Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleytjuhh schreef:Het ergste vind ik dan nog wel dat pleisters en theraphie om te stoppen met roken wel vergoed worden die mensen hebben er zelf voor gekozen om te gaan roken..
Citaat:Zijn er nog meer mensen die zich hier aan irriteren? En is er iets om tegen te doen een petitie tekenen ofzo...?
Shadow0 schreef:Ashleytjuhh schreef:Het ergste vind ik dan nog wel dat pleisters en theraphie om te stoppen met roken wel vergoed worden die mensen hebben er zelf voor gekozen om te gaan roken..
Dat wordt niet meer vergoed.Citaat:Zijn er nog meer mensen die zich hier aan irriteren? En is er iets om tegen te doen een petitie tekenen ofzo...?
Er zijn vast petities in omloop maar verder:
1. leg de schuld waar die hoort (politieke keuzes over de inrichting van ons zorgstelsel), niet bij 'jamaar hunnie krijgen het wel'
2. er komen verkiezingen aan: stem op een partij met een behoorlijke visie op het gebied van zorg.
Ashleytjuhh schreef:Ik kreeg net een rekening binnen van me zorgverzekering, laatst had ik nieuwe medicijnen besteld voor mijn astma.
deze zou zeggen dat je het vergoed zou krijgen, maar nee hier voor moeten we betalen.
ik kan me hier zo aan irriteren we hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te zijn/worden, hier moeten voor dan nog voor betalen ook, omdat een of andere minister heeft besloten dat het van ons eigen risico af moet.
Het ergste vind ik dan nog wel dat pleisters en theraphie om te stoppen met roken wel vergoed worden die mensen hebben er zelf voor gekozen om te gaan roken..
Zijn er nog meer mensen die zich hier aan irriteren? En is er iets om tegen te doen een petitie tekenen ofzo...?
aikon schreef:Mijn vader zijn medicatie is verandert in een goedkoper merk dat minder werkt dan die hij eerst had, hier heeft hij meer van nodig en komt daardoor op de zelfde kosten (vaak meer) uit als met het medicijn dat niet meer vergoed word en deze bewezen beter werkt EN minder bijwerkingen heeft.
DaniBanani schreef:Je kiest er niet voor om ziek te zijn..wel om gebruik te maken van de medicijnen/voorzieningen die je nodig hebt.
DaniBanani schreef:Maar je kiest er zelf voor om te willen leven en dús die medicijnen te gebruiken (en dat is een hele logische keuze, begrijp me niet verkeerd!).
Citaat:terwijl wij volgens mij ontzettend blij mogen zijn met wat we allemaal wél vergoed krijgen. In de V.S. gaan mensen dood omdat ze de behandeling niet kunnen betalen. Hier is dat ondenkbaar..
Citaat:Tuurlijk is dat eigen risico stom, en voelt het oneerlijk als je chronisch ziek bent. Maar bedenk soms ook even wat je allemaal wel hebt gekregen en hoeveel meer je kwijt zou zijn als je alles zelf had moeten betalen..
Princesj schreef:Waar ik mij eerder boos over maak, is dat sommige mensen die psychische zorg nodig hebben moeten betalen (naast hun medicatie). Dit houd een hoop mensen tegen om deze zorg te nemen, terwijl deze mensen met hulp misschien wel (parttime) kunnen werken en dat ze zonder hulp niet lukt.