Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diane65 schreef:Omdat ze van thuis niets meekrijgen in de zin van rekening houden met anderen. Krijgen nooit nee te horen, leren niets meer over mijn en dijn, de ouders vinden dat de school de kinderen maar moeten opvoeden, omdat ze er zelf te beroerd voor zijn, etc. En het heet tegenwoordig de applausgeneratie te zijn, dus de kinderen kunnen in de ogen van de ouders noooooit iets fout doen. De grond voor hun voeten wordt nog niet niet gekust, maar bijna wel. Volgens mij kweek je dan onuitstaanbare en onaangepaste individuen die het niet meer dan normaal vinden om iemand in elkaar te timmeren als iets hen niet aan staat. Zoiets duss......
Diane65 schreef:Omdat ze van thuis niets meekrijgen in de zin van rekening houden met anderen. Krijgen nooit nee te horen, leren niets meer over mijn en dijn, de ouders vinden dat de school de kinderen maar moeten opvoeden, omdat ze er zelf te beroerd voor zijn, etc. En het heet tegenwoordig de applausgeneratie te zijn, dus de kinderen kunnen in de ogen van de ouders noooooit iets fout doen. De grond voor hun voeten wordt nog niet niet gekust, maar bijna wel. Volgens mij kweek je dan onuitstaanbare en onaangepaste individuen die het niet meer dan normaal vinden om iemand in elkaar te timmeren als iets hen niet aan staat. Zoiets duss......
Femke schreef:Voetbal..
Echt een enorme veroorzaker van problemen.
Ik begrijp niet dat er niet eens wat harder wordt ingegrepen in deze ontzettend "ziek" geworden sport.
Agressie op het veld bij amateur voetbal.
Uit de klauwen gelopen agressie door o.a. Hooligans bij prof voetbal. Waarbij rellen, vernieling en mishandeling eerder regelmaat dan uitzondering zijn.
Clubs die amper het hoofd financieel boven water kunnen houden terwijl ze topspelers van miljoenen inhuren, en dan nog steun zoeken bij gemeentes (belastinggeld) ook...
Taboe op homoseksualiteit.
Hoeveel blunders moet deze sport nog gaan voordat er eens serieus wat aan gedaan wordt?
Ja, natuurlijk zijn er ook duizenden mensen die zonder problemen/agressie de sport beoefenen.
Maar de laatste 20 jaar wordt de sport echt gehuld in een zwarte sluier van agressie en vernieling. Vreselijk. Gewoon naar.