Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:14

Ik ben er flink beroerd van, er is een man in Driehuis voor de trein gesprongen en wat doen mensen? Zij maken filmpjes en foto's en plaatsen die op twitter. Dit gaat IMO veel en veel te ver.

Ik vraag mij af waarom mensen dit zo doen, respect is ver te zoeken, eerder sensatiezoekerij...

Voor reacties op Twitter: [link verwijderd] (Pas op, kunnen dus ook foto's tussen zitten, dus niet alles aanklikken)
Laatst bijgewerkt door Nuage op 27-06-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Sok

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:17

Pfff.. Zijn ook voornamelijk kinderen die er foto's van hebben gepost..
Als mijn kind ooit zoiets zou flikken, had ie een flinke trap onder z'n kont gehad, wat een respectloze actie zeg! :r

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:18

Ik Curacao zouden die foto's gewoon op de voorpagina van de krant staan.. ontzettend verschillend per land..
Iniedergeval kwam mijn ontbijt bijna naar boven...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:19

Diaz schreef:
Ik Curacao zouden die foto's gewoon op de voorpagina van de krant staan.. ontzettend verschillend per land..
Iniedergeval kwam mijn ontbijt bijna naar boven...

Bij mij de lunch.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:20

Het moet tegenwoordig allemaal gekker en maffer en opvallender...
Mensen denken niet na bij de impact die dit heeft op de nabestaanden van deze man.

Moet je nagaan dat daar je man/vader/oom/neef ligt en al die foto's staan op internet door mediageile mensen... :n walgelijk

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:21

Wat respectloos zeg. Heb één zo'n foto gezien, maar als je het in het echt mee maakt schrik je er toch meer van.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:21

Zieke wereld he :\
Ik heb de foto ook gezien. Vind het echt te vreemd voor woorden dat iemand dat op Twitter kan en wil zetten. Ik lig niet wakker van de foto maar kan me zeker voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen.
Op de Twitter van die jongen vroeg iemand waarom die zulke foto's maakt. Zijn antwoord was "ja dat zie je niet elke dag" 8)7

Die mensen die staan te kijken ook.. Ik kan er niet bij :n

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:22

Nee voor de trein springen en geen rekening houden met de machinist, ambulancepersoneel, politie, brandweer en medereizigers dat is lekker fatsoenlijk |o _-:(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:24

Mijn maag draait even rondjes.
(eigen schuld Esther, nieuwsgierige ik..)

Ik vind het wel respectloos, foto's van een persoon plaatsen die zelfmoord pleegt...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:24

JJane schreef:
Nee voor de trein springen en geen rekening houden met de machinist, ambulancepersoneel, politie, brandweer en medereizigers dat is lekker fatsoenlijk |o _-:(

En dan moeten er maar foto's verspreid worden op internet? Voor de trein springen vind ik indd ook niet kunnen. Maar ik vind het echt walgelijk om als omstander een foto te gaan maken en op internet te zetten :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:25

Is het heel anders dan een persfoto uit een oorlogsgebied? (blonde vraag?)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:26

Mossel schreef:
JJane schreef:

En dan moeten er maar foto's verspreid worden op internet? Voor de trein springen vind ik indd ook niet kunnen. Maar ik vind het echt walgelijk om als omstander een foto te gaan maken en op internet te zetten :n

Ik snap ook niet wat er leuk is om foto's op het internet te posten van iemand die zo diep in het gat zat dat ie dit zichzelf aan deed. Vooral voor de familie en vrienden vind ik het respectloos, stel dat hun het zien.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:28

Maar je doet nu zelf toch ook mee aan verspreiding van de foto's door de link hier neer te planten?

Dat is hetzelfde als bij een ongeluk gaan kijken omdat er al zoveel anderen staan te kijken

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:28

Cer schreef:

Ik geloof niet dat je in een oorlogsgebied vrijwillig voor de loop van een geweer gaat staan en vraagt "wil je aub de trekker overhalen, ik wil graag dood"

Dus ja ik vind het wel wat anders.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:29

Gelukkig zijn de foto's al verwijderd. Hoefde het niet te zien. Walgelijk dat iemand dit doet!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:29

Helaas zijn sommige mensen sensatie zoekers, ten koste van andere..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:29

Cer schreef:

Tjah, die vraag kun je inderdaad stellen. Maar ik denk dat het verschil tussen een persfoto in een oorlogsgebied en een sensatiefoto op een station van een springer toch een verschil in boodschap is.

Zoals ik al zei, het laatste is sensatie. Het eerste meer het aantonen 'wat er daar aan de hand is.' Maar de scheiding is erg vaag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:30

Anoli schreef:
Dus ja ik vind het wel wat anders.

Ik niet, want het gaat hier ook om de familie van het slachtoffer..

Misschien is het nog wel ernstiger als mensen niet vrijwillig slachtoffer zijn (aanslag, oorlog e.d.) en dan juist wel in de krant staan?

Ik zie het verschil tussen sensatie door omstanders en sensatie door pers niet zo?

mltex

Ik ben meer verbaasd hoe die mensen/jongeren rustig kijken naar het slachtoffer.
Voor nabestaande wel naar maar wat ik wel vind: hij is er kennelijk bij een 'druk' perron voorgesprongen.
Slachtoffer is ook beetje dader, dat wil je vreemden/kinderen/machinist etc toch niet aan doen?
Is andere discussie maar goed, op deze manier kun je wel verwachten dat foto's genomen worden en verspreidt.

gohya

JJane schreef:

Jij snapt het echt niet,zulke mensen kúnnen niet denken!
Die springen echt niet voor hun lol hoor,die zijn zó ver weg psychisch dat ze niet eens kunnen denken aan ergens rekening mee houden.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:31

Cer schreef:

Wordt een persfoto niet met een hele andere intentie gemaakt en geplaatst?

Weet even niet hoe ik moet verworden wat ik hier van vindt, gruwel eigenlijk alleen maar bij zien van de beelden!

gr_roos

Voor de trein springen is inderdaad niet goed te keuren, maar foto's op internet zetten ook niet, denk ook eens aan de nabestaanden. ik heb de foto's niet gezien, maar stel dat het een bekende is, dan herinner je hem niet hoe hij was, alleen van de foto. Mede daarom heb ik niet gekeken, is namelijk bij mij in de buurt.

Collie2008

idd Gohya, dat is zo makkelijk geredeneerd altijd

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:33

gr_roos schreef:
Voor de trein springen is inderdaad niet goed te keuren, maar foto's op internet zetten ook niet, denk ook eens aan de nabestaanden. ik heb de foto's niet gezien, maar stel dat het een bekende is, dan herinner je hem niet hoe hij was, alleen van de foto. Mede daarom heb ik niet gekeken, is namelijk bij mij in de buurt.

Inderdaad ben ik het helemaal mee eens.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:35