Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 13:14

Citaat:
Rouwadvertentie Tim maakt veel los

De rouwadvertentie voor Tim Ribberink
De Twentsche Courant Tubantia
Toegevoegd: maandag 5 nov 2012, 11:26
Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia van vandaag maakt op internet veel discussie los over pesten.

Het gaat om de advertentie voor Tim Ribberink uit Tilligte die op 20-jarige leeftijd een eind aan zijn leven maakte.

In de rouwadvertentie hebben zijn ouders de tekst van zijn afscheidsbrief laten plaatsen. "Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim."

Heftige reacties
De advertentie leidt tot heftige reacties op internet en Twitter. De foto van de rouwadvertentie wordt veel geretweet. Een greep uit de reacties:

'Moet spontaan janken om rouwadvertentie in #tctubantia voor Tim Ribberink. Wat erg. Wat wreed'.

'Ja, het hakt erin, maar dat moet ook. Zeg het je kinderen, zeg het iedereen. Pesten is de hel' RIP #rimribberink'.

'#timribberink Hopelijk is dit de wake-up call.. En wordt er nu opnieuw aandacht besteed aan #pesten'.

'Laten we #timribberink trending maken, om te laten zien dat wij hem wel accepteerden'.

Bron: http://nos.nl/artikel/436969-rouwadvert ... l-los.html

Wat een verschrikkelijk confronterend bericht!
Jammer dat het gevolg van pesten op deze manier zichtbaar moet worden!

Ik hoop dat de nabestaanden en vrienden het ooit een plekje kunnen geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:15

Pesten is vreselijk en maakt je leven tot een hel. De pesters beseffen dit waarschijnlijk niet.
Vreselijk.

Dreamy

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:18

Kreeg gelijk een brok in m'n keel. ;( Arme jongen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:18

Verschrikkelijk :(

Las het inderdaad ook al. Hoe zwaar moet hij het wel niet hebben gehad. Zoiets doe je niet zomaar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:19

Brr had het hier van het weekend over met collega's. De tekst staat ook op facebook. Heel heftig, en hopelijk een wake-up call voor pesters.. Krijg er ook rillingen van, wat erg dit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:20

Op 538 werd er ook aandacht aan geschonken :\

Vreselijk dat iemand van slechts 20 jaar oud geen andere uitweg ziet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:22

Wat verschrikkelijk -O-
En wat hard voor de ouders, je zoon verliezen op zo'n manier en dan dat briefje. ;(

Laat de wereld maar weten wat pesters veroorzaken, dus ik vind het heel moedig dat ze de tekst bij de rouwadvertentie gezet hebben.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 05-11-12 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:22

Toevallig he.. ik lees nooit de krant, maar vanochtend sloeg ik hem open op precies dat bericht, we hadden het hier thuis nog over. De ene vond het wat hard. Maar ik vond het goed, laat de pesters maar weten wat voor een schade pesten aan kan richten.. Ik vind dit hoe wreed ook een hele mooie 'actie' van de nabestaanden. Op deze manier krijgt pesten de juiste aandacht in een negatieve sfeer.

Het is wel echt verschrikkelijk, zo jong nog.. Arme Tim en ouders. Kreeg er de rillingen van...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:24

jeetje mina. Ik heb voor vanmiddag een sova les op de planning staan, zo kunnen we het hier mooi eens over hebben. Pesten is zo kinderachtig en triest!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:25

Wat een drama, slechts 20 is veel te jong maar voor deze jongen misschien wel al 15 jaar te lang. Zo erg dat mensen niet beseffen wat pesten kan aanrichten, ik hoop dat de pesters dit nooit kunnen vergeten dat ze iemand de dood hebben in gejaagd.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:25

denice schreef:
jeetje mina. Ik heb voor vanmiddag een sova les op de planning staan, zo kunnen we het hier mooi eens over hebben. Pesten is zo kinderachtig en triest!

+:)+ , ik denk dat het heel erg goed is als leerkrachten hier aandacht aan besteden!

Vreselijk dat het voor hem zo ver heeft moeten komen :n

PommeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:26

Diep respect voor de ouders !!
Mensen zouden meer respect voor elkaar moeten hebben en beseffen wat pesten met een mens kan doen.
Dit zou toch een eye opener moeten zijn ...
Vreselijk dat dit er misschien wel voor nodig is om pestkoppen eens met hun neus op de feiten te drukken

Voor alle nabestaanden heel veel sterkte xx

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:27

Hij woont een dorp verderop. We hebben het er thuis nog over gehad
Ik was er helemaal stil van, brok in mijn keel hoor.
Verschrikkelijk. Zo'n jonge jongen, en als je hoort wat die pesters allemaal gedaan hebben, verschrikkelijk gewoon :n
Ik heb er nu weer kippenvel van. Kan er echt niet bij dat mensen iemand zo tot het uiterste kunnen pesten en hiertoe kunnen drijven.

Ik hoop dat de pesters zich nu zo schuldig voelen, dat ze er zelf ook last mee krijgen. Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over mij heen.. Maar op dit moment is dat mijn gevoel. Dit soort berichten kunnen mij echt zo kwaad en verdrietig maken. De pesters mogen voor altijd met deze last leven: Zij hebben deze jonge jongen tot de dood aangezet. En dat kunnen zij voor zichzelf ontkennen, maar er blijft altijd een klein stemmetje..

Nogmaals, verschrikkelijk, en enorm veel sterkte aan de nabestaanden en vrienden van Tim. :(:)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:28

Jaime_ schreef:
Toevallig he.. ik lees nooit de krant, maar vanochtend sloeg ik hem open op precies dat bericht, we hadden het hier thuis nog over. De ene vond het wat hard. Maar ik vond het goed, laat de pesters maar weten wat voor een schade pesten aan kan richten.. Ik vind dit hoe wreed ook een hele mooie 'actie' van de nabestaanden. Op deze manier krijgt pesten de juiste aandacht in een negatieve sfeer.

Het is veel harder dat je je kind moet verliezen omdat het leven niet mee leefbaar is.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:30

Ook ik ben jaren lang gepest, getreiterd en buiten gesloten.
Nu inmiddels ben ik 31 jaar en zit nu nog met de gevolgen ervan.
Dus ik begrijp Tim maar al te goed. Rust zacht Tim Y;(

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:32

Vroeger zou ik hebben gedacht: de pesters zullen nu wel hun lesje geleerd hebben.
Maar de ervaring heeft mij op de harde manier geleerd dat bijna iedereen bezwijkt onder de groepsdruk en gezellig mee pest en na een zelfmoord(poging), ziekenhuisopname, overlijden van een dierbare... van één van de slachtoffers gewoon doorgaat.

Ja, zo zijn mensen.
Dit zou in een gezonde maatschappij een wake-up call zijn geweest, maar het kan ons niet meer schelen.
En we doen er allemaal aan mee.

Ik hoop dat Tim eindelijk rust heeft gevonden, niet meer elke dag met stress moet rondwandelen, wachtend op de volgende pesterij.
Heel veel sterkte aan de familie en vrienden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:33

Ach, wat triest, dan breekt je hart toch gewoon.
Laatst las ik ook iets over een amerikaans meisje die na vele treiterijen het niet meer zag zitten. Zij had een filmpje gemaakt voor youtube en daarna zelfmoord gepleegd.

Echt heel erg dat het zover kan gaan. Ook ik ben er niet geheel vrij van hoor. Ook ik heb vroeger wel meegedaan aan pesten, meer omdat ik mee wilde doen, en ook niet in deze mate. Later deed ik ook niet meer mee, maar ik heb er ook niets tegen gedaan. Maar het lijkt mij vreselijk om gepest te worden.

Beetje jammer dat men nu pas opkomt voor deze jongen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:33

Jeetje wat heftig zeg! Tim R.I.P Y;(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:37

Vreselijk wat deze jongen heeft moeten meemaken helaas weet ik er alles van (basisschool wat niet bij enkel geestenlijk pesten bleef helaas)

Ik hoop dat Tim nu de rust gevonden heeft en boven ons een prachtig zorgeloos leven heeft

Lieve Tim ik ken je niet maar het gaat je goed kerel!

Mij lijkt het 't ergste voor zijn nabestaanden de mensen die wel heel erg veel om hem geven hier gaat mijn gedachten na uit heel erg veel sterkte met dit grote en vreselijke verdriet

En pesters ik hoop dat jullie jullie tot over de oren schamen en van mij mag dit jullie hele leven achtervolgen want jullie hebben hier voor gezorgd dat Tim een einde aan zijn leven heeft gemaakt!
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 05-11-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:38

Laat die pesters 't maar voelen. Walgelijk hoe mensen andere mensen dusdanig kunnen pesten. Knoop iedere pester maar aan de hoogste boom, eikels. Rust in vrede, Tim!

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:39

Ik las het vanmorgen in de krant.. daar wordt je toch stil van dat je zo gepest wordt
dat je geen uitweg meer ziet. Y;(

Rust zacht Tim!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:40

Ik zag het id op FB staan en mijn 1ste gedachte was in 1steinstantie dit is een grap..... tot ik alles nog een keer doorlas. Vreselijk! Ik wens Tim en zijn (niet pestende) nabestaanden heel veel sterkte toe

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:42

Ik heb het bericht ook gezien. Echt zo erg. Iemand die zelf niet meer een uitweg ziet en zo ontzettend door anderen is gepest dat hij het niet meer ziet zitten. Triest dat er zulke mensen zijn.

Ik heb er nooit aan meegedaan. Gelukkig. Ik behoorde tot de groep die niet werd gepest, maar die ook niet meedeed met de rest. Laat gewoon iedereen in z'n waarde. Hoe apart die persoon ook is. Ook hij/zij heeft recht om met respect behandeld te worden. Kun je dat niet opbrengen? Vermijd die persoon dan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:52

Hopelijk is dit een eye-opener.
Het gebeurt vaak, veel te vaak... En het haalt helaas lang niet altijd het nieuws.

Arme Tim... 20 jaar nog maar. :(:)
Hopelijk heeft hij nu rust en zullen de pesters nooit meer rusten, maar er nachtenlang van wakker liggen.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:55

Ik heb het bericht ook gezien, mijn zusje kwam het vertellen. Tim is familie van een goed vriendinnetje van haar. En het is vlak bij ons in de buurt.
Onverstelbaar triest dat het zo ver heeft moeten komen.
En diep respect voor de ouders van Tim voor het plaatsen van die advertentie.
Helaas is de discussie die nu op gang komt voor Tim te laat.
Ik hoop dat hij de rust heeft gevonden die hij zo verlangde.

RIP Tim en voor de nabestaande veel sterkte.