Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Serieus, liever ouderen in een isolement dan doden doordat ze een ongeval veroorzaken. Voorkomen dat ouderen in een isolement raken of ze eruit halen, daar zijn ook andere manieren voor. Die geen risico vormen voor anderen.
IMJ schreef:Van mij mag de keuring blijven. Ik vind alleen dat de kosten die het met zich meebrengt (soms honderden euro's) wel binnen de perken moeten blijven. Juist bij ouderen! Wat mij betreft zou dit naar inkomen moeten zijn.
sarabande schreef:Wel grappig al dat gehak op ouderen hier
Zoek even de statistieken op in welke leeftijdsgroep de meeste veroorzakers van ongelukken zitten
annastasia schreef:De ouderenkeuring is nu ook al een wassen neus. Stelt niet heel veel voor. Medische keuring, maar geen praktijktest. En dat is in vele gevallen toch echt wel nodig.
Want soms rijden er echt gevaren op de weg (en niet alleen ouderen....)
stef schreef:mijn schoonmoeder heeft een paar weken terug vrijwillig een broem test gedaan. Hierin werd ze up to date gebracht met nieuwe regels, heeft 3 kwartier gereden met een instructeur, heeft een theorie examen gedaan, haar ogen, oren en reactie vermogen zijn gecheckt, en ze vond het nog leuk ook!
Ik denk dat deze testen heel erg nuttig (kunnen) zijn
sarabande schreef:Wel grappig al dat gehak op ouderen hier
Zoek even de statistieken op in welke leeftijdsgroep de meeste veroorzakers van ongelukken zitten