Stiekeme rokers voor straf op de foto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Stiekeme rokers voor straf op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:10

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1292 ... oto__.html

EN TERECHT!!...

die mensen hebben waarschijnlij kgeen flauw idee wat ze aan zouden kunnen richten!..
helaas zijn een aantal telegraaf lezers het er niet mee eens, en is er een duscussie gaande over het privacy beleid blablbabla, en het gevaar voor duinbranden is natuurlijk lang niet zo erg vind men!.
Laatst bijgewerkt door Bon_charmeur op 11-09-12 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Re: Stiekeme rokers voor straf op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:12

Ik vind het een top actie van de fotograaf.. Dat er nog maar veel gepakt worden!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:12

Pssst terecht is maar met één r..

Ik vind het wel privacy schending, maar ik snap het wel..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:13

ik vind het eigenlijk heel onterecht, het is schending van privacy. Als het verantwoordelijke rokers zijn trappen ze de sigaret uit in het zand en nemen de sigaret gewoon mee in een plastic zakje. Om ze meteen de duinbranden in de schoenen te schuiven gaat me te ver

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:14

thnx barbabientje, ja oke het is privacy schending, maar ze deden ook nog brutaal toen ze er op aan werden gesproken... :S... sommige mensen snap ik echt niet!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:14

lifaya, ooit iemand een peuk in een zakje zien stoppen?? hahah alaat me niet lachen!!..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:16

IK zou dat wel in zo'n situatie doen ;) of in een flesje water.
Wat een slecht beeld heb je van rokers zeg...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:18

Ik rook altijd overal, maar neem altijd mooi mijn peukje mee naar huis, onverdraagzaamheid is voor velen toch een voltijdse activiteit ...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:18

niet van rokers, ik rook zelf ook!.. maar nee heb nog nooit op het strand of waar dan ook iemand een peuk in een zakje zien doen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:19

Nou dan kijk je niet goed want toen ik nog volop rookte gooide ik mijn peuken altijd in een blikje en gooide die na afloop gewoon weg.
Maar snap je dan ook waarom ik zeg dat de fotograaf in de OP te ver gaat? ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-09-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:19

Beauty_J schreef:
lifaya, ooit iemand een peuk in een zakje zien stoppen?? hahah alaat me niet lachen!!..

Uhm niet in een plastic zakje misschien, ik rook zelf ook en ja ik gooi ze ook wel eens op straat schuldig. Maar even vaak gebeurt het dat als ik ergens ben waar ik het niet vertrouw of niet netjes vind druk ik hem uit en stop ik het stompje weer terug in mijn pakje.... Zo zou ik dat daar in de duinen ook doen.

Verder snap ik de actie wel, het is wel privacy schending vind het ook wel iets ver gaan. Maar als er dan maar wel duidelijk staat aangegeven dat roken verboden is. Niet dat je daar rustig zit en er komt opeens een meneer aan die je heel bos op de foto schiet! :Y)
Laatst bijgewerkt door Yaka op 11-09-12 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:21

Beauty_J schreef:
niet van rokers, ik rook zelf ook!.. maar nee heb nog nooit op het strand of waar dan ook iemand een peuk in een zakje zien doen...

Dat jij het niet doet wil niet zeggen dat het niet kan.....

Ik neem mijn peukjes gewoon mee naar huis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:21

Is het daar verboden om te roken?
Zo ja, dan geef ik de fotograaf gelijk, en vind ik het heel terecht. Dan is het ook geen privacyschending, je mag immers de politie ervan op de hoogte stellen dat iemand iets doet wat verboden is. Vind in dat geval de reactie van de rokers beneden alle peil.

Zo nee, dan mag het idd niet wat hij doet, en is het idd privacyschending, en schending van portretrecht dacht ik.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:24

Wat een onzin zeg...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:25

Ik ken verschillende (ex)-rokers die peuken altijd netjes meenemen. Niet alleen vanwege het risico op brand, maar vooral omdat het filter niet in de natuur thuishoort. Het duurt tot 2 jaar (!) voordat een sigarettenfilter helemaal is afgebroken.

Deze actie vind ik nogal overtrokken en daarbij vraag ik me af hoe de rokers in kwestie precies zijn aangesproken. Mensen die vinden dat anderen iets fout doen zijn vaak niet heel goed in staat om die anderen op een rustige en beleefde manier op hun fout te wijzen.

Natuurbranden worden trouwens zelden veroorzaakt door peuken:
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_549983

Wie dat niet gelooft, probeer zelf maar eens om een hoopje goed droog gras, blad of mos aan te steken met een peuk. Of met een enkele lucifer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:26

Yamcha schreef:
Is het daar verboden om te roken?
Zo ja, dan geef ik de fotograaf gelijk, en vind ik het heel terecht. Dan is het ook geen privacyschending, je mag immers de politie ervan op de hoogte stellen dat iemand iets doet wat verboden is. Vind in dat geval de reactie van de rokers beneden alle peil.

Zo nee, dan mag het idd niet wat hij doet, en is het idd privacyschending, en schending van portretrecht dacht ik.

hoho, het gaat hier om publiceren in de krant als ik het goed heb begrepen, dat gaat toch echt wel te ver. Aan de politie laten zien kan ik inkomen, maar publiceren om ze aan de "schandpaal" te plakken... nee... het is geen middeleeuwen meer
edit: mocht dit niet het geval zijn en het is ook verboden te roken daar, heb ik niks gezegd, maar het publiceren vind ik te ver gaan en ook als het dus niet verboden is
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-09-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:27

lifaya schreef:
ik vind het eigenlijk heel onterecht, het is schending van privacy. Als het verantwoordelijke rokers zijn trappen ze de sigaret uit in het zand en nemen de sigaret gewoon mee in een plastic zakje. Om ze meteen de duinbranden in de schoenen te schuiven gaat me te ver

Tot je 95 bosbranden hebt gehad en je je huis bijna in vlammen op zag gaan dan spreek je wel anders! Terecht dit, hopen op een goede boete!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:29

Maar gaat het hier wel om de peuk zelf? Van een sigaret kunnen ook vonken afkomen.

Als roken in dat gebied verboden is, geef ik de fotograaf groot gelijk. Hij geeft ze aan bij de politie, hij had ze ook op facebook oid kunnen knallen :Y) Op die site lees ik nergens iets dat de fotograaf naar de krant is gestapt? En de gezichten zijn onherkenbaar?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:30

Caira schreef:
lifaya schreef:

Tot je 95 bosbranden hebt gehad en je je huis bijna in vlammen op zag gaan dan spreek je wel anders! Terecht dit, hopen op een goede boete!

Maar zijn die allemaal veroorzaakt door rokers? In Amerika in de Rockey Mountains ontstaan bosbranden ook gewoon spontaan door de droogte en gezien Schoorl het droogste gebied in NL is kan ik me voorstellen dat het ook daar spontaan kan ontstaan

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:30

Zeer goede actie.

Maar ik vind elke anti-roken actie zeer goed. :Y)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:35

@yamcha: volgens mij geldt er inderdaad een rookverbod in de duinen daar. dit is volgens mij ingesteld nadat we een aantal enorme bos en heide branden daar gehad hebben, je zou de natuur daar nu eens moeten zien.. ipv prachtig duinen en heide is een groot gedeelte nu zwart, verbrand, verkoolt.

ik snap heel goed dat vooral de mensen die vlak bij of in de duinen wonen dit soort acties houden. ten tijde van de branden was er ook een burgerwacht ingesteld van buurtbewoners die rondes liepen door de duinen. (er loopt nu nog steeds een topic hier op bokt, over de duinbranden.. en elke keer als dat topic weer omhoog komt schrik ik (en velen met mij blijkt uit de reacties) me weer rot. en ik woon niet eens in het duingebied. voor alle mensen die daar wel wonen zijn al die branden echt heel beangstigend geweest)

Ik denk dat er een hoop rokers zijn die gewoon netjes met hun peuken omgaan, maar er zijn ook ZO veel onverantwoordelijke lieden daar.. tijdens een buitenrit daar heb we eens een groepje gezien die een kampvuur aan het stoken waren, midden in de duinen.. gewoon een beetje wat takjes en droog gras op een hoopje gegooid en een aansteker erbij gehouden. ook wij hebben direct de politie gebeld. niet gelijk omdat het verboden is maar omdat de kans dat t mis gaat gewoon zo groot is.

dus van mijn kant: chapeau voor de fotograaf, dat ie er nog maar een hoop op de foto mag zetten (of eigenlijk hoop ik dat ie niemand meer hoeft te fotograferen)

@lifaya: het grootste gedeelte van de branden (zeker de grote branden) zijn aangestoken. weet niet hoeveel daarvan veroorzaakt zijn door een weg gegooide sigaret of ander onverantwoordelijk gedrag van mensen. (weet dat bij een deel van de branden geloof ik iets van jerrycans met vloeistoffen zijn gevonden maar dat er ook branden zijn geweest die niet echt natuurlijk leken maar waar ze verder niets bij hebben kunnen vinden)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:42

indd als je die duinbranden van dichtbij mee maakt praat je wel anders, en het is er niet voor je met de korte achternaam verboden.. en nee de duinbranden waren niet vanzelf aangegaan toen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:52

juist omdat het het droogste gebied is, denk je als roker toch ook wel beter na?

en complimenten voor de rokers die wel opruimen! :j maar ik ken er genoeg die het niet zouden doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:53

Ik ben overigens geen roker meer hoor, dus ik zal het niet in mijn hooft te halen om daar een sigaret op te steken ;) Maar het is dus ook echt verboden? Dan begrijp ik sowieso niet dat mensen dan wel roken daar... Is het zo moeilijk om even te wachten tot je het gebied uit bent?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:58

Er staan grote borden bij alle ingangen, dat topic was overigens het mijne, en na 3 jaar kan ik het nog steeds nIet teruglezeb