Ersina schreef:Lekker positief? Is het eisen van een boete niet net zo asociaal als het ongewassen op een sollicitatie verschijnen? Waar blijft dit geld? Kan deze gemeente niet beter bekijken hoeveel vacatures er zijn en hoeveel werklozen? Is het reëel te eisen dat je 100 sollicitatiebrieven (ik noem maar een voorbeeld)per maand verstuurt?
Hebben uitkeringsgerechtigen een misdaad gepleegd? Of zijn ze werkloos geworden, doordat hun werkgever falliet ging? Alle mensen die langdurig werkloos zijn geweest, weten hoe deprimerend een gesprek is , terwijl je geen schijn van kans hebt. Ik hoop dat ze van het geld wat ze nu vergaard hebben , de andere werklozen op een positieve manier benaderen. Gratis cursus"leren solliciteren".En misschien kunnen ze ook wel eens vragen waarom iemand onverzorgd naar de sollicitatie toe ging.
Ik woon in beverwijk, en dat hier geen banen genoeg zijn is gel*l , als je er wat een wil doen , en misschien naar naastliggende dropen/gemeenten gaat om het te proberen en niet alleen in die kleine kring van, oh ik maar soliciteren en hier zijn geen banen die ik leuk vind dus zorg ik dat ik niet aangenomen wordt. Hier heb je de zwarte markt, zoeken ze altijd wel mensen, en het verdient ook niet heel beroerd. Net een nieuwe AH XL in heemskerk, 170 nieuwe banen, er wordt een nieuwe kwarwei gebouwd, zoeken ze ook zat mensen. Het is niet zo zeer het gebrek aan banen maar meer het gebrek aan motivatie van mensen om aan het werk te gaan.
Ja natuurlijk snap ik wel dat je niet wil vakkenvullen, achter de kassa zitten of noem maar op, maar ondertussen verdien je dan wel geld, en nee werken is niet altijd even leuk maar als je niet van plan bent van je luie reed af te komen om te gaan werken omdat je daar geen zin in hebt, en die uitkering wel mooi vindt zo, verdien je die uitkering niet eens.
En nee ik doel hier niet op mensen die in de problemen zitten en echt van een uitkering moeten leven en ECHT niet anders kunnen, want ja ik ken ook zo iemand, meerdere, en dat zijn nou de mensen waar die uitkering voor bedoelt is en niet voor de mensen die er van willen profiteren!