Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieffiefi schreef:Hoe slim is het om dit te zeggen..
Vanuit zeer betrouwbare bron;
de verdachte heeft, voor het filmen, de agente aangevallen. Toen is hij gepepperd. Vlak na het pepperen begon de filmer te filmen.
Dit is terug te zien in het feit dat de agente op afstand staat van de verdachte zodra het filmpje begint. De mannelijke agent heeft gepepperd.
Ik lees verschillende reacties. In mijn OP meldt ik dat er een rumoer te horen was en dat dit wellicht een bedreigende situatie voor de agenten was. Iets wat ik mij kan voorstellen.
Echter, ken ik de politieopleiding, je bent in uniform. Je brnt een voorbeeld, geeft mensen een veiluig gevoel.
Maar wat als je blijkbaar niet de woede van een verdachte kan incasseren? Keer je je dan maar tegen hem? Dat is het idee wat ik erbij krijg.
Vind ik dat er exccessief geweld gebruikt is? Absoluut. Zoals het filmpje op mij overkomt wel.
Hebbrn de agenten hier op bokt eigenlijk weleens zo ern soort situatie meegemaakt? Dat je op het punt stond te 'knappen'? Ik ken de opleiding redelijk, maar niet zover... Leer je hiermee om te gaan?
love_western schreef:Ik ben van mening dat politie zich harder mag gaan gedragen.
En niet eerst waarschuwen en dan pas pepperspray gebruiken.
Willen ze niet luisteren gelijk gummi knuppel erover. Wedden dat er spontaan minder vechtpartijen onstaan enzo.
wouterpaard schreef:Ik ben dan geen politie agent maar werk in de gesloten jeugdzorg en met gehandicapten. En ja soms heb ik mijn emoties niet onder controle(zal geen fysiek geweld gebruiken met mijn 50kg en 1.60 lig ik zelf tegen de grond
) maar weet dit dan en vraag dan een collega om mij over te nemen. Je bent en blijft een mens die soms uit emotie reageert ipv proffesionaliteit maar vind het altijd belangrijk je hier bewust van te zijn.
Wat ik eerder zei bv in de jeugdzorg het is niet persoonlijk tegen mij maar tegen mij als de functie waarin werk. En soms op de verkeerde plaats en tijd te zijn.
Cryssie schreef:En daar is waar de burger nou is vanaf moet stappen. Dat wij alleen maar flitsen en bonnen schrijven. Overigens ook de fout van media, want die zet dat er alleen maar in. Maar mensen vergeten, dat wij ook nog hele andere dingen doen.
Isegrim schreef:love_western schreef:Ik ben van mening dat politie zich harder mag gaan gedragen.
Willen ze niet luisteren gelijk gummi knuppel erover. Wedden dat er spontaan minder vechtpartijen onstaan enzo.
Goed plan.Tot jij een keer op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats bent en de schijn tegen je hebt.
Zit niet echt te wachten op een politiestaat.
Maar nee, dat overkomt jou natuurlijk niet! Dream on...
xx_Horsiex schreef:Tsja weet je, je krijgt niet zomaar de politie op je dak. En ze slaan je echt niet zomaar in elkaar.
Niemand weet precies wat er vooraf aan het filmpje is gegaan, en dit soort filmpjes kun je op zoveel manieren interpreteren, als ze mij filmen terwijl ik iemand in elkaar sla, tsja dan ben ik ook de bad guy. Maar wat als de ander van te voren mij heeft aangevallen en dat is niet gefilmd, is weer een heel ander beeld opeens.
Politie zou zowiezo harder mogen optreden, als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt, heb je ook geen problemen met de politie.
xx_Horsiex schreef:Niemand weet precies wat er vooraf aan het filmpje is gegaan, en dit soort filmpjes kun je op zoveel manieren interpreteren, als ze mij filmen terwijl ik iemand in elkaar sla, tsja dan ben ik ook de bad guy. Maar wat als de ander van te voren mij heeft aangevallen en dat is niet gefilmd, is weer een heel ander beeld opeens.
Citaat:Politie zou zowiezo harder mogen optreden, als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt, heb je ook geen problemen met de politie.
love_western schreef:Ik ben van mening dat politie zich harder mag gaan gedragen.