
Eergisteren, heb ik, netzoals mijn mede 2de klassers, maar ook 1ste, 3de, en 4de klassers een naar bericht gehoord. Er werd op de deur geklopt, en iemand zong ''Hoor wie klopt daar kind'rn'' voor de lol. Onze teamleider kwam binnen en hoorde het. Hij begon met ''Als je dat liedje hoort, denk je vaak aan kado's. Leuke kado's. Maar ik heb geen kado. En al helemáál geen leuk kado'' Zo begon hij. Je kon echt een speld horen vallen, zo stil was het. Ik werd er gewoon zenuwachtig van.

Hij ging verder. We kregen te horen dat in 2015 onze school niet meer bestaat. Er word bezuinigt. Onze school, een school dat speciaal onderwijs biedt, voor kinderen met bijv. Autisme, bestaat niet meer. Kinderen met autisme, zoals ADHD, PDD-nos, ODD, en al dat soort dingen, moet naar regulaire scholen. En ik kan nu al wel vertellen wat er gaat gebeuren. Er gaan meer kinderen spijbelen, er word meer gepest, wat soms kan leiden tot zelfmoord.

Wáárom word er niet bezuinigt op dingen zoals voetbal, (profvoetballers) die verdienen miljoenen euro's!
Ik vind dit echt absurd. Gelukkig ga ik (hopelijk) na dit naar naar een 'gewone' school, maar ik maak me toch wel zorgen voor kinderen die er niet niet meer terecht kunnen. Misschien is hun toekomst nu wel totaal verknalt..

Ik zou ook graag meningen van anderen hier over willen horen, zelf ben ik (bijna) 14, dus ik kan er zelf natuurlijk heel anders over denken, maar ik vind dat het echt niet kan zo.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:29

Belachelijk he, dat juist op zulke (vind ik ) belangrijke dingen bezuinigd word! :( :roll:
profvoetballers worden toch door clubs gekocht en niet uit de staatspot?

Hikarii

Re: Waar gaat het heen met de mensheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 20:30

Inderdaad.

Zou kunnen hoor, heb niet zo héel veel verstand van voetbal, aangezien het me niet interesseerd :p

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:40

Heel erg vind ik dat.
Zelf werk ik in de ouderenzorg, en daar wordt ook zo vreselijk bezuinigd. -O-

Het belachelijkste hoorde ik vanmorgen op het journaal trouwens:

Mensen die bij een zware kerk horen en hun kinderen naar speciale kerkelijke scholen sturen.
Die kinderen worden met bussen naar die scholen gebracht, dit gaat door het hele land.
Deze busritten zijn gesubsidieerd door het rijk!
Het gaat om ongeveer 10 miljoen euro per jaar. :oo

En kinderen met leerproblemen die naar bijzondere scholen moeten, die busritten zijn niet gesubsidieerd.

Dat vind ik zo ontzettend krom, die subsidie voor die busritten voor die gelovigen mogen ze wat mij betreft meteen eraf halen. :(

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:45

Bizar gewoon, echt. Ik schoot laatst al uit mijn slof toen Mevrouw van Bijsterveldt zo'n drama maakte over dat die stomme maatschappelijke stage koste wat kost niet afgeschaft moet worden, maar bezuinigen op onderwijs voor leerlingen met leerproblemen is geen probleem -:(- -:(- -:(-
BAH, het wordt tijd dat er een regering komt met fatsoenlijke ideeën over onderwijs, want met dit stelletje halvegaren komen we nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:30

Hier gaan de dorpsscholen ook weg, ten bate van een grotere parkeerplaats in de grootste plaats van de gemeente, de dorpssuper is al weg, de bank, de peuterspeelzaal. De leefbaarheid verdwijnt.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:58

en dan verwachten ze ook nog dat die kids met ass en de hele reutemeteut in een regulier klas kunnen meedaaien. Ik kan je vertellen, dat wanner mijn zoon in een reguliere klas van ongeveer 28 kids komt te zitten. er niet 1 aan het leren komt omdat zoonlief helemaal flipt met al die kinders om hem heen. En dus het onderwijs in deze klas al nul,nul is. Dus iedereen schiet erbij in. En niet alleen het kind met een ass.

Ze zijn bij die regering soms een beetje dom.

Dat van die busritten voor speciaal gelovigen, ik vindt dat Belachelijk. Er is toch maar 1 God, en daarom hoef je niet zo ver naar een andere school om diezelfde God te ren. Kan ook gewoon op een christelijke school in de buurt.

Ben bang dat er nu wel mensen boos gaan worden.....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:02

Ze bezuinigen op de belangrijkste dingen..
Maar op de dingen wat minder belangrijk zijn, maar waar wel mega veel geld naar toe gaat neuh daar kijken ze niet naar :n

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:41

Ja dat is echt stom.
Ik heb verder niet zoveel verstand van deze dingen. Maar inderdaad dat voetbal van de eredivisie enzo dat kan toch wel naar beneden? Dat spelers uberhaupt worden "verkocht" voor weet ik het hoeveel miljoen en dat gedoe over wie de bondscoach wordt voor zoveel miljoen... bla bla. Het zou al een paar miljoenen schelen.

En dat kinderen die op speciaal onderwijs zitten naar het "normale" onderwijs moeten vind ik helemaal belachelijk. Die kinderen zijn het beste af op speciaal onderwijs, zodat ze misschien nog een simpel baantje kunnen hebben later en niet in de werkloosheid uitkering komen te zitten.
Bovendien, alle respect voor leraren. Maar ze kunnen die kinderen niet aan. Ze hebben een andere gebruiksaanwijzing. Dan heb je weer als leraar zijnde een bredere opleiding nodig, wat denk ik nog meer geld kost. Kortom, niet slim om die kinderen op normale basisscholen te zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:14

nerina_97 schreef:
Ja dat is echt stom.
Ik heb verder niet zoveel verstand van deze dingen. Maar inderdaad dat voetbal van de eredivisie enzo dat kan toch wel naar beneden? Dat spelers uberhaupt worden "verkocht" voor weet ik het hoeveel miljoen en dat gedoe over wie de bondscoach wordt voor zoveel miljoen... bla bla. Het zou al een paar miljoenen schelen.

Dit heeft toch geen bal ( :+ ) met het onderwerp te maken? Dit wordt betaald door de clubs, niet de regering.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:09

Dat wist ik dus niet. Kan je nagaan hoeveel ik van voetbal weet. Maaruh, ze kunnen wel het maximale eruit halen door (meer) belasting erop te heffen op kaartjes of elke keer als er een speler wordt verkocht 5% belasting ofzo.
Mijn punt was meer, dat ze misschien meer belasting moeten heffen op dingen waar heel veel geld in omgaat in de wereld. Dan hoeft 't niet ten koste te gaan van het speciaalonderwijs, want dat moet wel echt blijven bestaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:54

mika11 schreef:
Heel erg vind ik dat.

Mensen die bij een zware kerk horen en hun kinderen naar speciale kerkelijke scholen sturen.
Die kinderen worden met bussen naar die scholen gebracht, dit gaat door het hele land.

En kinderen met leerproblemen die naar bijzondere scholen moeten, die busritten zijn niet gesubsidieerd.

Dat vind ik zo ontzettend krom, die subsidie voor die busritten voor die gelovigen mogen ze wat mij betreft meteen eraf halen. :(

*kloink*

Dat was mijn kluts,....die is op het dek gevallen....

Belachelijk. 10 miljoen zomaar door het putje gepist????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:52

Wieke86 schreef:
nerina_97 schreef:
Ja dat is echt stom.

Dit heeft toch geen bal ( :+ ) met het onderwerp te maken? Dit wordt betaald door de clubs, niet de regering.

En hoeveel clubs worden wel niet in stand gehouden door enorme investeringen van gemeenten? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:01

Ja en hoeveel bibliotheken, musea en dergelijke worden betaald door gemeenten? Vind dat er vrij weinig mee te maken hebben.. Snap ook niet waarom dat er gelijk bijgehaald wordt. :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:10

truus1970 schreef:
Dat van die busritten voor speciaal gelovigen, ik vindt dat Belachelijk. Er is toch maar 1 God, en daarom hoef je niet zo ver naar een andere school om diezelfde God te ren. Kan ook gewoon op een christelijke school in de buurt.

Ben bang dat er nu wel mensen boos gaan worden.....

Ze zijn dus bezig om dat 'potje' af te schaffen. Anders was het ook nooit in het nieuws gekomen. Je tweede opmerking is vloeken in de kerk :x Als je toevallig in een buurt woont waar alleen een ger gem ned staat (meisjes lang haar rokken aan, geen make up geen sinterklaas, geen verjaardag) en je bent zelf vrij licht qua geloof (broeken, samenwonen, enz. enz.) kies je liever niet voor die ger gem school, ofwel? :+ Andersom idem dito.

Imo dan wel je eigen probleem om je kind daar te krijgen. Geen probleem dus dat dat potje er aan gaat.

Verder vind ik het erg sneu voor ts dat die school sluit, maar de bijbehorende titel een beetje overdreven. Er wordt overal bezuinigd, niet alleen op dit soort scholen. Iedereen heeft gewoon pech op dit moment.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:17

ik vind het triest, sommige kinderen hebben die begeleiding gewoon nodig...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:36

Rebeccaa schreef:
Ja en hoeveel bibliotheken, musea en dergelijke worden betaald door gemeenten? Vind dat er vrij weinig mee te maken hebben.. Snap ook niet waarom dat er gelijk bijgehaald wordt. :?

Dat heeft maatschappelijke waarde...
Voetbalclubs ook wel (saamhorigheid) maar salarissen van miljoenen?
Prima als ze het zelf kunnen betalen, anders is het afgelopen wat mij betreft.
Net als banken of bedrijven die staatssteun krijgen, en de directeuren krijgen aan het einde van het jaar toch een dikke bonus uitgekeerd.
Sorry maar zijn we van de pot gerukt?
Als je het zelf op kunt brengen als bedrijf hoor je mij niet zeuren. Maar steun trekken en niet minderen?
Ga je flink schamen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:12

Tsja wat de aankoop van voetballers betreft dat wordt betaald door de voetbalclubs zelf, echter als je dan toch tegen de voetbalclubs wilt trappen kun je je beter richten op de politie eenheden die moeten worden ingezet om de orde te handhaven. daar wordt nu niet voor betaald door de clubs, maar dit wordt gefinancierd door de overheid. Hier gaan miljoenen in om. Dat zou betaald moeten worden door de clubs.... Ik vrees dat zodra dat gebeurd de salarissen vanzelf zullen dalen..... Overheid is wel bezig / bezig geweest dit door te voeren, maar wanneer en hoe........ of ooit?....... who knows....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:15

Veel voetbalclubs krijgen ook steun omdat ze in financieel zwaar weer verkeren.
Kort dan eerst maar op de salarissen voordat je ergens anders aanklopt is mijn gedachte dan.

En inderdaad de handhaving, zelf betalen. Misschien houden de supporters zich dan ook wat meer koest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:18

Ik vind bepaalde bezuinigen prima, het is te gek voor woorden dat iemand met zzp 1 in een bejaardentehuis kan komen; dat is veel te duur!
Ja, mensen langer thuis houden is prima. Net als dorpsscholen sluiten als er amper leerlingen op zitten. Waarom een school voor 10 leerlingen ophouden? Lijkt mij ook absoluut niet wenselijk voor die kinderen (heb je maar 1 klas met alle verschillende leerjaren... )

Natuurlijk is het ook wel zonde voor bepaalde dingen; speciaal onderwijs wordt ook uitgekleed en dat is een kwetsbare groep. Maar ja, het is het gevolg van voorgaande regeringen die alles maar uitgaven; tientallen jaren geleden werd al gezegd; opgepast! De zorg is te duur en wij gaan daardoor failliet. Maar toen is niet ingegrepen en nu voelen wij het met z'n allen.... En dat is zuur en vooral wennen.

En eerlijk? Ik zou voor geen geld in de regering willen zitten. Je doet het volgens de meeste mensen toch nooit goed, hebt een gigantische verantwoordelijkheid en maakt absurd veel uren. Bovendien moet je de rotzooi opruimen van de mensen die voor jou de beslissingen hebben genomen....

Ik heb respect voor de mensen die in de regering zitten! :)
Het zijn intelligente mensen, die een hoop gezeik over zich heen krijgen en zich toch inzetten om Nederland financieel gezonder te maken en ja, het zijn vreselijk moeilijke beslissingen en ik zou voor geen goud die verantwoordelijkheid durven te nemen!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:32

Ik denk dat er ook een bepaalde visie achter zit, die nu heel erg heerst; inclusie, meedoen in de maatschappij!
De zorg gaat terug naar wat degene zelf kan en zijn netwerk, in plaats van van professionele zorg afhankelijk te zijn.
Meer in de buurt, toegankelijker. In ieder geval, dat is de visie. Of het gaat werken? Mwah, weet ik zo niet. Ik heb laatst een 'inclusie-bijeenkomst' bijgewoond en het viel me op dat leerkrachten van de inclusiefschool wel leerlingen willen met speciale behoeftes, maar een medewerker of vrijwilliger met een licht verstandelijke beperking? Géén denken aan! Hoe 'inclusief' is dat als inclusiefschool..?

Ik vind het heel naar voor jou TS, dat je dit nieuws te horen hebt gekregen. Het lijkt mij niet leuk als je school ineens opgeheven gaat worden. Gelukkig duurt 2015 nog even :)
Het lijkt mij nu al een taak voor de leerkrachten en sociale netwerken van de leerlingen om te gaan kijken hoe zij wél op een reguliere school kunnen functioneren en waar hun krachten liggen, in plaats van de focus te leggen op de negatieve dingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:35

Het is ook een positieve ontwikkeling in zekere zin; de burger komt centraal te staan en eigen participatie voorop. De taak komt meer bij de gemeente te liggen en kan daardoor specifieker inspelen op de behoefte ipv overheid gereguleerd.
Het accent komt te liggen op; waarmee kunnen wij jou ondersteunen, zodat je normaal mee kunt doen aan de samenleving? Oftewel de burger moet zelf ook meedenken :)

De vraag is natuurlijk of het vertrouwen in de kracht van de burger niet wordt overschat...

Dus kan best zijn dat in 2015 alles weer anders is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:59

NatasjavE schreef:
mika11 schreef:
Heel erg vind ik dat.

*kloink*

Dat was mijn kluts,....die is op het dek gevallen....

Belachelijk. 10 miljoen zomaar door het putje gepist????

Indd, je geloof, daar kies je zelf voor maar kiezen voor je beperking doe je niet.

Hier werd afgelopen jaar één school gesloten, één ging 'kapot' en de 3e (en laatste) word wss volgend jaar ook gesloten. Nu zijn wij verplicht naar twee steden verder (dichtsbijzijnde school) te gaan, wie betaald de OV? Mama, papa, overheid doet niks. Vind het diep triest, maar wél griekenland geld de kont in duwen, is het onze schuld dat hun zo verpest zijn? Nee toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:46

Als je in een klein dorpje gaat wonen weet je dat je kinderen op een gegeven moment met de bus (of fiets) naar school moeten? Is het niet voor de lagere school, dan is ‘t sowieso zo voor het middelbare onderwijs..

Maar het lijkt mij stug dat in een stad met 47.000 inwoners er geen basisschool meer te vinden is?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 17:54

Kleine update.
Onze techniek docent, ook de voorzitter van de OR, is al een keer in de krant geweest en op de radio.. heb samen met een klas genoot een facebook pagina aangemaakt, waar alles te volgen is en de meningen van leerlingen (Volgende week, vandaag pagina erop gezet dus nog geen tijd gehad). Voor de gene die dit interessant vinden, mogen een pb'tje sturen en krijgen een link.