KWF collecteert met mobiel pinautomaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

KWF collecteert met mobiel pinautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 10:53

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... maat.dhtml

Citaat:
*knip*
Volgens de organisaties krijgen collectanten steeds vaker te horen 'dat er geen contant geld in huis is". Bovendien zou hiermee de veiligheid tijdens het collecteren toenemen, 'aangezien contant geld overvalgevoelig is''.
*knip*

Citaat:
De collectanten met de pin in Utrecht worden niet alleen langs de huizen gestuurd, maar zullen ook in het Utrechtse uitgaansleven collecteren.

Ik doneer zelf nooit geen geld aan wat dan ook, maar ik vind dit eigenlijk een stap te ver gaan.
Als ik nu dus een excuus als ik heb geen contant geld in huis gebruik duwen ze het pinmachinetje onder mn neus.

Of zoals mn ouders altijd zeiden: wij maken het via de giro over :+

Is dit een middel om mensen zoals mij alsnog te laten doneren want ons excuus is niet meer geldig of worden ze steeds opdringeriger (zie 2de quote) ?

Waarom ik niks geef? Ik werk in de zorg ik zie zoveel leed, ik kan serieus niet kiezen aan welk goed doel ik iets zou willen geven. Ik houd ook veel van dieren, daar bestaan ook ik weet niet hoeveel goede doelen voor.
Aan iedereen een paar cent geven? Zo groot is mijn portemonnee nou ook weer niet, zelfs niet als je iedereen 5 cent bij wijze van zou geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:04

Gezien de frequentie waarmee collectanten overvallen worden voor die paar centen in hun collectebus, snap ik dit best wel. Leuk ding, zo'n mobiel pinapparaat, maar je kunt er niets mee verder als je het jat.
Ik vind het eigenlijk wel een handig idee, ik geef vaak wel wat, maar heb regelmatig ook geen kleingeld in huis.

boooo

Re: KWF collecteert met mobiel pinautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:07

Dan zeg je toch dat je niks geeft? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:51

Als je niet wilt geven, zég dan dat je niks wilt geven. Ik vind het goed dat KWF overstapt op deze veiligere manier van collecteren, niks mis mee :).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:52

Plien91 schreef:
Als je niet wilt geven, zég dan dat je niks wilt geven. Ik vind het goed dat KWF overstapt op deze veiligere manier van collecteren, niks mis mee :).

haha dat lijkt mij dus ook, waarom er omheen draaien? je bent niet verplicht toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:32

Mooie manier om het wat veiliger te maken inderdaad.
Maar de kosten van al die mobiele pin apparaten (want iedere collectant moet er dan eentje meenemen natuurlijk) lopen wel flink op.
Ik vraag me af of dat wel opweegt tegen de 'extra' inkomsten uit de mensen die roepen dat ze geen geld in huis hebben...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:58

Lijkt mij heel handig en veiliger. Ik ben zo iemand die nooit contant geld heeft, maar ik wil altijd wel wat geven. Zou van een pinapparaatje dan ook zeker gebruik maken.
Maar als je niks wilt geven hoef je toch niet als excuus te zeggen dat je geen contant geld hebt in huis :+ Dan zeg je toch gewoon dat je niks geeft?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:54

Is misschien heel handig en veilig, maar ook onwijs irritant want volgensmij heeft iedereen wel de pinpas op zak. Nu wordt het nog lastiger te zeggen; ik doneer niet :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:56

eenitraM schreef:
Is misschien heel handig en veilig, maar ook onwijs irritant want volgensmij heeft iedereen wel de pinpas op zak. Nu wordt het nog lastiger te zeggen; ik doneer niet :=

Hoezo? Weet je hoeveel mensen dat zeggen :+ als je niet wil geven is dat gewoon je goed recht hoor :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:59

Hoe zit het dan met skimmen/draudeurs e.d.? Dit wordt zo wel heel makkelijk gemaakt voor ze....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:04

hittepit_12 schreef:
Hoe zit het dan met skimmen/draudeurs e.d.? Dit wordt zo wel heel makkelijk gemaakt voor ze....

Hoe bedoel je? Dat ze eerst ergens inbreken om die pinapparaten te saboteren?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:35

Dit is voor skimmers natuurlijk ook een kans, je maakt een pas van de collecterende fondsen na, met een mobiel apparaat op pad, om alle gegevens te kopiëren.
Misschien denk ik wel heel wantrouwig, maar ik zal hier aan de deur niet voor gaan pinnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:43

hittepit_12 schreef:
Dit is voor skimmers natuurlijk ook een kans, je maakt een pas van de collecterende fondsen na, met een mobiel apparaat op pad, om alle gegevens te kopiëren.
Misschien denk ik wel heel wantrouwig, maar ik zal hier aan de deur niet voor gaan pinnen.

Scheelt wel als je in een klein dorp woont, dan ken je iedereen die komt collecteren.
Maar verder heeft elke collectant een bewijs met naam en waarvoor die collecteert, die kun je niet zomaar namaken en precies in die week gaan collecteren dat de vergunning is uitgegeven.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:46

Vind het wel heel erg handig en slim bedacht. Zeker met het oog op overvallen e.d. :j
Omdat ik nagenoeg nooit klein geld in huis heb, geef ik niet altijd, maar nu ze met zo'n mobiel pinapparaat op zak lopen zal ik zeker vaker doneren.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:15

Als je niet wil geven zeg je dat toch gewoon ? Ik verzin geen smoesjes zeg gewoon nee bedankt en succes verder.

Op zich wel een stuk veiliger natuurlijk... Snap wel dat het als opdringerig gezien kan worden ..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 05:07

Ik snap niet waarom je gaat staan liegen als je gewoon niet wilt geven. Mijn moeder en ik collecteren al jaren en geloof me, die smoesjes zijn echt doorzichtig. Het ergste vind ik de personen die KNOPEN in het collectezakje stoppen, walgelijk. Ieders goed recht om wel of niet te geven, ik geef ook niet voor ieder doel maar wees dan in ieder geval eerlijk. :n

met het oog op overvallen ed vind ik dit een goed initiatief!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 05:34

dressagelady schreef:
Ik snap niet waarom je gaat staan liegen als je gewoon niet wilt geven. Mijn moeder en ik collecteren al jaren en geloof me, die smoesjes zijn echt doorzichtig. Het ergste vind ik de personen die KNOPEN in het collectezakje stoppen, walgelijk. Ieders goed recht om wel of niet te geven, ik geef ook niet voor ieder doel maar wees dan in ieder geval eerlijk. :n

met het oog op overvallen ed vind ik dit een goed initiatief!

:oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:01

Knopen :') best goed :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:48

Anthea schreef:
Knopen :') best goed :')

Ga jij eens even met toeristen berg op en berg af lopen :')

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:59

Met het oog op overvallen etc slimme zet! Ik heb ook bijna nooit kleingeld in huis, dus ik vind het een handige oplossing

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:25

Moderne manier om te collecteren. :j
Zal vast een boel knopen schelen, maar een nieuwe smoes is vast al geboren: mijn pinpas doet t niet... :')

Ik heb er geen problemen mee om te pinnen: dat is veiliger voor iedereen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:32

Ik heb geen kleingeld
Ik heb mijn pinpas ook niet bij mij

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:48

Is het dan niet ook uitlokken om grotere bedragen?

@femke, pinkosten zijn tegenwoordig bijna verwaarloosbaar. 2 cent per transactie. Daarentegen betaal je fors als je zakjes munten inleverde bij de bank. Het is dus zelfs goedkoper voor ze.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:58

Ik geef niet aan de deur, heel simpel. Maar hier komen ze ook niet! :D ik woon hier nu dik 3 jaar en ik heb in die 3 jaar 1x iemand aan de deur gehad. :)

Ik vind het behoorlijk opdringerig dat ze ook nog eens het uitgaansleven in gaan! :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:59

Zijn al eerder experimenten mee geweest. Is niet om overvallen te beperken, dat valt echt reuze mee. Gemiddeld haalt een collectant 60 euro op, dat is de moeite niet voor een overvaller.

Resultaten bij eerdere proeven vielen ontzettend tegen, vraag me af waarom KWF het nu weer gaat proberen.
Per gift werd er wél meer gegeven, je pint niet snel 50 ct.
Maar dat geldt ook voor collecteren via intekenlijsten, dan wordt ook gemiddeld meer gegeven dan in de bus.

In steden is door-to-door steeds minder effectief, vandaar dat overgegaan wordt op straatcollecte/collecte in restaurants etc. Niet iedere gemeente geeft vergunning voor door-to-door, en niet iedere gemeente geeft vergunning voor straatcollecte/collecte in openbare ruimtes.