Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merell123 schreef:Ik vind het ook wel oké maaaaar, mensen vinden tegenwoordig op hun 50'ste al geen baan meer omdat ze 'te oud' zijn, het wordt niet letterlijk gezegd maar werkgevers nemen liever jonge mensen aan.. En dat is de keerzijde hiervan..
Magrathea schreef:Oja, dat wilde ik ook nog zeggen. Wat ga je klassificeren als 'zwaar'? Er zullen vast een hoop beroepen zijn die makkelijk 'wel' of 'niet' zwaar zijn, maar ertussen is nog een groot grijs gebied. Daarbij komt dat er tegenwoordig veel verbeteringen zijn. Heel veel beroepen zijn niet 'zwaar' meer, door het gebruik van machines en dergelijken.
Anne_GTI schreef:Simpel, het moet. Omdat de levensverwachting ver omhoog gegaan is sinds de invoering van de AOW. Als je eerder de schaapjes op het droge hebt mag je ook eerder stoppen; daar doet niemand moeilijk over. Ouderenzorg kost nu ook veel meer juist door die hogere levensverwachting en hoge kosten voor zorg en verzorging. Dat zal door de werkenden wel opgebracht moeten worden. Anders gaan we weer terug naar oma in huis bij de kinderen en op een stoel naast de kachel iedereen rond commanderen.
mika11 schreef:Ik vind dat ze moeten kijken hoeveel dienstjaren iemand gewerkt heeft.
Stel na 40 of 45 jaar werken ga je met pensioen.
Iemand die met 20 jaar is begonnen gaat dus met 65 jaar met pensioen.
En mensen die veel later beginnen door studies, bv 25 jaar of ouder, die werken dus door tot 70 jaar.
Dat lijkt me eerlijker.
Vaak de mensen die jong gaan werken, hebben lichamelijk zware beroepen, de bouw, de zorg etc.
En mensen met jarenlange studies hebben dat niet.
Maik79 schreef:Ik ga er stiekem vanuit dat er, tegen de tijd dat ik 70 ben, geen AOW meer bestaat. Alles wat dan nog wel mogelijk is, is mooi meegenomen