Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ramooontje schreef:ALS het volgens de huisregels al is toegestaan om bonussen of presentjes van derden aan te nemen is het in mijn ogen niet meer dan juist dat die bonus of dat presentje dan ten goede komt aan het bedrijf en/of de personeesleden.
We doen alles met z’n allen tenslotte, daar ben je een team voor. Ongeacht of dit nu een team binnen een bedrijf is.. of dat jij zelfstandig werkt bij een werkgever. Ook dan vorm je een team.
MarliesV schreef:Uit jou tekst maak ik op dat jij vind dat alles wat er binnen komt met bv de Kerst (pakketten, bonnen, wijn, presentjes enz) evenredig in het bedrijf verdeeld moet worden?
Als je een bedrijf hebt met maar een paar mensen is dat geen probleem. Wij werken hier met 120 man. Dan is een fles of 20 wijn niet te verdelen. Daarnaast krijg je als inkoper ook persoonlijk dingen van een leverancier. Die ga ik niet delen.
Zo ben ik wel eens uitgenodigd om een dag mee te gaan zeilen, dat is lastig delen met je collega's. Net als bv een Dove pakket. Een dure fles sterkte drank enz.
Natuurlijk gaat lang niet alles mee naar huis. De rest wordt verdeeld of verloot. Dat is aan mijn werkgever. Maar als ik dat wil mag ik alles houden wat ik krijg, tenslotte ben ik degene die het op naam binnen krijgt.
Nicolletje schreef:Die cadeautjes aan inkopers of de directeur geven hier elke kerst rare situaties, omdat het een beetje een mannenwereld is hier terwijl we het met 4 personen (3 man en ik) allemaal toch doen, dus alleen de directeur en mijn ene (man)collega een kado geven en mij en de magazijnmedewerker (die toch ook meedoet met de inkopen) niet, geeft weleens banketstaaf situaties.
De buurman had vorig jaar alleen voor de mannelijke werknemers hier een cadeau neergezet, pal voor mijn neus.
Dat was echt te bizar.
Vjestagirl schreef:MarliesV schreef:Uit jou tekst maak ik op dat jij vind dat alles wat er binnen komt met bv de Kerst (pakketten, bonnen, wijn, presentjes enz) evenredig in het bedrijf verdeeld moet worden?
Als je een bedrijf hebt met maar een paar mensen is dat geen probleem. Wij werken hier met 120 man. Dan is een fles of 20 wijn niet te verdelen. Daarnaast krijg je als inkoper ook persoonlijk dingen van een leverancier. Die ga ik niet delen.
Zo ben ik wel eens uitgenodigd om een dag mee te gaan zeilen, dat is lastig delen met je collega's. Net als bv een Dove pakket. Een dure fles sterkte drank enz.
Natuurlijk gaat lang niet alles mee naar huis. De rest wordt verdeeld of verloot. Dat is aan mijn werkgever. Maar als ik dat wil mag ik alles houden wat ik krijg, tenslotte ben ik degene die het op naam binnen krijgt.
Ik snap dat niet alles te delen valt, maar wel alles valt te verloten. Het hele bedrijf werkt ervoor, zonder de rest van het bedrijf kun je ook niet inkopen.
Citaat:Frederik is inkoper van een groot warenhuis. Een leverancier van leren tassen bedankt ieder jaar de medewerkers van de afdeling lederwaren en tassen met een behoorlijk goede fles wijn. De leverancier vraagt Frederik hoeveel flessen wijn hij moet sturen en of hij Frederik zijn privé adres mag om hem iets extra’s te sturen. Frederik geeft hem zijn adres.
Citaat:Sarah zit in het bestuur van een kleine volleybalvereniging (150 leden). Er is geen tijd om het clubblad (26 pagina’s dubbelzijdig) te laten drukken met onder meer de data van de nieuwe competitie. Ze biedt aan dit blad avonds op haar werk te kopiëren. Er wordt daar toch al zoveel onzin gekopieerd.
Cer schreef:Veel mensen roomser dan de paus hier zegCitaat:Frederik is inkoper van een groot warenhuis. Een leverancier van leren tassen bedankt ieder jaar de medewerkers van de afdeling lederwaren en tassen met een behoorlijk goede fles wijn. De leverancier vraagt Frederik hoeveel flessen wijn hij moet sturen en of hij Frederik zijn privé adres mag om hem iets extra’s te sturen. Frederik geeft hem zijn adres.
Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb, werden de kado's gehouden door degene die ze kreegIs dat onethisch? Nooit geweten..