Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Batlow schreef:Ja, veel mensen zitten met hun telefoon in de klas. Bij mij op het MBO, omdat het kan.... Je kan gewoon aan tafel met je telefoon lopen leuteren, zonder dat ze er wat kan zeggen. Je kan een hele high tea houden op je tafel, ze zeggen er niks van. Al ga je slapen... Per leraar is dat anders, de een zegt er zeker wat van. Maar ik heb een leraar die alles laat gebeuren. Laptop op tafel? pfff boeiend! Erg hoor. Ik heb het geluk dat ik van de Havo kom. Ik ben gezakt en zit nu op het MBO. Ik wil dus graag mijn best doen, hoge punten constant. Maar pffff, ze liggen verstandelijk ook wel wat achter. Nog vrij kinderachtig allemaal. Groepjesvorming... zoiets kinderachtig. Ik kan het met iedereen vinden. Dat ik niet elk weekend uit ga en bijna geen alcohol drink?. Dat is dan raar... Dat heet een beetje volwassen worden volgens mij. Het scheelt maar 2 jaar, maar verschil is te zien..
44Myrthe44 schreef:Deze uitspraak is nergens op gebaseerd!
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/11/28/nrc-next-%E2%80%98scholier-blijft-zitten-door-social-media%E2%80%99/
Ik vind dat er geen waarheid inzit, in de klas zijn die dingen sowieso verboden en je kan best je huiswerk maken terwijl je om de 5 minuten even op je smartphone kijkt...
Ik denk dus dat er andere dingen spelen!
Noukie schreef:Laten we de smartphone de schuld geven van gebrek aan discipline, opvoeding etc.
Wie gebruikt die telefoon? Wie staat toe dat 11 jarigen 24/7 met een telefoon lopen (even zwart/wit)?
Niet die telefoon he![]()
Ik word er zo moe van dat er voor alles een reden buiten je eigen invloedsfeer gezocht wordt om als schuldige aan te wijzen.
je bent nog altijd verantwoordelijk voor wat je zelf doet hoor, en als je daar te jong voor bent, dan je ouders/voogd/opvoeder. Laten we for once gewoon de verantwoordelijkheid bij onszelf leggen
(net zo goed als dat voetbal als sport niet verantwoordelijk is voor wangedrag van individuen en auto's an sich niet verantwoordelijk zijn als er schade door wordt veroorzaakt)
Noukie schreef:Laten we de smartphone de schuld geven van gebrek aan discipline, opvoeding etc.
Wie gebruikt die telefoon? Wie staat toe dat 11 jarigen 24/7 met een telefoon lopen (even zwart/wit)?
Niet die telefoon he![]()
Ik word er zo moe van dat er voor alles een reden buiten je eigen invloedsfeer gezocht wordt om als schuldige aan te wijzen.
je bent nog altijd verantwoordelijk voor wat je zelf doet hoor, en als je daar te jong voor bent, dan je ouders/voogd/opvoeder. Laten we for once gewoon de verantwoordelijkheid bij onszelf leggen
(net zo goed als dat voetbal als sport niet verantwoordelijk is voor wangedrag van individuen en auto's an sich niet verantwoordelijk zijn als er schade door wordt veroorzaakt)
Noukie schreef:Boself, misschien begrijp ik je verkeerd. Maar hoe heeft een ouder geen invloed op het feit of een 10/11 jarige wel of geen smartphone heeft?
Op die leeftijd mag je niet werken, dus van welk geld, anders dan je ouders oid, kopen zij die telefoon en wordt het abonnement betaald?
Eens dat je jonge kinderen niet zelf verantwoordelijk kan houden. Als je mij toen had laten kiezen, was ik vast ook niet naar school gegaanMaar daar is dan (meestal toch) de verantwoordelijkheid van ouders/verzorgers wat mij betreft
overigens realiseer ik me dat voortgezet onderwijs van 12-18 loopt, dus dat 10/11 jarigen hier weinig mee te maken hebben. Maar ik kreeg op mijn 15e een simpele nokia, puur voor als ik alleen naar stal of alleen naar de stad ging. Ging ik naar school of huiswerk maken, zorgde mams gewoon dat zij die telefoon in het zicht had, en niet ik.
Shenavallie schreef:Zelf denk ik dat het niet alleen door de smartphone komt, maar ook door de laptops die tegenwoordig op de scholen gebruikt worden. Als ik zie hoeveel er onderling "stiekem" gemaild wordt in de klas of spelletjes gedaan. De leerkracht komt langslopen en je hoeft je spelletje alleen maar "naar beneden te drukken". De ouderwetse boeken zouden een hoop leerlingen beter bij de les houden, heb ik sterk het vermoeden.