Ik kan bijvoorbeeld met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom abortus, euthanasie en (informatie over) zelfdoding niet mogen, maar de doodstraf wel. En hun eigen uitleg op de site word ik niet veel wijzer van, eerlijk gezegd. Zo begrijp ik ook niet goed dat een adoptiekind niet bij een homostel zou mogen komen; mij lijkt dat God liever ziet dat deze mensen goed voor dat kindje zorgen, dan dat het kind in een weeshuis blijft?
En, iets algemener, de SGP is volgens mij nogal van 'Gods wil', maar God heeft mensen toch juist ook vrije wil gegeven? Een verkrachting met eventuele zwangerschap, een vreselijke ziekte met enorm veel pijn, dat hoeft dan toch niet per sé Gods wil te zijn? Dat kan immers ook komen doordat de verkrachter zich tegen God heeft gekeerd.
Kortom: ik vind het maar lastig.
En ik heb alle respect voor mensen die anders denken, dus het is absoluut geen aanval, maar echt vragen uit oprechte interesse.
Verder is er al een discussie gaande over of religie überhaupt een rol in de politiek zou moeten spelen; interessante discussie, maar niet eentje die ik hier wil voeren. Ik wil gewoon die SGP ietsje beter leren begrijpen