Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij dit aannemen?

Ja.
18 (20%)
Nee.
51 (57%)
Ik zou de chef inlichten.
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 88

papagroom

Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:42

zou jij dit aannemen?...in mijn ogen ben je dan net zo schuldig.

bron:het parool

Citaat:
Een 19-jarige vakantiekracht van een warenhuis in het centrum van Amsterdam heeft voor meer dan 10.000 euro korting gegeven aan vrienden. De politie heeft de vrouw eind juli aangehouden op verdenking van verduistering.

In de woning van de kassamedewerkster in Amsterdam Zuidoost stuitte de politie bovendien op 472 kledingstukken.

De zaak kwam aan het rollen toen een beveiliger van het warenhuis eind juli naar de polite stapte om aangifte te doen. De vakantiekracht zou veel te weinig afrekenen voor luxe kleding en lingerie. Klanten verlieten met volgestampte tassen de winkel, terwijl de kassa slechts een kleine transactie liet zien.

De 19-jarige zal voor de rechter haar daden moeten verantwoorden, zo meldt de politie Amsterdam-Amstelland.

troi

Re: Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:43

Dan ben je toch schuldig aan heling meen ik. Ook strafbaar.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:44

Ik zou het niet aannemen, heb ook geen vrienden die dit zouden doen.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:47

Ik zou het niet aannemen en praten met die vriendin dat dit niet kan. Ik zou denk ik niet naar de chef toe stappen...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:48

Ik ook niet, maar zou ook niet meteen naar de chef rennen. Zo iemand haar probleem, ga ik niet de mijne van maken. Ben wel benieuwd of die vrienden nu ook terug gefloten worden, aangezien ze in theorie gewoon bij de kassa afgerekend hebben. Zij het een heel stuk minder...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:53

Imo is dat snoeihard jatten, en dat ze dan tegen de lamp loopt is het risico van haar vak.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:56

whahaha _O- wat een sukkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:58

Vraag me af waarom ze er pas na 10.000,- achter komen :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:59

Jeetje echt?? Ik zou het niet eens durven, wat een bedragen en aantallen ook, jeetje!

Wel handel, Bijenkorf artikelen! oo

Belachelijk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:59

Dat is gewoon diefstal! En die vriendinnen zijn er net zo schuldig aan. Ik zou dus wel naar de chef toe gaan, dit gaat toch veelste ver ook al gaat het om een vriendin. Beter gelijk melden dan dat je niets doet en het alleen maar erger wordt.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:14

Woooowwww
Nou ik zou wel willen maar zou de Bijenkorf dan niet meer uit durven lopen met die volle tas :=
Veel te bang dat ze het gemerkt hebben...

Ik zou er dus niet aan mee doen en op het moment dat ze het voor zou stellen zeggen dat ze gek is en verder zou ik niks mee te maken willen hebben.

Ik zou haar ook niet verlinken want echt waar..
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:58

Okeee dan komt nu een bekentenis. Ik heb dit zovaak gedaan. Niet met luxe artikelen of zulke bedragen maar heb wel minder aangeslagen dan eigenlijk de bedoeling was. Waarom? Heel simpel. kende een aantal arme gezinnen die met zeer weinig moesten rondkomen en dat ging ook wel tot er dingen zoals zeep, waspoeder etc op waren. Als ze dat moesten kopen hadden ze 2/3 dagen geen eten dus gaf ik het gratis mee. Zou het zo weer doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:23

Lekker dan. Kansarme gezinnen steunen kan ook op een andere manier, en met je éigen geld.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:25

kiki1983 schreef:
Okeee dan komt nu een bekentenis. Ik heb dit zovaak gedaan. Niet met luxe artikelen of zulke bedragen maar heb wel minder aangeslagen dan eigenlijk de bedoeling was. Waarom? Heel simpel. kende een aantal arme gezinnen die met zeer weinig moesten rondkomen en dat ging ook wel tot er dingen zoals zeep, waspoeder etc op waren. Als ze dat moesten kopen hadden ze 2/3 dagen geen eten dus gaf ik het gratis mee. Zou het zo weer doen.

Het is puur stelen en het maakt geen bal uit aan wie je het geeft. Een dief is een dief.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:26

Toendertijd was ik zelf ook kansarm dus ja van welk geld had ik dat moeten doen? En op welke andere manier kun je zulke gezinnen steunen als je zelf ook geen cent te makken hebt? Van instanties hoef je niks te verwachten hoor. Ach dan ben ik maar een dief maakt mij niets uit.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:30

Dus als je geen geld hebt, mag je het, voor een goed doel, van een ander jatten? Jij vind het okee als een junk jou scooter jat omdat hij geen geld heeft?
Het is gewoon diefstal en dat is altijd fout. Helpen kan op heel veel legale manieren.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:31

Ik heb gestemd voor 'ja'.

Ja, als een vriend achter de bar staat en mij een biertje aanbiedt neem ik het ook aan, ook als ik weet dat hij/zij daar zelf niet voor betaald. Is dat dan heling?

Als een kennis bij de paardenwinkel werkt en mij extra korting kan geven op een nieuw paar rijlaarzen, ja, dan neem ik dat aan. Is dat heling? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die zeggen, 'nee, dat hoef ik niet'.

Bovenstaand bericht is natuurlijk wel extreem, en met tassen vol de bijenkorf uitlopen en 15 euro hebben afgerekend vind ik echt niet kunnen. Maar waar ligt de grens? Waarom is dat biertje in de kroeg nog wel oke? En zijn 2 biertjes dan ook oke? Of korting op rijlaarzen? Zou je dan nee zeggen als je ook een rijbroek koopt?

Lastig...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:22

Abiola schreef:
Dus als je geen geld hebt, mag je het, voor een goed doel, van een ander jatten? Jij vind het okee als een junk jou scooter jat omdat hij geen geld heeft?
Het is gewoon diefstal en dat is altijd fout. Helpen kan op heel veel legale manieren.

nee dat is niet okee een scooter heb je nu eenmaal niet nodig om te leven dat is waar ik vind dat het verschil in zit. En ik vroeg net al om een voorbeeld van je maar wel een voorbeeld wat je ook kunt uitvoeren als je zelf geen cent hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:25

Dure merkkleding bij winkels als de Bijenkorf is wel nodig? Niet dus.

De primaire levensbehoefte is voedsel, kleding en eventueel een dak boven het hoofd.
Voedsel is via de voedselbank te krijgen, kleding via de kringloopwinkel en ook aan een dak boven het hoofd is te komen, zonder dat je gaat stelen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:33

Kleding via de kringloop? Dat is niet gratis of bedoel je leger des heils? Voedselbank worden mensen tegenwoordig zelfs afgewezen omdat er zoveel verborgen armoede in Nederland is dus dat gaat ook niet meer op. Een dak boven je hoofd kun je moeilijk stelen lijkt mij :p en merkkleding is idd niet nodig. Voedsel wel en als de voedselbank je er niet meer bij kunt hebben?

Laat ik het zo zeggen, als jullie in de situatie zouden zitten om wat voor reden dan ook dat jullie niks echt niks meer hebben en zelfs geen zak macaroni van 37 cent meer konden kopen dan zouden jullie blij zijn met mij als cassiere die wel even een brood gratis weggeeft of shampoo of wat dan ook.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:35

Oh ik ben heel toevallig vorige week ( voor het eerst) bij 2 kringloopwinkels wezen kijken. T goed in Schiedam en Rotterdam en verkochten ze er kleding? Ja maar alleen maat 34/36 en 1 jas in een grotere maat dus daar moet je ook net geluk mee hebben.

Wat ik erg goor vond is dat ze bij de vestiging in Schiedam een bak hebben staan met 2dehands ondergoed voor 1 euro bleh!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:37

Er is wel degelijk een verschil tussen het geven van 10.000 Euro korting aan merkkleding en het gratis verkrijgen van kleding.

Kleding via de kringloop of de second hand is zelden gratis, maar kost geen fortuin. En echt niets meer hebben dus geen zak maccaroni van 37 cent kunnen betalen: voordat je zover bent zijn er een heleboel kansen aan je voorbij gegaan. Zover hoeft het echt niet te komen, als je de juiste wegen bewandelt en op tijd hulp inroept!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 23:38

_Nelleke_ schreef:
Ik heb gestemd voor 'ja'.

Ja, als een vriend achter de bar staat en mij een biertje aanbiedt neem ik het ook aan, ook als ik weet dat hij/zij daar zelf niet voor betaald. Is dat dan heling?

Als een kennis bij de paardenwinkel werkt en mij extra korting kan geven op een nieuw paar rijlaarzen, ja, dan neem ik dat aan. Is dat heling? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die zeggen, 'nee, dat hoef ik niet'.

Bovenstaand bericht is natuurlijk wel extreem, en met tassen vol de bijenkorf uitlopen en 15 euro hebben afgerekend vind ik echt niet kunnen. Maar waar ligt de grens? Waarom is dat biertje in de kroeg nog wel oke? En zijn 2 biertjes dan ook oke? Of korting op rijlaarzen? Zou je dan nee zeggen als je ook een rijbroek koopt?

Lastig...

Kort maar krachtig....als ik mijn personeel betrap op het geven van kortingen aan familie of vrienden...vliegen ze er op staande voet uit,en kunnen ook nog een dagvaarding verwachten....en als het de spuigaten is uitgelopen,gaat die dagvaarding ook uit naar de genieter van deze kortingen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:41

Ligt ook aan de situatie...

Een biertje uit de kroeg is in verhouding natuurlijk heel wat minder. En dat is ook bijna niet te achterhalen (of hij moet heel de avond al zijn vrienden blijven geven ;)) maar er valt nog wel eens een flesje kapot, of te veel schuim dus nog een keer etc.) Biertje kun je zelfs nog zien als klantenbinding ;)

Maar als jij in een winkel werkt, dan mag je dat officieel natuurlijk niet doen.. Met toestemming ok... Maar anders is het gewoon diefstal.

Mensen gratis dingen meegeven is sowieso diefstal, wat voor verhaal er ook achter zit. Dan KOOP je zelf maar iets voor ze als je het zo erg vind, maar je gaat niet stelen van je werkgever? (Of je moet in een klein plaatselijk buurtwinkeltje werken en ze moeten het aangegeven hebben dat die zielige mensen blabla ;))

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:43

Cassidy schreef:
Er is wel degelijk een verschil tussen het geven van 10.000 Euro korting aan merkkleding en het gratis verkrijgen van kleding.

Kleding via de kringloop of de second hand is zelden gratis, maar kost geen fortuin. En echt niets meer hebben dus geen zak maccaroni van 37 cent kunnen betalen: voordat je zover bent zijn er een heleboel kansen aan je voorbij gegaan. Zover hoeft het echt niet te komen, als je de juiste wegen bewandelt en op tijd hulp inroept!

zeg ik van niet dan? Wat er hier is gebeurt is belachelijk dat zou ik nooit doen. Ik werk nu nog steeds achter kassa maar niet meer bij een supermarkt maar bij een zaak waar de artikelen geen levensbehoefte zijn en daar doe ik het ook niet.

En over dat als je echt geen cent hebt al tever heen bent en eerder aan de bel had moeten trekken klopt maar dat gaat niet in alle situaties op en dat heb ik zelf meegemaakt en had het echt niet aan zien komen maar door schade en schande wordt men wijs.