Welke partij durf je nog te vertrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Welke partij durf je nog te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:12

De SP en PVV verzinnen van alles om delen van het Kunduz akkoord te traineren om zo bij hun kiezers in een goed blaadje te komen, beide partijen hebben echter geen oplossing voor de heersende crisis, ze roepen alleen wat niet goed is en dat zijn nogal open deuren, want wil niemand meer betalen voor de zorg AOW leeftijd niet verhogen etc.
Het CDA denkt dat we door allemaal nieuwe gezichten in de kamer te zetten de oude vergeten
Maar neem dit nu

Citaat:
De CDA-ministers Ab Klink en Gerda Verburg hebben jarenlang zeer belangrijke informatie achtergehouden over besmettingen met Q-koorts. De enorme gevolgen hadden hoogstwaarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Er vielen 25 doden en er waren grote ruimingen als gevolg van de besmettingen. Reeds in 2008 bleek uit tests dat er bijna 100 besmettingen waren. De ministers hebben altijd volgehouden dat pas eind 2009 betrouwbare tests ontwikkeld waren, maar deze waren reeds in 1998 beschikbaar.

Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/opnieuw-gr ... z1xqoKQ37f

De PVDA is te onzichtbaar en de VVD doet net of ze nergens wat mee te maken hebben en zeggen de aftrek van het woonwerkverkeer weer terug te draaien ook al zon verkiezings belofte die ze niet na kunnen komen, de 3% moet toch gehaald worden
Intussen worden de doem berichten over de economie in een niet aflatende stroom over ons heen gestort

Appelmoes_11

Re: Welke partij durf je nog te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:18

Ik vind alle partijen niet meer te vertrouwen := wil volgende keer (als ik de magische leeftijdsgrens heb bereikt) wel gaan stemmen, maar weet nog niet wat... ik ben het namelijk nergens mee eens, maar ik wil niet dat mijn stem zomaar verdwijnt. Misschien een relpartij, PvdD of de Piratenpartij oid. :Y)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:37

We kunnen alleen nog vertrouwen op de SOPN :')

Ohnee, toch maar blanco dus :D

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:42

ik heb momenteel ook in geen enkele partij echt vertrouwen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:02

Ik ook niet, ik denk dat ik op de Piratenpartij stem.

Als ik zo de berichten van m.n. Merkel zie, dan valt er voor ons in de toekomst ook weinig meer te stemmen als het doorgaat, want dan is de EU een politieke unie geworden en zijn wij een provincie van Duitsland en Frankrijk geworden.

http://www.bnr.nl/programma/bnreuropa/3 ... rmijdelijk

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:14

Nicolletje, je weet dat de EU voornamelijk een economische unie is en politieke samenwerking alleen gevraagd wordt voorzover dit nodig is om de economische unie te bevorderen?

Bovendien heeft een groot gedeelte van dat politieke te maken met het organen die door de burgers van de EU, dus jij en ik, gekozen worden. Je hebt zelf dus invloed op de gang van zaken in 'Brussel'. Zelfs áls de EU echt een federale staat wordt (wat dus iets anders is als een politieke unie...), zal dit betekenen dat Frankrijk en Duitsland net zo goed provincies worden.

Een stem op een relpartij is sowieso verloren, dan kun je beter blanco stemmen of je inlezen in een partijprogramma en dan een bewuste keuze maken. In Nederland kun je geen politiek bedrijven zonder compromissen te sluiten, dus 100% vertrouwen dat een partijprogramma volledig gerealiseerd wordt, is sowieso naief.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:51

Lady_M schreef:
Bovendien heeft een groot gedeelte van dat politieke te maken met het organen die door de burgers van de EU, dus jij en ik, gekozen worden. Je hebt zelf dus invloed op de gang van zaken in 'Brussel'.

Momenteel heb ik dus niet echt het gevoel dat ik ergens op kan stemmen eigenlijk.
De enigen die mijn anti- EU gevoel een beetje volgen zijn de CU, PVV en SP en ik vind het nogal lastig om op die partijen te stemmen aangezien ik, in het meest gunstige geval SP, ook bijv. te maken heb met MKB die daaronder gaat lijden.

CDA vind ik de meest gruwelijke partij die er is, ze hebben wat mij betreft nog steeds onevenredig veel te vertellen met hun kleine flutpartij en maken wat mij betreft beslissingen waarvan ik denk: hebben die lui het verstand van een kleuter??

VVD en D66 zijn mij te eurofiel.
Ik snap wel waarom; het gaat anders helemaal mis http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00185657
dus tja, lastig.

Aangezien ik vanaf het hele begin al tegen de euro ben geweest, heb ik eigenlijk niet echt het gevoel gehad dat ik ergens ooit voor heb kunnen kiezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:56

Wat raar om je gelijk te halen uit een Belgische krant, terwijl de economie in België prima is de huizenprijzen nog steeds stijgen en er overal gebouwd wordt en wegen gerenoveerd, of te wel men zorgt dat er werk is zodat de mensen gewoon geld blijven uitgeven net zoals in Duitsland

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:59

Gelijk??
Als het zo gaat beginnen met wie heeft gelijk of ongelijk, dan valt er weinig te discussiëren.
Ik lees gewoon een verontrustend artikel hier.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:13

Nicolletje schreef:
Momenteel heb ik dus niet echt het gevoel dat ik ergens op kan stemmen eigenlijk.
De enigen die mijn anti- EU gevoel een beetje volgen zijn de CU, PVV en SP en ik vind het nogal lastig om op die partijen te stemmen aangezien ik, in het meest gunstige geval SP, ook bijv. te maken heb met MKB die daaronder gaat lijden.

CDA vind ik de meest gruwelijke partij die er is, ze hebben wat mij betreft nog steeds onevenredig veel te vertellen met hun kleine flutpartij en maken wat mij betreft beslissingen waarvan ik denk: hebben die lui het verstand van een kleuter??

VVD en D66 zijn mij te eurofiel.
Ik snap wel waarom; het gaat anders helemaal mis http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00185657
dus tja, lastig.

Aangezien ik vanaf het hele begin al tegen de euro ben geweest, heb ik eigenlijk niet echt het gevoel gehad dat ik ergens ooit voor heb kunnen kiezen.

Dat gevoel klopt dus niet, je hebt al een decennium lang kunnen stemmen op eurosceptische partijen. Groenlinks, Christenunie (toentertijd de GPF en de RPV) en de SGP stemden tegen het Verdrag van Maastricht, waardoor de euro is ingevoerd.

Sindsdien hebben partijen hun standpunten wel veranderd, maar de eurosceptische partijen zijn er nog steeds. Dat ze niet AL je belangen vertegenwoordigen, soit, het is lastig om een partij te vinden die voor 100% met jouw eigen idealen overeenkomt.
Je hebt dan de keuze om je verwachtingen naar beneden (en de realiteit) bij te stellen óf je eigen partij op te richten die wél helemaal aan jouw wensen voldoet. Zo is onze democratie ingericht.

Daarom kun je zélfs in de Europese Unie een anti-Europese stem uitbrengen. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken, is de EU namelijk wel democratisch.

Die gevoelens van onvrede zijn mijns inziens vaak voor een deel gebaseerd op onwetendheid. Niet erg, het is ook een ingewikkelde organisatie, maar vind het jammer dat dan de schuld wordt afgeschoven op 'ja hullie doen alles fout en luisteren nooit naar ons'...

Partijen hebben precies evenveel macht als 'het volk' hen heeft toebedeeld (met uitzondering van de formatie eventueel). Dat je het niet eens bent met de standpunten van die partij is iets anders. Vind het daarom ook een vreemde opmerking dat het CDA 'teveel macht' zou hebben. Mocht de rest van Nederland het daarmee eens zijn, gaan we de komende verkiezingen zien wat dan wél het algemeen verlangen is. Zo niet, dan betekent dat dat mensen toch wel willen dat het CDA veel macht heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:38

Lady_M schreef:
Vind het daarom ook een vreemde opmerking dat het CDA 'teveel macht' zou hebben. Mocht de rest van Nederland het daarmee eens zijn, gaan we de komende verkiezingen zien wat dan wél het algemeen verlangen is. Zo niet, dan betekent dat dat mensen toch wel willen dat het CDA veel macht heeft.

Nou ja, het CDA heeft ook een boel strategische posities in de niet-direct verkiesbare posities, op de ministeries etc. Je ziet wel een behoorlijke en onfrisse belangenverstrengeling op veel plekken (met Donner en Eurlings als lichtende voorbeelden.) Van de PvdA zijn er ook wel wat mensen behoorlijk door de mand gevallen (Wim Kok :\ ) maar die zitten niet meer zo door en door verweven in de partij zelf.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:50

Tis te zot voor woorden dat ze nu ook ineens het woon/werk verkeer willen pakken!!! Laat ze lekker al die lui die nog in belastingvrije auto's rond rijden maar aanpakken en laten betalen ipv het woon/werk verkeer!!
Maar daar kijken ze dus niet na...

Mijn lief heeft een woon/werk verkeer auto van zijn werk en de BD is eerst tot hun besluit gekomen van die systemen in de auto's in te laten bouwen die echt alles en letterlijk registreert van waar je bent of rijd met die auto, prive mocht ie al niet en had ie ook voor getekend bij zijn baas maar dat hoefde voor hem ook beslist niet.

En een auto heeft hij dus wel echt nodig ivm zijn werk (hij is Opzichter).

Hij heeft het al zo bedacht dat mocht dat echt ingevoerd gaan worden (waar ie wel wat bang voor is) zal zijn baas hun werknemers nieuwe auto's doen laten uit kiezen die ze zelf dus mogen uitzoeken, en zou ie voor een mooie gezinsauto gaan, en dan verkopen we onze huidige auto nu (die ik vooral gebruik) en kopen we er een kleinere voor terug voor mij.

Of hij zat zelf al helemaal te bedenken dan laat ie zijn woon/werk verkeer auto wel gewoon op kantoor staan en koopt ie een kleine oldtimer auto waar ie dan mee naar zijn werk en weer mee naar huis toe rijd, die zijn en belastingvrij en dus minder in kosten. Maar wedden dat als vele nederlanders zo erover nadenken over oldtimers aan te gaan schaffen dan weten we nu al dat we dan geheid gezeik krijgen ivm milieu vervuiling etc...

En geloof ook niet dat ze aan uitstel doen voor mochten burgers die 12 sept dus verhinderd zijn om een goeie reden??? Gezien ik dus zelf niet zou kunnen die 12 sept ivm dat ik dan wel eens zou kunnen bevallen of net bevallen ben bij wijze van..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:52

XFiemoX schreef:
En geloof ook niet dat ze aan uitstel doen voor mochten burgers die 12 sept dus verhinderd zijn om een goeie reden??? Gezien ik dus zelf niet zou kunnen die 12 sept ivm dat ik dan wel eens zou kunnen bevallen of net bevallen ben bij wijze van..

Je bedoelt voor de verkiezingen? Je kunt een machtiging afgeven :j

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:55

Je bedoeld iemand bevoegd maken die voor mij mijn stem doet uitbrengen? Alleen geen flauw idee wie maar weet ook totaal niet wat ik moet stemmen, vind al die partijen maar waardeloos geworden!!! Nederland gaat ook diep de afgrond in...

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:59

Dat is lekker makkelijk, roepen dat het slecht gaat, maar niet eens de moeite nemen om de in jouw ogen beste keuze te maken... Stem dan blanco...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:06

Nou wie weet doe ik dat dan ook wel he... Maar ik heb nog 3 maand de tijd om er goed over na te denken natuurlijk!!!
Maar het is wel zo Nederland word net zo hard de grond ingeboord...

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:08

Waarom denk je dat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 21:22

XFiemoX schreef:
Nou wie weet doe ik dat dan ook wel he... Maar ik heb nog 3 maand de tijd om er goed over na te denken natuurlijk!!!
Maar het is wel zo Nederland word net zo hard de grond ingeboord...

Hoe bedoel je dat
Nederland is nog steeds een welvarend land en gezien jouw posts heb je zelf weinig te klagen dus wat is eigenlijk het probleem

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:26

PvdD :D ! De enige partij die imo nog kijkt naar wat écht belangrijk is; Dier en natuur.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:27

Al die partijen zijn 10x niks gewoon!!
En hoezo heb ik n.a.v mijn posts weinig te klagen?? Wij maar elke andere burger dan ook lijden er heus wel onder hoor door mocht volgend jaar echt alles door gevoerd worden en dus ook dat woon/werk verkeer, ze kunnen beter alle auto's aanpakken die belastingvrij rond rijden ipv het woon/werk verkeer!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 21:33

XFiemoX schreef:
Al die partijen zijn 10x niks gewoon!!

Dat klinkt niet echt alsof je je ergens in verdiept hebt

XFiemoX schreef:
En hoezo heb ik n.a.v mijn posts weinig te klagen?? Wij maar elke andere burger dan ook lijden er heus wel onder hoor door mocht volgend jaar echt alles door gevoerd worden en dus ook dat woon/werk verkeer, ze kunnen beter alle auto's aanpakken die belastingvrij rond rijden ipv het woon/werk verkeer!!!

Als dat het ergste is waar je over klaagt heb je het goed, er zijn mensen die veel zwaarder getroffen worden dan alleen iets minder inkomsten en een kleinere 2e auto. We hebben met zijn allen veel te veel geld uitgegeven en zullen met zijn allen moeten zorgen dat dat gerepareerd wordt.
De diverse partijen hebben verschillende oplossingen wellicht is er wel een bij die bij jouw keuzes in de buurt komt. Maar dan nog zullen ze altijd moeten onderhandelen over hun keuzes met een of meer andere partijen als ze gaan regeren.

Daarom heb je kiesrecht om datgene dat voor jou belangrijk is te laten vertegenwoordigen in plaats van roepen dat het allemaal niks is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:17

BaileyMix schreef:
PvdD :D ! De enige partij die imo nog kijkt naar wat écht belangrijk is; Dier en natuur.

Ik ben gek op dieren en natuur,maar wat ik nog belangrijker vind is de zorg voor de mensen die het minder goed hebben,denkend aan bv de ouderen en gehandicapten.

ik zou nu op dit moment echt niet weten op welke partij ik zou moeten stemmen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:26

Ik vraag mij af, hebben wij als burgers wel te veel uitgegeven? Of heeft onze regering te veel uitgeven?

Door wat wij (burgers) uitgeven word een groot deel van de staatskas gevuld. Nu pot menig een zijn/haar geld op (voor zo ver mogelijk is) en komt er minder in de staatskas. Men (regering) wil dat we blijven uitgeven om de economie draaiende te houden en dus de staatskas vullen. Wat nu dus niet lukt omdat geld gespaard word. En er naar ingrijpende maatregelen gegrepen worden, die in mijn ogen de situatie niet beter gaan maken. (dit is wat een CDA voorzitter mijn uitgelegd heeft)

Ik heb besloten om niet op 1 van de grote partijen te stemmen maar op een kleinere. Ik denk dat het tijd word dat de fakkel aan nieuwe partijen door gegeven moet worden. We hangen te lang aan de zelfde partijen die het er nou niet bepaald beter op gemaakt hebben. Ik vind dat het tijd word voor nieuw bloed een nieuwe visie en een blik op langere termijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:34

Ik vertrouw op het moment geen enkele partij :n
Weet absoluut nog niet wat ik moet gaan kiezen straks.
Maar daar ga ik in de zomervakantie mij maar eens goed in verdiepen :j

Het zijn toch allemaal "lokkertjes" wat die partijen roepen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 10:43

Ja veel wat ze nu roepen kunnen ze niet waarmaken
De VVD heeft een akkoord gesloten met 4 andere partijen en nu al 2 onderdelen herroepen, dat klinkt mooi minder ontwikkelings geld en niet het woon werk verkeer aanpakken, maar als ze gaan regeren zullen die keuzes toch weer afhangen van degenen met wie ze gaan regeren en het lijkt er niet op dat dat weer een rechts kabinet wordt.
Dus het enige wat je kan doen is kijken naar waar de partijen altijd voor geknokt hebben
En dan zie je hoe pathetisch de woorden van de PVV over zorg zijn, terwijl ze meestemden met het verdwijnen van het PGB

Op ieder gebied dat je aanspreekt zijn zulke voorbeelden te vinden en die zijn veelzegender dan de mooie beloftes in de verkiezingsfolders.

Als je het nooit gevolgd hebt en je de moeite niet wilt nemen om de partijen te leren kennen heb je weinig grond om hunnie overal de schuld van te geven