Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:31

BEVERWIJK - Ongewassen op een sollicitatiegesprek verschijnen, heeft dit jaar al tien uitkeringsgerechtigden in Beverwijk een boete opgeleverd.

De gemeente Beverwijk heeft dit jaar tot dusver 21 van de 750 uitkeringsgerechtigden een boete gegeven. De helft werd beboet omdat zij een sollicitatiegesprek saboteerden door bijvoorbeeld ongewassen of anderszins verwaarloosd op een sollicitatieafspraak te verschijnen. Ze moesten eenmalig een bedrag van 50, 100 of 200 euro van hun uitkering inleveren.

Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... -10-boetes

Het zou toch tijd worden ook...... dat zijn van die mensen, die kunnen best werken, maar ze willen gewoon niet, moeten verplicht solliciteren, en solliciteren dus dan naar functies waar ze echt totaal ongeschikt voor zijn, schrijven zeer slecht gespelde brieven, en als ze dan nog uitgenodigd worden, komen ze dus gewoon niet of ongewassen en ongeschoren........

Fijn initiatief dit :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:33

Goed zo, mooi dat daar iets aan gedaan wordt!

different1

Re: Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:36

Tja, goed dat dit initiatief er is, maar anderzijds worden er soms de meest bizarre voorstellen gedaan vanuit de soos.
Ik zou dan ook geen zin meer hebben om me op te dirken om vervolgens weer niet aangenomen te worden.
Om dus de schuld volledig bij de uitkeringstrekkers neer te leggen vind ik niet helemaal correct, hoewel er idd een stel enorme profiteurs tussen zitten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:22

Lekker positief? Is het eisen van een boete niet net zo asociaal als het ongewassen op een sollicitatie verschijnen? Waar blijft dit geld? Kan deze gemeente niet beter bekijken hoeveel vacatures er zijn en hoeveel werklozen? Is het reëel te eisen dat je 100 sollicitatiebrieven (ik noem maar een voorbeeld)per maand verstuurt?
Hebben uitkeringsgerechtigen een misdaad gepleegd? Of zijn ze werkloos geworden, doordat hun werkgever falliet ging? Alle mensen die langdurig werkloos zijn geweest, weten hoe deprimerend een gesprek is , terwijl je geen schijn van kans hebt. Ik hoop dat ze van het geld wat ze nu vergaard hebben , de andere werklozen op een positieve manier benaderen. Gratis cursus"leren solliciteren".En misschien kunnen ze ook wel eens vragen waarom iemand onverzorgd naar de sollicitatie toe ging.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:49

erm...sorry hoor, maar als je ongewassen (met lijflucht en erger ) bij een sollicitatie aan komt, dan kun je daar een hoop excuses voor verzinnen, maar de meeste slaan als een banketstaaf op een drumstel
het gaat niet om de eisen van zo en zo veel brieven en het hoe en hoe lang werkeloos zijn , het gaat om uitkeringsgerechtigden die bewust! sollicitaties saboteren. dat deze groep aangepakt word vind ik een erg goed initiatief.dat het nodig is , is in en in triest want dit is de groep die het verziekt voor de mensen die wel willen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:53

Ik heb sollicitatie brieven gezien waar je echt niet meer om kon lachen;
Handgeschreven, vol fouten en de motivatie bestond uit waarom diegene niet aan het werk moest. De brief was zo gemaakt dat diegene nooit aan het werk zou komen en dat was ook het doel. (En er hebben mensen echt wel geschreven; ik moet solliciteren dus vandaar dat ik schrijf :+ gevolgd door; ik ben niet netjes, schoonmaken vind ik niet leuk etc en vol fouten natuurlijk. Het was een uiterst motiverende brief om ze niet aan te nemen)

Vreselijk en ronduit schandalig. Aanpakken die saborteurs, want die verpesten het ook voor de mensen die wel hun best doen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:04

vuurneon schreef:
Handgeschreven, vol fouten en de motivatie bestond uit waarom diegene niet aan het werk moest. De brief was zo gemaakt dat diegene nooit aan het werk zou komen en dat was ook het doel. (En er hebben mensen echt wel geschreven; ik moet solliciteren dus vandaar dat ik schrijf :+ gevolgd door; ik ben niet netjes, schoonmaken vind ik niet leuk etc en vol fouten natuurlijk. Het was een uiterst motiverende brief om ze niet aan te nemen)

Vreselijk en ronduit schandalig. Aanpakken die saborteurs, want die verpesten het ook voor de mensen die wel hun best doen.

haha ja klopt...zulke brieven hebben wij ook weleens ontvangen.
Of mensen die uitgebreid hun "handicaps" op een dusdanige manier beschreven, dat niemand ze aan zou nemen....
En mensen die zelf al aangeven absoluut niet sociaal te zijn :P hahaha (solliciteren op een teamfunctie :P)
of iemand die ZEER slechthorend is voor een functie als telefonist etc. je lacht je dood (op zulke momenten, de reden is natuurlijk te triest).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:07

Ersina schreef:
Gratis cursus"leren solliciteren".En misschien kunnen ze ook wel eens vragen waarom iemand onverzorgd naar de sollicitatie toe ging.

Het UWV heeft die mogelijkheid allang.... Bovendien krijg je ook gesprekken met je persoonlijke werkcoach die ook kijkt naar je brieven en je tips geeft.

Weet je, profiteurs houd je toch en ik vind er niets mis mee dat je die aanpakt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:14

Ersina schreef:
Lekker positief? Is het eisen van een boete niet net zo asociaal als het ongewassen op een sollicitatie verschijnen? Waar blijft dit geld? Kan deze gemeente niet beter bekijken hoeveel vacatures er zijn en hoeveel werklozen? Is het reëel te eisen dat je 100 sollicitatiebrieven (ik noem maar een voorbeeld)per maand verstuurt?
Hebben uitkeringsgerechtigen een misdaad gepleegd? Of zijn ze werkloos geworden, doordat hun werkgever falliet ging? Alle mensen die langdurig werkloos zijn geweest, weten hoe deprimerend een gesprek is , terwijl je geen schijn van kans hebt. Ik hoop dat ze van het geld wat ze nu vergaard hebben , de andere werklozen op een positieve manier benaderen. Gratis cursus"leren solliciteren".En misschien kunnen ze ook wel eens vragen waarom iemand onverzorgd naar de sollicitatie toe ging.

Ik woon in beverwijk, en dat hier geen banen genoeg zijn is gel*l , als je er wat een wil doen , en misschien naar naastliggende dropen/gemeenten gaat om het te proberen en niet alleen in die kleine kring van, oh ik maar soliciteren en hier zijn geen banen die ik leuk vind dus zorg ik dat ik niet aangenomen wordt. Hier heb je de zwarte markt, zoeken ze altijd wel mensen, en het verdient ook niet heel beroerd. Net een nieuwe AH XL in heemskerk, 170 nieuwe banen, er wordt een nieuwe kwarwei gebouwd, zoeken ze ook zat mensen. Het is niet zo zeer het gebrek aan banen maar meer het gebrek aan motivatie van mensen om aan het werk te gaan.
Ja natuurlijk snap ik wel dat je niet wil vakkenvullen, achter de kassa zitten of noem maar op, maar ondertussen verdien je dan wel geld, en nee werken is niet altijd even leuk maar als je niet van plan bent van je luie reed af te komen om te gaan werken omdat je daar geen zin in hebt, en die uitkering wel mooi vindt zo, verdien je die uitkering niet eens.

En nee ik doel hier niet op mensen die in de problemen zitten en echt van een uitkering moeten leven en ECHT niet anders kunnen, want ja ik ken ook zo iemand, meerdere, en dat zijn nou de mensen waar die uitkering voor bedoelt is en niet voor de mensen die er van willen profiteren!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:15

gewoon uitkering intrekken na 3 of 5 x := dan maar de harde weg :=

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:18

hier 1 schuldige die bewust een sollicitatie heeft gesabboteerd.
Was net weer genezen verklaard van mijn gebroken hand en het uwv kwam aan met het feit dat ik na 1 maand thuis te zitten maar vuilnisvrouw moest worden.
Ja sorry heb heel bewust die solicitatiebrief gesabboteerd.

Als ik ging kijken wat er bij de arboarts zat nee dank je hun eerst.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:25

vuurneon schreef:

wat mij betreft mogen ook diegenen waarbij duidelijk is dat zij expres een 'anti-motivatiebrief' schijven ook aanpakken middels een boete...
denk dat er dan ook opeens veel meer boetes uitgeschreven zullen worden.. :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:27

of juist wel aannemen _O-

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:31

De personen die zulke brieven schrijven zoals in het voorbeeld van vuurneon zouden gelijk een boete moeten krijgen.
Van mij mag er zo'n regel komen dat dat soort brieven naar de uitkeringsinstantie gaan en daar maatregelen tegen genomen word,dat is toch werkelijk van de zotte!

Mensen die aan het werk willen vinden soms geen baan puur omdat de werkgelegenheid er niet naar is en zulke zitten een beetje steun te trekken :x

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:34

DAV zie mijn bovenstaand reactie.
Ik wilde wel maar niet dat beroep. ja sorry mag ik kieskeurig zijn als ik altijd hard voro mijn geld heb gewerkt en je dan bij de Arboarts komt en je ziet wat daar zit ja dan vind ik dat hun eerst mogen.
Ik verstuurde 6 brieven per maand en ook wat niks voor mij was omdat ik aan het werk wilde.
Alleen deze vacature ging ik echt wijzigen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:39

Mag ik weten hoe je dan de sollicitatie hebt gesabboteerd?

Wss als je in de brief of gesprek (met het bedrijf) had gezegd dat je nog wel eens een pijnlijke hand had dan hadden ze jou wss al niet eens aangenomen.

Wat is er trouwens mis met vuilnisvrouw?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:42

Tja, ik vind ook dat dit soort brieven dus naar de uitkerings instantie gestuurd mag worden. Je hebt toch een uitkering omdat je niet kán werken? Niet omdat je niet wíl werken...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:44

Mogen ze van mij nog harder aanpakken.....gewoon triest dit soort mensen.

teren om mijn hard verdiende centen...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:45

Dav schreef:
Mag ik weten hoe je dan de sollicitatie hebt gesabboteerd?

Wss als je in de brief of gesprek (met het bedrijf) had gezegd dat je nog wel eens een pijnlijke hand had dan hadden ze jou wss al niet eens aangenomen.

ja hoor dat mag.
Expres fouten maken in de brief en bij de sollicitatie echt asso gedragen.
En met vuilnisvrouw niks mis maar als ik nog maar een maand thuis zit waarvan 2 weken ziektewet vind ik een aander eerst dank je.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:48

Zo terecht. Belachelijk dat mensen moedwillig weigeren om aan het werk te gaan als ze dat wel kunnen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:52

Fouten maken in een brief kan ik mij nog overheen zetten (sommige mensen hebben geen of moeilijk de mogelijkheid om spelfouten te laten nakijken dus zou het nog per ongeluk kunnen zijn) :P
Aso gedragen op een gesprek vind ik echt veel minder,die mensen hebben ook tijd vrij gemaakt voor jou.
(zal zeker geen lang gesprek zijn geweest?) _O-

Ik begrijp je standpunt van net thuis zitten en anderen die meer de boel lopen te besodemieteren,laat die maar eens werken maar helaas hebben wij dat niet voor het zeggen.
En mensen die zich wel normaal gedragen kan je makkelijker aan het werk krijgen/of op gesprek doen dan mensen met een motivatie van lik-m'n-vestje.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:54

belle_boef schreef:
Zo terecht. Belachelijk dat mensen moedwillig weigeren om aan het werk te gaan als ze dat wel kunnen.

Klopt ken er nog een die werkt al ruim 4 jaar niet om onder de betaling van alimentatie uit te komen...in en in triest.

Van mij mogen ze ze keihard aanpakken dan maar geen uitkering meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:57

Saboteren is ook respectloos naar het bedrijf toe vind ik, de mensen hebben moeite gedaan om de brief te lezen en je uit te nodigen en wat doe je? Inderdaad, vooral niet je best!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:00

Citaat:
moeten verplicht solliciteren, en solliciteren dus dan naar functies waar ze echt totaal ongeschikt voor zijn

Soms kun je niet anders.
Ik heb momenteel helaas ook een uitkering en moet dus ook solliciteren.
UWV stuurt je vacatures die je mee moet pakken.
Maar daar kun je zo vaak niks mee...ik kreeg laatst een vacature voor spiegellasser...
Terwijl ik afgestudeerd ben als klassenassistent.
En ik kreeg laatst een vacature als vakkenvuller....op Schiermonnikoog.
Terwijl ik in Zuid Oost Brabant woon.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:04

Dav schreef:

Niks, behalve dat je kennelijk na je 30e niet meer wordt aangenomen... (gebaseerd op ervaring, niet op algemene bekendheid)