Citaat:*knip*
Volgens de organisaties krijgen collectanten steeds vaker te horen 'dat er geen contant geld in huis is". Bovendien zou hiermee de veiligheid tijdens het collecteren toenemen, 'aangezien contant geld overvalgevoelig is''.
*knip*
Citaat:De collectanten met de pin in Utrecht worden niet alleen langs de huizen gestuurd, maar zullen ook in het Utrechtse uitgaansleven collecteren.
Ik doneer zelf nooit geen geld aan wat dan ook, maar ik vind dit eigenlijk een stap te ver gaan.
Als ik nu dus een excuus als ik heb geen contant geld in huis gebruik duwen ze het pinmachinetje onder mn neus.
Of zoals mn ouders altijd zeiden: wij maken het via de giro over

Is dit een middel om mensen zoals mij alsnog te laten doneren want ons excuus is niet meer geldig of worden ze steeds opdringeriger (zie 2de quote) ?
Waarom ik niks geef? Ik werk in de zorg ik zie zoveel leed, ik kan serieus niet kiezen aan welk goed doel ik iets zou willen geven. Ik houd ook veel van dieren, daar bestaan ook ik weet niet hoeveel goede doelen voor.
Aan iedereen een paar cent geven? Zo groot is mijn portemonnee nou ook weer niet, zelfs niet als je iedereen 5 cent bij wijze van zou geven.