Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:15

Voor de mensen die er dagelijks over heen rijden WEES ALVAST GEWAARSCHUWD!!! Stuur dit ook maar naar zoveel mogelijk mensen die je kent door waarvan je weet zij ook gebruik maken over de A2, laat de overheid maar NIET cashen :D.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1255 ... _A2__.html

Zelf rijden wij er zelden over en ik heb paar keren eens die 100km/u aangepast maar pfoe ze kunnen beter ophogen naar 120km/u ipv zo'n slakke tempo!!!

Maar die keren dat ik me dus netjes aangepast had en dus 100 ging rijden werd ik zelfs door echt van alles (zelfs auto's met aanhangwagens / trailers en vrachtwagens) ingehaald, als ik heel eerlijk daarover mag zijn vind ik dat juist vele malen gevaarlijker dan dat je met het verkeer dat dus over die max snelheid heen zit mee rijd...

Heb precies hetzelfde hier bij ons op de A7 doordeweeks zijn het 3 rijstroken en mag je er maar 100, normaal rijd ik 120 want dan rij ik mee met het overige verkeer. Maar ook heb ik me netjes aangepast eens en ja hoor weer door echt van alles ingehaald, sorry maar dat vind ik vele malen gevaarlijker terwijl je wel netjes het max aan snelheid rijd :o

purny

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:19

Ik zou me gewoon aan de maximaal snelheid houden. Want de overige weggebruikers hoeven jouw boete niet te betalen. Dan ben ik maar een muggezifter op dat gebied maar ik rij toch echt netjes de maximaal snelheid.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:20

Rij gewoon de maximum snelheid en anders niet zeuren als je een boete krijgt, die max is er niet voor niks. In dit geval voor de omwoners meen ik.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:22

Authentic schreef:
Rij gewoon de maximum snelheid en anders niet zeuren als je een boete krijgt, die max is er niet voor niks. In dit geval voor de omwoners meen ik.

_/-\o_

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:23

Ik rij er wekelijks en ik vind het een slechte maatregel.
Er zijn veel op- en afritten en hiervóór reed ik wekelijks ook op de A20 (ook trajectcontrole toen nog 80) en mensen gaan bovenop hun rem staan en blijven 70 rijden en laten het invoegverkeer er niet tussen :n

Mensen gaan straks echt geen 100 op de 5e baan rijden dus ik voorzie een toename aan files en opstoppingen.

Persoonlijk vind ik dat er nu zonder trajectcontrole niet overdreven hard gereden wordt ondanks de 5 banen, ik rij meestal tussen de 95 en 115 en dat rijden de meesten om me heen ook, 's avonds en overdag.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:26

Ik vind het belachelijk. 100 daar is gewoon een onmogelijke opgave. Kruipen over een vijfbaans brede snelweg. Dit is echt gewoon cashen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:29

Ja en dan bijv vrachtwagens of anderen je bumper in. Laat de overheid gewoon van die 100 er 120 van maken...
Ik zei toch dat ik aantal keren netjes aan de max snelheid had aangepast maar dat ik dan aan alle kanten gepasseerd werd door mede weggebruikers die dan zo'n 120 voorbij kwamen, nou sorry maar dat vind ik gevaarlijk. Er zal maar een vrachtwagenchauffeur tussen zitten en rijd jezelf netjes de max aan snelheid maar hij die niet inzag dat je voor hem te langzaam gaat en er zo vanachter flink erin rijd, koekkoek heb ook nog een kind wat achterin zit!!

Nicolletje je hebt helemaal gelijk en zelfs bij diverse traject controles zoals ook op de A10 Coentunnel waar 80 mag word op de matrixborden aangegeven de snelheid, prima niks mis mee ik rijd wel 80 maar ook daar heb ik veel last en hinder dat zodra mensen die borden zien of uberhaupt aan zien springen ze gelijk op de rem trappen :o , dan denk ik bij mijn eigen van ''nooit gehoord dat gas los ook doet afremmen :+ ''

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:31

En mij hoor je niet zeuren hoor als ik weer eens een bekeuring op de deurmat zie liggen... Boete voor te hard rijden betaal ik wel maar die 6euro adm.kosten hoef ik/wij iig niet meer te betalen gezien we in beroep waren gegaan daarover. Net als een andere automobilist dat toen ook had gedaan, waarom 2x een straf te gaan betalen!!
Authentic schreef:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:33

Ja, en mensen kunnen ook niet opzij bij invoegend verkeer, want die naast hun rijdt ook precies 80 (of 100)
Het zit niet in ons systeem om 'langzaam' op de aller- linkerbaan te rijden (krijg je ook weer boete namelijk)

En zelf ga je dan ook niet sneller (boete) of langzamer (achterligger in je kofferbak) rijden om de stroom invoegers toe te laten.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:34

Dat is ook irritant idd. Er is geen speling. Maar mensen knallen niet zó snel in je kofferbak hoor.

Op de A10 is het weer terug naar 100. Ik had er nooit zo'n last van dat mensen daar direct op hun rem stappen. Mijn ervaring is dat de meeste het wel weten en 'm dan laten uitrijden. Waar ik meer last van had, van mensen die er zo lui van worden, dat ze 60 op de in/uitvoegstrook blijven rijden, lekker handig.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:37

Idd maar ik zie zelfs dat er genoeg drama is als er bijv ritsen aan te pas komt! Of bijv veel problemen waar een baan afgesloten is (rood kruis), zoals altijd en elk weekend als je van A1 naar A10 op rijd is altijd de linker rijbaan altijd afgesloten. Die baan kunnen ze wel gebruiken om moooie plantjes te laten groeien die baan word toch nooit gebruikt whaaaa

Knoffer is dat A10 bij coentunnel??? Dat wist ik dus niet dus daar is het nu 100?? Ja voor daar is alweer even geleden eer ik erover heen kwam.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:39

Ja, het was alleen op de A10 west (bij de Coentunnel dus) en dat is nu dus sinds kort weer teruggedraaid.

Edit: oh correctie, het is niet geheel teruggedraaid: http://www.amsterdam.nl/@540867/pagina/
Ik kom er niet heel vaak, dus ik d8 ff checken :P Lekker verwarrend overigens, zeker voor toeristen. Ik zag wel al de borden 80 en 100 staan, onder elkaar.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:07

Nicolletje schreef:
Ik rij er wekelijks en ik vind het een slechte maatregel.
Er zijn veel op- en afritten en hiervóór reed ik wekelijks ook op de A20 (ook trajectcontrole toen nog 80) en mensen gaan bovenop hun rem staan en blijven 70 rijden en laten het invoegverkeer er niet tussen :n

Mensen gaan straks echt geen 100 op de 5e baan rijden dus ik voorzie een toename aan files en opstoppingen.

Persoonlijk vind ik dat er nu zonder trajectcontrole niet overdreven hard gereden wordt ondanks de 5 banen, ik rij meestal tussen de 95 en 115 en dat rijden de meesten om me heen ook, 's avonds en overdag.

ze rijden nu al 100 op de bijna meest linkse banenk dat is pas gevaarlijk als de rest harder rijdt. Verder vind ik100km/u op een vijfbaansweg van de zotte, idd gewoon om te cashen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:53

Het begrotingstekort moet toch ergens mee gedicht worden... :')

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:17

Tsja doen ze maar op hun eigen salarissen en hadden ze maar niet velen euro's over de balk moeten smijten naar Griekenland!!
verootjoo schreef:

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:23

vind het niet zozeer cashen, je moet je gewoon aan de max. snelheid houden punt. Als je er over heen gaat kun je een boete verwachten..

En als ze nooit ergens controles zouden houden, wordt er wellicht nog harder gereden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:25

XFiemoX schreef:
Tsja doen ze maar op hun eigen salarissen en hadden ze maar niet velen euro's over de balk moeten smijten naar Griekenland!!
verootjoo schreef:

Dat heeft hier vrij weinig mee te maken. Je moet je i.p. Gewoon aan de snelheid houden, doe je dat niet is het hun goed recht om te cashen... Vind het wel een prima oplossing, beter dan nog meer te laten betalen door ons. Nu heb je het zelf in de hand ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:29

Maar goed nu weten we wanneer die trajectcontrole start en zal ik sowieso wel braaf zijn daar dan, zodra ik dan voorbij traject controle weer ben voer ik de snelheid automatisch wel weer wat op. Niet dat ik asociaal veel te hard rijd nee houd het wel beperkt en max 130 gezien ik ook nog een kind achterin heb zitten, flitspalen daar heb ik een speciale verklikker voor wat verrekte handig is maar rondom A.dam weet ik ze allemaal precies te staan :D.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:36

patatkraam schreef:
vind het niet zozeer cashen, je moet je gewoon aan de max. snelheid houden punt. Als je er over heen gaat kun je een boete verwachten...

Tuurlijk is het wel cashen om het cashen en niet om te handhaven. Waarom is de max. snelheid daar dan niet 120, of nog beter, 130? Dat is mij echt een raadsel. Ze hebben gewoon zo hun begroting en dus gaan ze mierenneuken op plekken waar het helemaal niet de veiligheid verhoogd om te controleren, maar wel veel te vangen is. En waarom is daar veel te vangen, wellicht heeft het een reden dat er daar zoveel te hard gereden wordt :)*

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:24

Daar zit echt wel een reden achter hoor.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 14:09

Kijk om nou meteen 130 van te maken als max hoeft ook weer niet perse van mij, maar 100 vind ik wel iet wat te overdreven en dat is echt wel dat ze willen gaan cashen daarzo..
Ze vermelden het ook niet voor niks op zo'n manier in de krant he en nog wel als kop titel.

Tegenwoordig nu maar altijd al word er vooral 120 gereden daar op de 5-baans weg, en is er niks mis mee geen gekke toestanden enz..

100 is een snelheid voor mensen die dus niet zo hard durven vind ik en dat is helemaal niet zo erg als er mensen zijn die niet zo hard durven boven die 100, maar dat soort mensen kunnen dan vooral gebruik maken van de meest rechtse rijbaan en waarom zie je dan juist ook die mensen op de meest linkse baan rijden, dat is gewoon levensgevaarlijk helemaal als een ieder ander met 120 aan komt...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:17

Simpel, je kunt daar best sneller dan 100, als het je het geld waard is. Vriendin van me is niet van plan om langzamer te gaan rijden, en neemt de boetes voor lief.

Stel je in op 100km per uur, niet piepen en gewoon doen. Zo moeilijk is het nou ook weer niet om je aan de maximum snelheid te houden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:19

Langzamer rijden veroorzaakt minder herrie, minder luchtvervuiling en minder ongelukken. Alleen veel frustratie omdat wij chaufeurs het stom vinden.. Ik vind het dus een prima maatregel.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 14:27

Oh maar als het ingevoerd is eenmaal zal ik ook heus wel braaf netjes 100 rijden hoor(lang leve de cruise control) maar zodra ik dan die traject controle gebied weer uit ben gaat het gas er wel op!!

En wbt minder lucht vervuiling euhm ik weet niet hoor maar er rijden nog steeds van die rotte/roestige/oudjes op de nederlandse wegen en daar doen ze niks aan!!!!! Laat ze al die auto's de wegen dan ook maar verbieden want die dingen stinken en zijn dus al helemaal niet goed voor het milieu...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:31

En als we 140 gewend waren en op dat stukje 120 moesten zouden mensen net zo hard zeuren. Mensen willen gewoon niets moeten inleveren, op welk vlak dan ook, zolang ze van mening zijn ergens recht op te hebben. In dit geval op de snelheid rijden die ze zelf passend vinden. Feit is dat lagere snelheid alleen maar voordelen kent op tijdsverlies na, maar dat gaat meestal over enkele minuten, hooguit.

Ik snap 't wel hoor, als ik daar rijd terwijl het hartstikke stil is op de weg en je toch 100 moet rijden baal ik ook wel, maar het kan geen kwaad je te realiseren dat het heus zo erg niet is.