Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:07

De stemwijzer voor de verkiezingen is weer online, zijn er al bokkers die stemwijzer hebben gedaan? Zo ja,stemmen jullie ook op de partij die volgens stemwijzer het beste bij je past?

Authentic

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:12

Gewoon stemwijzer.nl? Die wil bij mij niet laden, maar ik stem toch blanco. :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:12

Ik wilde hem gaan doen maar de link doet het bij mij nog niet..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:15

Ik heb hem net wel gedaan, maar ik stem vast niet op de partij waar ik op uitkom. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:26

Ik heb de app gedownload en ingevuld. Tja, ik weet wel dat ik níet stem op de partijen die bij mij bovenaan kwamen. Moet ook zeggen dat ik hem snel tussen het werk door heb ingevuld, maar volgens mij was het vorige keer hetzelfde geintje :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:32

Stemwijzer checkt alleen maar 'beloftes'. Maar om een goed idee te krijgen zou je ook moeten kijken naar wat de partijen hebben gedaan met de beloften uit hun vorige programma. En hoe ze hun visie hebben onderbouwd. (Zo hebben sommige partijen, we noemen geen namen, nogal de neiging om de standpunten in te nemen die goed scoren bij de kiezer. En dat die standpunten hier en daar volkomen tegenstrijdig zijn - who cares?)

Ik hoop dat iedereen daadwerkelijk de moeite neemt om zorgvuldig te stemmen. Niet voor spectakel ofzo, maar echt oprecht op een goed plan voor de komende tijd, met goede mensen die dat plan ook echt zo goed mogelijk uit gaan voeren.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:32

Pff ik weet het nog niet. Bij Stemwijzer kreeg ik GroenLinks en bij Stemmentracker PvdA. Maar ik heb nog geen idee :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:38

Vanaf de eerste keer dat ik mocht stemmen heb ik altijd op dezelfde partij gestemd, maar toch voel ik altijd weer een soort van opluchting als de stemwijzer de 'juiste' uitkomst geeft. :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:41

goeroe schreef:
Vanaf de eerste keer dat ik mocht stemmen heb ik altijd op dezelfde partij gestemd, maar toch voel ik altijd weer een soort van opluchting als de stemwijzer de 'juiste' uitkomst geeft. :+

Hier hetzelfde

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:46

Ik vind het altijd enorm lastig om een partij te kiezen. Ik ben er wel al achter dat sommige partijen door de mand zijn gevallen,dus die kunnen we weer wegstrepen,wordt het weer iets eenvoudiger van..maar het blijft moeilijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:20

Hij wil bij mij nog steeds niet openen... -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:22

Bij mij kwam sgp veruit bovenaan te staan. Daarna cda en vvd.
Weet nog niet precies waarop ik ga stemmen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:18

Nee, ik stem niet op de partij die volgens de Stemwijzer bovenaan staat :) Verdiep me liever wat meer in de partijen door websites/partijprogramma's te bestuderen. En ik probeer ook de stabiliteit/leiderschapskwaliteiten van de partij mee te nemen, doet de Stemwijzer niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:38

ik stem niet op basis van de stemwijzer :n ik verdiep me zelf in de programma's van de verschillende partijen waar ik met goed fatsoen achter kan staan en die over een komen met bepaalde principes en kijk naar of en hoe ze in het verleden bij hun standpunten zijn gebleven

grappig is wel deze ronde dat de stemwijzer over een komt met mijn eigen keuze , dat is meestal niet zo :n

(heb ook alle partijen geselecteerd voor de uitslag op de stemwijzer, wilde checken of er iets vaags uit kwam volgens hen of niet :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:02

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:58

Mijn lijstje staat hieronder. De eerste partij kende ik niet eens :o maar oké. Ik ga de wijzer dus niet volgen, maar ik kijk wel naar de volgorde en de uitkomsten van de partij waar ik op wilde stemmen.

Nederland Lokaal, Piratenpartij, 50Plus, SP, GroenLinks, PvdA, CDA, Partij voor Mens en Spirit (? :+ ), Liberaal Democratische Partij, D66, Libertarische Partij, Partij van de Toekomst, Anti Europa Partij, PVV, ChristenUnie, SGP, Partij voor de Dieren, VVD, Democratisch Politiek Keerpunt, SOPN

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:02

Ik vind overigens wel dat er bedroevend weinig aandacht is voor een aantal essentiele zaken:
- de eurocrisis (een coherentie visie zou welkom zijn)
- hoe de banken dan precies beteugeld gaan worden
- een samenhangende visie op zorg
- en iets met klimaat

http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/ ... epolitiek/
Rob Wijnberg schreef:
Het is de moderne reactiepolitiek: vandaag op de voorpagina, morgen op de verkiezingsposter. En overmorgen weer vergeten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:12

Wow SplashIsLief, daar staan partijen bij waar ik nog nooit van gehoord heb := En ik ben toch best goed op de hoogte van wat er in de politiek speelt op het moment.

Essentiele zaken inderdaad Shadow. Niet verbazingwekkend overigens, het zijn wel vier keerpunten en ook vier hele gevoelige punten waar een 'eens' of 'oneens' op een korte stelling vaak niet mee volstaat.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:14

Berdien schreef:
Wow SplashIsLief, daar staan partijen bij waar ik nog nooit van gehoord heb := En ik ben toch best goed op de hoogte van wat er in de politiek speelt op het moment.

Dat had ik ook :')
Ik ben niet super op de hoogte maar dat er "zoveel" partijen waren die ik niet kende dat vond ik ook raar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:14

Ohja, die ellende krijgen we ook weer -O- .
Ik heb er stiekem altijd ene beetje hekel aan om me te moeten verdiepen in verschillende partijen... Ik ga de stemwijzer ook maar eens doen dan.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:15

Ik ga op Dion Graus stemmen: hij heeft het goed voor met dieren..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:21

Whaha, wat een partijen staan ertussen zeg _O- Piratenpartij :')

Bij mij kwam er, zoals altijd, PVV uit. Maar ik denk niet dat ik daar op ga stemmen, vind Wilders wel een aparte de laatste tijd. Liever zie ik een andere partijleider die meer genuanceerd is. Partij voor de dieren en SP stonden verrassend op 2 en 3 bij mij! Vind het zo lastig, op sommige dingen die ik belangrijk vind, ben ik het helemaal eens met PVV en totaal oneens met bvb SP, maar andersom ook weer..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:09

Ik heb hem 2 keer gedaan(de eerste keer twijfelde ik zeer ernstig aan de site). Mijn lijstje is als volgt:
PVV, SP, Partij van de Toekomst, PvdA, Partij voor de Dieren, GroenLinks, Piratenpartij, Nederland Lokaal
CDA, ChristenUnie, Partij voor Mens en Spirit, Democratisch Politiek Keerpunt, 50Plus, SGP, Liberaal D0emocratische Partij, Anti Europa Partij, D66, Libertarische Partij, VVD, SOPN

Nu stem ik absoluut geen PVV, maar het viel me wel op dat er geen andere belangrijkere stellingen zijn gepubliceerd.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:57

heb hem net even ingevuld!

top 4:
Partij van de Toekomst
PVDA
PVV
Piratenpartij

Ik vraag me werkelijk af hoe het kan dat PVV op drie staat? Ik heb werkelijk niks met wilders en zijn gemompel..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:18

Probleem is dat er nogal veel vage punten in staan. Ik zou liever hebben dat er b.v. in zou staan wat vind u van de missie in Kunduz, en van de verhoging van de BTW in crisistijd en van het niet meer kunnen aftrekken van woon werk verkeer. Dan zou GL, die bij mij en hubby op 1 kwam, vast heel ergens anders staan, nou ja daar ga ik toch niet op stemmen

Dus gewoon veel meer punten die ze echt gedaan hebben in plaats van wat ze beloven want dat komt toch nooit uit. Kampioenen hierin zijn de PVV die met alle bezuinigingen op de zorg hebben mee gestemd terwijl er heel wat anders in hun programma stond en het CDA dat bij de studenten vertelde dat ze de maatregel die ze zelf verzonnen hadden zouden terugdraaien.