Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Fleur_V schreef:Levenslang bestaat niet in Noorwegen, dus de kans dat hij dat had gekregen was nul.
Naar wat ik begrijp van het Noorse rechtssysteem is dat dit de hoogst mogelijke straf is die aan iemand opgelegd kan worden. Zeker door de optie van de verlening, kan het zo zijn dat deze man nooit meer vrij komt. De voorwaarden voor de verlenging ken ik helaas niet.
Zelf hoop ik echt dat hij nooit meer vrijkomt. Naar mijn mening verdient zo iemand zijn vrijheid niet!
evanescence schreef:Ja, gisteren nog de documentaire gezien over wat hij heeft gedaan. En het greep mij zo aan.. zeker die amateur beelden vanaf de 'veilige overkant'
Robin schreef:Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?
Robin schreef:Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?
evanescence schreef:Robin schreef:Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?
Verslaggever Jaap van Deurzen:"Ouders, slachtoffers en reddingswerkers gesproken over vonnis Breivik. Iedereen is opgelucht. Er is recht gedaan. Nu verder leven."
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... reivik.xml
quera schreef:Ik vind het heel dubbel met breivik.
Aangezien hij juist niet zou willen dat hij ontoerekeningsvatbaar zou zijn. Dan heeft zij. Daad 'geen nut gehad' aangezien iedereen denkt dat het zijn ziektebeeld zou zijn en hij zich dus niet Serieus genomen voelt.
Maar het is natuurlijk qua straf wel beter
Hier staat de tv de hele dag op
Muurp schreef:Ik las hierboven dat de straf maar 2x met 5 jaar verlengd mag worden.
Dat zou dus 31 jaar betekenen... Imo veel te weinig..