Missie naar Mars

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Missie naar Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 01:17

Citaat:
De oude VOC-mentaliteit duikt de kop op: Mars wordt een Nederlandse kolonie! Het initiatief ‘Mars One’ gaat in 2023 vier ontdekkingsreizigers naar de rode planeet brengen, waar ze de rest van hun leven zullen blijven, een terugreis behoort niet tot de mogelijkheden. Maar elke twee jaar zal een nieuwe groep ruimtereizigers arriveren. ‘In 2033 zullen er 20 mensen leven,werken en zich vermaken op Mars, hun nieuwe thuis,’ volgens initiatiefnemer, de 35-jarige Bas Lansdorp.

Hij gelooft heilig in de missie, maar brak zich lang het hoofd over de € 4,9 mrd die het project moet financieren. Televisieproducent Paul Römer en medebedenker van Big Brother reikte de oplossing aan: een wereldwijde realityshow over de Marsbewoners. Daarnaast wil het bedrijf sponsorgelden ophalen en investeringsrondes organiseren. ‘Dit jaar beginnen we met de selectie van de astronauten. We maken er een mediaspektakel van. Een internationaal mediabedrijf heeft al interesse getoond,’ zegt Lansdorp.

Voor wie interesse heeft: de aanstaande Marsbewoners zullen 10 jaar training ondergaan, waarbij ze voor maanden aaneen afgesloten zullen zijn van hun vrienden en familie. De reis naar Mars duurt vervolgens zeven maanden, douchen niet mogelijk gedurende de reis. Bij aankomst zullen de astronauten zich vestigen in opblaasbare pods die een slaapkamer, woonkamer, kantoor en plantproductie unit hebben.

En de aardbewoners kijken natuurlijk toe; ‘Big Brother zal erbij verbleken’, zegt Gerard ‘t Hooft, winnaar van de Nobelprijs in 1999 en een van de ambassadeurs van het project.

Hoe de missie er op Mars uit zal zien:

Uigebreid interview met Bas Lansdorp:

Bron(nen): New York Daily News fd.nl bron beeld
Tags: Mars ontdekkingsreizen ruimtevaart

http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... eltje.html

Zijn er bokkers die dit wel wat lijkt?
Mij persoonlijk lijkt het niets maar ik wil wel graag een paar mensen nomineren voor deelname: Anders Bryvik, Marc Dutroux, Peter R. de Vries, de Paus, Kim Holland, m'n buurman, Justin Bieber en om Rusland een plezier te doen mogen de dames van Pussy Riot ook mee. Lijkt me erg vermakelijk om daar naar te kijken met de wetenschap dat ze nooooooit meer terug komen. *\o/*

Urbanus

Re: Missie naar Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:19

Waarom zou je Pussy Riot van deze planeet willen hebben?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 01:20

lieveli schreef:
Waarom zou je Pussy Riot van deze planeet willen hebben?

Omdat het kan :D en ik weet zeker dat mijn buurman niet van die muziek houdt. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:22

Ik vind het vreselijk schrijnend wat er op dit moment met die meiden gebeurt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:26

Jeetje zeg, dat ze dat nu serieus aan het overwegen zijn.. :oo
Ik persoonlijk denk dat er nog heel wat te doen is voor ze dat serieus kunnen gaan doen. Kijk naar Kuipers, hoe hij uit de capsule werd getild. Die mensen zijn er niet op Mars

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:26

Ik vins het ook heel erg wat er in Rusland gebeurd, maar ik zie de grap er wel in :=
Alsof TS dit serieus meent en het ook mogelijk is.... Niet zo serieus opvatten, het is al laat ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:27

Mars is toch ook compleet onleefbaar?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:28

We sturen ze er ook alleen maar heen........ ;)
Wie had het over leefbaar? :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:30

Dat weten we dus niet precies. Er is een atmosfeer, zwaartekracht (een stuk minder dan op aarde, dat wel). Maar een jaar onderweg, dat kan bijna niet goed gaan :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:32

Ik vind 2 dagen met vrienden in een auto onderweg naar Frankrijk al tragisch lang...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 01:39

Magrathea schreef:
Jeetje zeg, dat ze dat nu serieus aan het overwegen zijn.. :oo
Ik persoonlijk denk dat er nog heel wat te doen is voor ze dat serieus kunnen gaan doen. Kijk naar Kuipers, hoe hij uit de capsule werd getild. Die mensen zijn er niet op Mars

Zwaartekracht is daar een stuk lager, dus minder kracht nodig.

Je zou die groep eerst de 10 jaar bij elkaar op die x m2 moeten zetten, als ze elkaar niet mogen vallen er doden. En die meneer kletst mooi uit zijn nek, want de mensen die er naar toe gaan weten niet wat ze doen. Alles wat ze op mars moeten doen is nieuw, want de omstandigheden zijn daar anders dan we hier kunnen nabootsen. En valsspelen lukt niet. Er waren van die domes jaren terug die ook alles zouden moeten hebben, maar daar moest ook lucht etc. bij omdat alles toch niet 100% recyclebaar/afbreekbaar was. Om over de veiligheidsrisico's van kinderen daar maar te zwijgen (buiten de ruimtestraling om dan, puur stout/nieuwsgierig deurtje open zetten... )

En dan laat ik de risico's voor zo'n kolonie op lange termijn buiten beschouwing, want ze zijn geheel van de aarde afhankelijk.
Ik vind het meer een strafkolonie en doodvonnis dan dapper avontuur.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 03:57

Als ik dit bericht lees, denk ik eerder dat 't een 1 april grap is ofzo... Welk normaal denkend mens gaat zich hier nou voor opgeven? Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:04

_Tara_ schreef:
Als ik dit bericht lees, denk ik eerder dat 't een 1 april grap is ofzo... Welk normaal denkend mens gaat zich hier nou voor opgeven? Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van.

Er was gisterenochtend een intervieuw met de initiatiefnemer.
Klonk echt niet als een 1-april grap.

Mijn buren mogen zich daar ook wel voor opgeven (graag zelfs *\%/* )
Anders kan ik het ook wel even voor hen doen :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:48

mmm als mij maar niet gaan dwingen, ik blijf liever op aarde bij vrienden, familie, diertjes en niet te vergeten ZUURSTOF. Vind ik ook wel fijn.
Laat ze lekker die kinderverkrachter en moordenaars, en dat soort tuig daar na toe sturen.
Hebben we ook niet meer last van die overbevolkte gevangenissen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:56

_Tara_ schreef:

En toch denk ik dat er genoeg mensen zullen zijn die hier interesse in hebben en zich zullen opgeven.

tamary schreef:
En dan laat ik de risico's voor zo'n kolonie op lange termijn buiten beschouwing, want ze zijn geheel van de aarde afhankelijk.
Ik vind het meer een strafkolonie en doodvonnis dan dapper avontuur.

Die mensen kiezen er toch zelf voor? Ze weten van te voren dat ze niet meer terug kunnen (althans, voorlopig is die technologie nog niet zo ver dat dat mogelijk is) en ze weten dat ze slechts een keer in de twee jaar bevoorraad zullen worden. Prima toch, als je daar voor kiest? Zou mijn hobby niet zijn, maar ooit gingen ook de eerste mensen naar de maan. Dat was ook nog maar even afwachten of dat allemaal goed zou gaan en of ze veilig thuis zouden komen.
Sommige mensen offeren zich graag op voor de wetenschap. En laten we blij zijn dat zulke mensen bestaan! Anders zag onze wereld er nog heel anders uit hoor...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:07

Ik vind het wel gaaf klinken... als het lukt. :D Tuurlijk kunnen er dingen misgaan, maar er wordt niemand gedwongen hé. Wat overigens wel zou gebeuren als we onze gevangenisinhoud op Mars zouden dumpen, dat is wel erg middeleeuws.

Zou me er eigenlijk ook best voor willen opgeven, maar ik denk niet dat ik durf, als ik het al zou kúnnen -O-

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:11

Brrr ik zou echt niet naar Mars durven met de gedachte dat er geen weg meer terug is.
En hee, wat hebben wij bokkers daar te zoeken?
Géén Bokt en, nog erger, GEEN PAARDEN. Hallo?!! :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:12

Ahhh nu je het zegt, geen internet! :oo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:31

Misschien mogen wij mensen (en eventueel bokkers ;) ) aandragen om naar Mars te sturen?
Anne, in jouw lijstje kan ik mij aardig vinden, behalve dan Pussy Riot :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:42

Ik wist t al, heeft ook ooit in de quest gestaan :P
Het lijkt me echt VERSCHRIKKELIJK. Ik zou dat echt niet willen. Maarja, hun keuze :D

Wat ik me wel af vraag; hoe komen ze dan aan voedsel, water enz. Ja ze sturen het misschien op vanuit de aarde, maar dan heb je toch nooit genoeg water? En voedsel, dat bederft toch onderweg?
En heb ook gelezen dat gezinnen (met kinderen dus) zich al op hebben gegeven. Lijkt me totaal neit veilig? Kindje hoeft maar even op 'ontdekking' te gaan, doet deurtje open en *plof* knalt uit elkaar...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:47

Eileen_ schreef:
Het lijkt me echt VERSCHRIKKELIJK. Ik zou dat echt niet willen. Maarja, hun keuze :D

Wat ik me wel af vraag; hoe komen ze dan aan voedsel, water enz. Ja ze sturen het misschien op vanuit de aarde, maar dan heb je toch nooit genoeg water? En voedsel, dat bederft toch onderweg?
En heb ook gelezen dat gezinnen (met kinderen dus) zich al op hebben gegeven. Lijkt me totaal neit veilig? Kindje hoeft maar even op 'ontdekking' te gaan, doet deurtje open en *plof* knalt uit elkaar...

Daar zullen ze vast allemaal wel over nagedacht hebben. Kan me ook niet voorstellen dat er daar zo een deur waardoor je hup naar buiten kan :P Zal allemaal best beveiligd zijn enzo.

Ik snap echt niet dat mensen zich hiervoor opgeven. Je komt dan niet meer terug op aarde... Mij niet gezien :n

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:56

_Tara_ schreef:
Eileen_ schreef:

Daar zullen ze vast allemaal wel over nagedacht hebben. Kan me ook niet voorstellen dat er daar zo een deur waardoor je hup naar buiten kan :P Zal allemaal best beveiligd zijn enzo.

Ik snap echt niet dat mensen zich hiervoor opgeven. Je komt dan niet meer terug op aarde... Mij niet gezien :n
Ik hoop t maar. Ik zou nml wel zo'n kind zijn die de ouders afkijkt hoe ze buiten komen en zelf naar buiten gaan. :+
Maar ben dan toch wel benieuwd hoe ze dat allemaal gaan regelen :D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:28

Is dit serieus?! Kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die hier aan mee willen doen en daarnaast ook capabel zijn ervoor....

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:28

Tja, als het serieus is, zullen ze die mensen ook moeten steriliseren etc. Je kan de keuze wel voor jezelf maken, maar beetje knudde als je een kind krijgt dat daar dan alleen achter blijft. Sowieso, je zal de laatste maar zijn die over blijft.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:32

lol grapje zeker??