.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:14

Heel kort; Nee. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:16

Positief is het niet, maar als je je er zorgen om moet/ gaat maken leef je ook niet optimaal meer.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:21

Volgens mij overdrijven we in Nederland een beetje :+ Ja, we zullen er allemaal wel op achteruit gaan, maar we zijn en blijven nog steeds een van de meest welvarende landen ter wereld, maak me er niet echt zorgen om.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:21

Ik denk dat we met een nieuw kabinet ook weer een nieuwe wind krijgen. Ook ben ik er van overtuigd dat de crisis wordt versterkt door de media en politiek die de burger bangmaakt. Ik ben persoonlijk niet erg bang, ik denk dat de crisis mij persoonlijk nog niet heelhard raakt en in mijn omgeving zie ik ook dathetmisschien minder is maar dat men ook wel zo welvarend is dat een stap minder nog comfortabel is. Maar door al hetnegatief denken stagneert de economie. Voor de rest ga ik met goof mee :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:22

Ja ik maak me wel zorgen en niet eens zo zeer om mezelf (en mn gezin) maar om de mensen die nu al geen cent te makken hebben!
Daarbij zullen ook weer eens vele huisdieren aan het kortste eindje trekken. -O-

Als ik zie hoe rap de prijzen van bijv. levensmiddelen stijgen dan zal ik het maar niet hebben over de rest van de levensbehoeften.En wat nu nog niet duurder is zal ook niet lang op zich laten wachten. ;(
De rijken onder ons leven vrolijk verder maar de armen hebben weereens het nakijken.

Ik word er niet vrolijk van. :(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:22

Ik maak me niet druk, ook al hebben zowel mijn werkgever als die van mn vriend het zwaar

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:23

Nee, komt vanzelf wel weer goed. En het wordt er toch niet beter van door je zorgen te maken. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:25

ik word er ook niet blij van snap ook totaal niet waarom er in godsnaam weer op rutte is gestemd maar goed....we zullen wel zien hoe de economie zichzelf moet gaan redden

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:30

Ik ben het eens met funnyhorses.
Ik las op teletekst dat de koningin meer gaat verdienen en de normale mensen moeten inleveren. Ik snap er soms niets meer van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:32

Ja ik maak me wel zorgen. Maar wat ik schandelijk vind is dat de ex-kamerleden wachtgeld krijgen voor max 3 jaar, eerste jaar nog 100% dacht ik en daarna 70%, maar salaris is wel 7300 euro per maand. Dus het 3e jaar nog steeds ruim 5000 euro.
Echt ongelooflijk. Ik ga de politiek in denk ik.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:33

Ik zelf nog niet direct in mijn werksettingen wel. Werk in de jeugdzorg en gehandicaptenzorg en hier valt toch echt wel van de bezuinigingen te merken bv vervoer voor gehandicapten wat wordt teruggevorderd. Hier zijn mijn bewoners en wij dan ook de dupe van...

En ja van 19 naar 21% (als het door gaat) word ik nou niet bepaald blij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

Ik maak me wel druk. Ik krijg geen hypotheek omdat ik daar alleen te weinig voor verdien. Vrije sector is echt zo zonde van het geld en ik reageer nu ook al een maand elke week op sociale huurwoningen tot nog toe zonder resultaat(we staan 5 en een half jaar ingeschreven). Daarbij heb ik nog een tijdelijk contract en zit nu in de laatste verlenging. Ik ben dan ook echt super bang dat het niet verlengt wordt naar een vast contract en dan zou het 1. heel moeilijk zijn weer een baan te vinden 2. dan krijg je waarschijnlijk weer eerst tijdelijke contracten. Wegens de onzekere tijden heeft het ook geen nut om nu al te vragen na of ze denken mij een vaste aanstelling te geven want hoewel mn collega's heel blij met me zijn ligt het bij mn baas toch echt aan hoeveel werk we binnen gaan krijgen.

Daarbij hoorde ik net iets van dat het eigen risico richting de 350 gaat worden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-09-12 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

Dat is 1 van de dingen waar ik écht geen reet van snap nml HOE kan men nou bezuinigen op zorg en onderwijs? :?

Ik bedoel alles begint met goed onderwijs en eindigd met goede zorg!!!!

en dat men geen fatsoenlijke huurwoningen kan krijgen vind ik ook de reinste idioterie.Maar wel god weet hoeveel dure luxe kantoorpanden neerknallen die geen kip zal betrekken.
Ik snap van het hele Nederland echt geen zak meer. :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:38

wouterpaard schreef:

yup gaat door per 1 oktober :j per 1 januari 2013 gaat eigen risico naar 350 euro benzine prijs word als goed is over de 2 euro door meer accijns die ze erop willen gaan gooien...mensen met een oldtimer mogen ook weer wegenbelasting gaan betalen want ook de oldtimer verzekering etc word aan stront geholpen..
ziekenkosten verzekering gaat volgend jaar met 20 euro omhoog..
de wegenbelasting willen ze verhogen en nog een aantal dingen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 18-09-12 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:39

Nou ik maak me nog niet veel zorgen hooguit om het studiegeld.

wat ik echter gek vind ik de geld verdeling in dit land, denk persoonlijk dat de prioriteiten anders gesteld moeten worden. Waarom nu salaris van koningin verhogen? die kamerleden mogen van mij allemaal op salaris gekort worden, laat ze maar een verhoging krijgen als ze het verdiend hebben. wat tot nu toe niet het geval is. Wat mij betreft mag er verder flink gekort worden op geld voor kunst. Want wat heeft nederland nu aan een "kunstwerk" langs de snelweg? ronde boogjes voegen in mijn ogen niets toe aan het land.

Verder heb ik weinig kaas gegeten van politiek en alle regels :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:40

NathalietjeB schreef:
wouterpaard schreef:

yup gaat door per 1 oktober :j per 1 januari 2013 gaat eigen risico naar 350 euro benzine prijs word als goed is over de 2 euro door meer accijns die ze erop willen gaan gooien...mensen met een oldtimer mogen ook weer wegenbelasting gaan betalen want ook de oldtimer verzekering etc word aan stront geholpen..

Maar dat is allemaal van het demissionair kabinet, en dit zijn dus niet de nieuwe plannen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:41

dit zijn de nieuwe plannen voor het nieuwe kabinet wat er allemaal al is door gedrukt
zoiezo het eigen bijdrage a 350 euro en is de ziektekosten met 20 euro omhoog volgend jaar en vanaf deze 1 oktober 21%btw

tjah wij willen zo graag door gaan met rutte dus zullen we het wel te weten krijgen

mijn moeder zit door haar medicijn gebruik om een ziekte waar ze niet om heeft gevraagd al op de 350 euro eigen bijdrage...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 18-09-12 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:41

Citaat:
yup gaat door per 1 oktober per 1 januari gaat eigen risico naar 350? euro benzine prijs word als goed is over de 2 euro door meer accijns die ze erop willen gaan gooien...mensen met een oldtimer mogen ook weer wegenbelasting gaan betalen want ook de oldtimer verzekering etc word aan stront geholpen..

omg heb net een zware auto gekocht waar ik me nu al scheel rij aan benzine....
Mijn vader baalt ook van de eigen risico hij is chronisch ziek, en nee daar heeft hij niet omgevraagd :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:44

wouterpaard als de benzine prijs echt over de 2 euro gaat dan laten wij onze zware auto ook staan want dan zijn de benzine prijzen niet leuk meer...
al vraag ik me af of de pomp houders dan niet flink in protest zullen gaan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:48

Maak ik mij zorgen? Ja en nee...

Enerzijds vraag ik mij af hoeveel we nog moeten bezuinigen, hoeveel kunnen de armste gezinnen nog aan...
Maar ook de gehandicapten, ouderen, langdurig zieken, afgekeurden etc...
Hoe gaat dat met mn stufi?

Anderzijds snap ik best dat we te royaal hebben geleefd, en daar nu voor moeten betalen. Maar waarom wordt er dan op de meest kromme dingen bezuinigd. Neem nou als voorbeeld zorg en onderwijs. Dat is al zó slecht dat je gewoon weg wel kan janken om het niveau van de scholieren en als oudere kun je maar beter zelfmoord plegen zodra je hulpbehoefende wordt want dan ben je nog beter af...

Laat de mensen uit het kabinet maar eens inleveren, wachtgeld afschaffen (mijn baas betaalde mij ook echt niet 3 jaar door hoor toen ik ontslag nam), de grote topmanagers laten inleveren want je maakt mij niet wijs dat je echt echt die 30 miljoen per jaar verdient hebt. Ze krijgen het gewoon, maar het echt verdient hebben :n
Zorgverzekeraars niet meer privatiseren maar huppakee terug naar de staat, op basis van je salaris betaal je een premie en eigen risico. NS? ook terug naar de staat, toen reed elke trein nog op tijd, en hadden ze geen storing vanwege 3 mm sneeuw...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:49

Ik maak me zorgen om de mensen die het minder hebben. Een vriendin van mij heeft als sinds haar 12e jaar last van der knieën (kan nog amper lopen), verschillende malen naar de dokter geweest maar geen uitsluitsel. Ze zit op dit moment zonder baan (pas afgestudeerd), geen geld en kan niet naar het ziekenhuis omdat ze het eigen risico niet kan betalen. Als er in mijn omgeving al mensen zijn die niet naar het ziekenhuis kunnen gaan, hoe moet dat dan in de rest van Nederland zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:50

NathalietjeB schreef:
wouterpaard als de benzine prijs echt over de 2 euro gaat dan laten wij onze zware auto ook staan want dan zijn de benzine prijzen niet leuk meer...

Zodra de benzine prijs boven de 1,80 gaat kan ik het al niet meer betalen hoor en laat ik mn auto echt wel staan.
Nu rijd ik al zo min mogelijk, en dat komt neer op 1x per 2 weken een ritje ofzo...
de rest op de fiets, lopend of (thank god voor het student zijn) gratis met OV

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:00

NathalietjeB schreef:
dit zijn de nieuwe plannen voor het nieuwe kabinet wat er allemaal al is door gedrukt
zoiezo het eigen bijdrage a 350 euro en is de ziektekosten met 20 euro omhoog volgend jaar en vanaf deze 1 oktober 21%btw

tjah wij willen zo graag door gaan met rutte dus zullen we het wel te weten krijgen

mijn moeder zit door haar medicijn gebruik om een ziekte waar ze niet om heeft gevraagd al op de 350 euro eigen bijdrage...

Er is nog helemaal geen nieuw kabinet :P Het demissionair kabinet kan over bepaalde dingen nu wel dingen beslissen maar het nieuwe kabinet kan dat straks ook allemaal weer terugdraaien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:02

Anoli schreef:
NathalietjeB schreef:

Zodra de benzine prijs boven de 1,80 gaat kan ik het al niet meer betalen hoor en laat ik mn auto echt wel staan.
Nu rijd ik al zo min mogelijk, en dat komt neer op 1x per 2 weken een ritje ofzo...
de rest op de fiets, lopend of (thank god voor het student zijn) gratis met OV

helaas is voor mij de trein nog duurder. Met de trein zou ik 30 euro per dag kwijt zijn en met de auto nu nog 30,- per 3 dagen. Alleen heb je ook nog al die bijkomende kosten zoals de verzekering, anwb, wegenbelasting, APK en dan nog hopen dat je niks hoeft te laten maken.