Kangoeroe ontsnapt en doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Kangoeroe ontsnapt en doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:17

Depende

Re: Kangoeroe ontsnapt en doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:42

Hoe wrang is die zin, 'het dier is voor zijn eigen veiligheid doodgeschoten'. :=

Ik heb in ieder geval nog niet eerder gehoord dat ze dieren meteen afschieten. Wordt er niet gekeken of verdoven een optie is? Wel interessant om te weten of dit het normale beleid is, google levert helaas weinig op.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:43

Triest als ik zo'n beest was zou ik ook weg rennen ,
snap dat beessie wel.

Maar gelijk doodschieten ? wat is de wereld toch triest.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:47

Dat paard was volgens mij nog een heel eind van de snelweg, maar dit lijkt me een ander verhaal. Deze quote vind ik dan ook klinkklare onzin (als de koe daadwerkelijk in de buurt van de snelweg was):

Citaat:
"Onlangs werd nog een koe neergeschoten omdat ze het verkeer in gevaar zou brengen", legt Ouwehand uit. "De vraag is of dat valt te rechtvaardigen. Omdat iedereen 120 of 130 kilometer per uur wil rijden moeten dieren die in de buurt komen maar worden afgeschoten."

En waarom ik dat onzin vind? Je weet dat ze daar 120 rijden, er zullen uitschieters naar onder zijn en uitschieters naar boven. Heel sneu voor die koe, maar als die koe wél de snelweg op rent en je kan 'm niet ontwijken dan heb je een flink ongeluk waarbij ook nog eens veel mensen betrokken zullen zijn. Als je op een hert knalt ben je al niet blij, laat staan als je op de snelweg (!) op een koe inrijdt. Je moet er ook niet aan denken dat een vrachtwagen op de snelweg een aanrijding met een dier krijgt... Wat een ellende zal daar van komen.

Het is daar gevaarlijk voor dieren, daarom moeten we zorgen dat ze daar weg blijven en dat ze er absoluut niet in de buurt komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:49

Als ik het goed begrepen heb, hebben ze we degelijk geprobeerd het dier te verdoven, alleen reageerde het niet op de verdoving. Dus ja, hoe zielig het ook is, ik vind het goed dat ze het dier doodgeschoten hebben. Dat is altijd nog beter dan overhoop gereden te worden en een veel pijnlijker einde te krijgen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:53

kleinvosje schreef:
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze we degelijk geprobeerd het dier te verdoven, alleen reageerde het niet op de verdoving. Dus ja, hoe zielig het ook is, ik vind het goed dat ze het dier doodgeschoten hebben. Dat is altijd nog beter dan overhoop gereden te worden en een veel pijnlijker einde te krijgen.

Inderdaad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:59

Gaan ze deze methode ook inzetten als er weer eens een gevangene is ontsnapt??? :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:01

Denk je dat een gevangene ook zonder uitkijken de snelweg oversteekt..? Tsjongejonge zeg... :?
edit: is vast als grapje bedoeld gezien de smiley. :D

Ik ben het met kleinvosje eens, elk redelijk denkend mens wel denk ik.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:03

kleinvosje schreef:

Volledig mee eens. Een dier kijkt niet links, rechts en opnieuw links voordat deze de weg oversteekt. Daarnaast is imo een mensenleven tig keer meer waardig dan dat van een dier. Tenzij mensen totaal van het padje zijn en een gevaar zijn voor eigen leven.. Maar goed, hoe bepaal je dat? :=

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:05

De politie had de melding al om 4 uur snachts gekregen.
Ze hebben de nodige uren geprobeerd het dier te vangen, verdoven werkte niet, ze kregen hem niet in een net.
En toen pas is in overleg met de eigenaar besloten hem te doden.

Geen leuk einde, maar het had veel erger kunnen aflopen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:06

Gamblex17 schreef:
snap dat beessie wel.

Het dier reageerde niet op de verdovingsspuit. Dat kan als het dier teveel stress heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:08

Gamblex17 schreef:
snap dat beessie wel.

Dier had al drie verdovingen gehad, en werd steeds wilder.

De wereld zou pas écht triest zijn als door zo'n zacht geitenwollensokkentype wordt besloten het dier niet neer te schieten en vervolgens een gezin omkomt omdat ze dat dier op de motorkap krijgen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:46

jammer dat het zo gelopen is maar net wat hierboven staat, lijkt me beter dan dat er mensen bij om komen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:47

Amaris schreef:
Gamblex17 schreef:
snap dat beessie wel.

Dier had al drie verdovingen gehad, en werd steeds wilder.

De wereld zou pas écht triest zijn als door zo'n zacht geitenwollensokkentype wordt besloten het dier niet neer te schieten en vervolgens een gezin omkomt omdat ze dat dier op de motorkap krijgen.

Haha jaa! Volledig mee eens.

Hoorde vandaag op de radio trouwens dat er kamervragen over zijn gesteld. KAMERVRAGEN. Knettergek :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:01

Lante schreef:
Denk je dat een gevangene ook zonder uitkijken de snelweg oversteekt..? Tsjongejonge zeg... :?
edit: is vast als grapje bedoeld gezien de smiley. :D

Ik ben het met kleinvosje eens, elk redelijk denkend mens wel denk ik.

Inderdaad ;) :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:05

Prima in mijn ogen, het dier is op meerder manier geprobeert te vangen. Dit is niet gelukt, tel daarbij op dat het gewoon een gevaar was voor automibilisten. Dan zie ik geen andere optie dan het dier af te schieten.

Liever een dier dood dan een mens (of meerdere, want als het een auto raakt zijn er meestal meerdere auto's bij betrokken door het schrik/glij en bots effect...)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:06

Anoli schreef:
Liever een dier dood dan een mens (of meerdere, want als het een auto raakt zijn er meestal meerdere auto's bij betrokken door het schrik/glij en bots effect...)

Lijkt me een goede reden om;
- je rijpaard te leren bij je te blijven als je er in het buiten onverhoopt af kukelt
en voor;
- een deugdelijker omheining dan een schrikdraadje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:10

Huertecilla schreef:
- je rijpaard te leren bij je te blijven als je er in het buiten onverhoopt af kukelt

Ik weet het niet, zou dat echt helpen om problemen met een kangoeroe te voorkomen? Ik zie het nog niet helemaal zeg maar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:21

Huertecilla schreef:
Anoli schreef:

en voor;
- een deugdelijker omheining dan een schrikdraadje.

Sorry?
Wie zegt dat ik mijn paarden achter een schrikdraadje heb staan?
Of dat mijn paard niet bij mij blijft?

Ik snap je redenatie achter deze post niet helemaal, ten slotte gaat het hier over een kangoeroe en niet een paard.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:50

ik vind het sneu voor het beestje.
verdoven oke maar doodschieten slaat nergens op.

maargoed zo zie je maar weer hoe de politie is.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:59

Zonde dat er weer een dier dood geschoten is omdat mensen weer "meer" waard zijn dan dieren :n
Belachelijk om een dier dood te schieten, echt van de zotten.

Zet het verkeer stil en probeer een andere manier van vangen, echt belachelijk dat mensen maar denken dat ze zo veel beter zijn dan dieren en dus ze maar mogen afmaken als het even niet goed gaat in hun ogen :n
Walgelijke wezens zijn mensen eigenlijk :x

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:15

Anoli schreef:
Ik snap je redenatie achter deze post niet helemaal, ten slotte gaat het hier over een kangoeroe en niet een paard.

Over sléchts een ´kangoeroe´; kun je nagaan hoe dat bij een paard ligt -O-

Mijn redenering is simpel: jouw opmerking is op ALLE in de openbare ruimte losrennende dieren van toepassing!!
Dus zorg je voor een deugdelijke omheining om ALLE dieren en die bij welke je mee de openbare ruimte in neemt waarborg je dat ze niet in hun uppie op een hollen gaan.
Hoe groter het dier, hoe groter de noodzaak. Daarbij weegt een paard fluks 500 kilo en dat grote springkonijn zeg 30.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:47

Daantje schreef:
Zonde dat er weer een dier dood geschoten is omdat mensen weer "meer" waard zijn dan dieren :n
Belachelijk om een dier dood te schieten, echt van de zotten.

Zet het verkeer stil en probeer een andere manier van vangen, echt belachelijk dat mensen maar denken dat ze zo veel beter zijn dan dieren en dus ze maar mogen afmaken als het even niet goed gaat in hun ogen :n
Walgelijke wezens zijn mensen eigenlijk :x

Daan hoe wil je een snelweg stilzetten?
Ze hebben andere manieren van vangen geprobeerd, het dier is meerdere malen verdoofd.
Ik ga er niet vanuit dat de eigenaar en de "schutter" er plezier aan hebbe beleefd om het dier dood te moeten schieten. :n
Soms is er geen andere mogelijkheid...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:02

Wegen kunnen afgesloten worden voor werken aan het wegdek, auto ongelukken maar niet voor zoiets?
Dat je iets halfslachtig geprobeerd hebt maar geen succes hebt geboekt laat dus duidelijk blijken dat je niet alles uit de kast hebt gehaald wat mogelijk was.
Soms is er geen andere mogelijkheid, tja dat zal best maar er word naar mijn mening de laatste tijd veelste makkelijk omgegaan met uitgebroken dieren.

Als je dan weer ziet hoe mensen zichzelf zoveel hoger neerzetten dan de dieren die in hun weg lopen.
Nee absoluut niets om trots op te zijn :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:28

Daantje schreef:
Wegen kunnen afgesloten worden voor werken aan het wegdek, auto ongelukken maar niet voor zoiets?
Dat je iets halfslachtig geprobeerd hebt maar geen succes hebt geboekt laat dus duidelijk blijken dat je niet alles uit de kast hebt gehaald wat mogelijk was.
Soms is er geen andere mogelijkheid, tja dat zal best maar er word naar mijn mening de laatste tijd veelste makkelijk omgegaan met uitgebroken dieren.

Als je dan weer ziet hoe mensen zichzelf zoveel hoger neerzetten dan de dieren die in hun weg lopen.
Nee absoluut niets om trots op te zijn :n

Werken aan het wegdek is al lang van te voren bekend, auto-ongelukken zijn al gewonden of doden bij gevallen en vaak laten ze dan 1 rijbaan open.
Ik snap wel wat je bedoelt, soms wordt er te snel een beslissing gemaakt maar niet elk dier kan gered worden.

Als je boos wilt zijn wees dan boos op de eigenaar van de kangoeroe, blijkbaar was de omheining niet goed genoeg om het dier te houden waar het hoort.