Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:we zijn gewoon te slap...een dag niet tanken kost de staat miljoenen.Als we dat met zijn alleen een paar dagen volhouden worden ze daar toch wel wakker?Ik geloof dat er per liter al een euro naar de staat gaat.
Alles hoeft niet zo duur te zijn,er word door de staat veel te veel over de balk gegooit.
Anoeska schreef:Ik denk dat veel Nederlanders er allemaal ook maar weinig van begrijpen. Dus is het logisch dat het blijft bij een beetje loos klagen en verder geen actie. De gemiddelde Nederlander is helemaal niet in staat om het complete plaatje te zien. Er wordt gemopperd over losse maatregelen (bv premie ziektekosten), maar niemand kijkt naar wat het hele pakket (regeerakkoord, verlaging inkomsten belasting enz.) gaat brengen.
Nederlanders willen ook alleen maar positieve dingen, wel een mooi, goed onderhouden wegennet, maar we willen er niks voor betalen, wel een geweldig sociale zekerheidsstelsel, maar niks voor betalen, bij voorkeur gratis zorg voor iedereen, maar het mag niks kosten. Tja, zo werkt het niet in de wereld.
Anoeska schreef:Onzin, als je je er gewoon in verdiept is het allemaal prima te begrijpen. En anders stel je vragen, maar dat wil de gemiddelde Nederlander niet. Het is allemaal de schuld van 'hunnie' in Den Haag. Alleen klagen, of je nou weet waar je het over hebt of niet.
En al met al zijn er gewoon geen maatregelen te bedenken die voor iedereen positief uitvallen. Dus elke maatregel zal sowieso over geklaagd worden.
geerke schreef:wie is er anders schuldig dan Den Haag?Volgens mij doen zij de boekhouding van B.V Nederland.
En ja....als je een bepaalde richting stemt wordt er of bezuinigt of uitgegeven.
Meestal volgt het een de ander op.
Maar er wordt erg veel over de balk gegooit hoor....teveel om hier even op te noemen.(bestuurslagen,wachtgelden....)
geerke schreef:we zijn gewoon te slap...een dag niet tanken kost de staat miljoenen.Als we dat met zijn alleen een paar dagen volhouden worden ze daar toch wel wakker?Ik geloof dat er per liter al een euro naar de staat gaat.
Alles hoeft niet zo duur te zijn,er word door de staat veel te veel over de balk gegooit.
Ojajoh schreef:geerke schreef:we zijn gewoon te slap...een dag niet tanken kost de staat miljoenen.Als we dat met zijn alleen een paar dagen volhouden worden ze daar toch wel wakker?Ik geloof dat er per liter al een euro naar de staat gaat.
leuk bedacht hoor, maar hoe komen de mensen op hun werk? en het verbruik blijft hetzelfde dus je tankt een paar dagen later toch weer dezelfde hoeveelheid
Anoli schreef:Dat is ook gelijk het probleem waarom dit soort acties niet helpen, die grote oliemaatschappij/regering weet toch wel dat er getankt wordt...
Aan de andere kant zaterdag en zondag kunnen veel mensen de auto best eens laten staan, in plaats van overal heen te vliegen met de auto. Kids naar sport brengen kan ook best op de fietsShoppen in de stad kan ook best op de fiets