Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Wat maakt het jou wat uit dat een ander overconditie heeft? Ben trouwens wel heel benieuwd hoe jij bepaald of iemand overconditie heeft of niet.
Wees gelukkig dat jij het niet hebt, maak je zorgen om vet wat bij dunne mensen eerder om de organen gaat zitten en geniet van het lekkere weer.
Rowdine schreef:Vjestagirl schreef:Wat maakt het jou wat uit dat een ander overconditie heeft? Ben trouwens wel heel benieuwd hoe jij bepaald of iemand overconditie heeft of niet.
Wees gelukkig dat jij het niet hebt, maak je zorgen om vet wat bij dunne mensen eerder om de organen gaat zitten en geniet van het lekkere weer.
Nee omdat ik gezond leef en m'n daar m'n best voor doe. Mij maakt het uit gezien het feit dat we overal op bezuinigen en deze mensen worden een steeds grotere kostenpost (mn in bijv de gezondheidszorg)
iloonaa__ schreef:nou en? so what dat sommige mensen dan iets voller zijn rond hun middel...
die mensen gaan echt niet voor jouw zichzelf laten uithongeren. laat mensen hun eigen leven bepalen.
Rowdine schreef:Ik zie wel eens topics voorbij komen op haw op rijden ipt en als reactie wordt er regelmatig bij geplaatst dat het paard in overconditie is.
Nu liep ik net op een trein station en ik durf oprecht te zeggen dat 80% van de mensen (overigens meer vrouwen dan mannen) in 'overconditie' was.
Wellicht heeft dit bij enkelen van hen een medische oorzaak, maar ik mij kan je niet wijsmaken dat de meerderheid van de bevolking (als Utrecht centraal een afspiegeling van de bevolking genoemd mag worden) lijdt aan medische problemen waardoor zij in overconditie raken.
Ik zie hier echt een ernstig en structureel probleem dat maar eens met de harde hand aangepakt moet worden. Deze personen met overgewicht zijn voor de fastfood restaurants wellicht een enorme bron van inkomsten, maar de Nederlandse maatschappij betaalt zich er scheel aan. De verschillende ziekten en kwalen die de kop op steken door overgewicht zijn niet op een hand te tellen.
Maar ook bezetten deze personen bijvoorbeeld 2 plaatsen in de trein of in de bus. Ik betaal per kilo die ik extra meenee in het vliegtuig als m'n koffer te zwaar is. Deze mensen betalen niets voor het gewicht dat zij zelf meenemen, nog buiten de inhoud van de koffer.
Hoe denken jullie hier over?
Ik ben er iig ernstig van geschrokken hoeveel mensen eigenlijk echt te dik zijn.
Rowdine schreef:Voor mij moet men vooral niets doen. Zij ondervinden er nadelen van. Maar ik vind dat deze mensen de maatschappij teveel geld kosten. En inderdaad, soms al vanaf jonge leeftijd.
fransje23 schreef:Rowdine schreef:Voor mij moet men vooral niets doen. Zij ondervinden er nadelen van. Maar ik vind dat deze mensen de maatschappij teveel geld kosten. En inderdaad, soms al vanaf jonge leeftijd.
Er zijn heel veel mensen die de maatschappij heel veel geld kosten en die geen extreem overgewicht hebben. Een beetje overgewicht is niet meteen een enorm gezondheidsrisico.
Maar bedenk dat obesitas an sich al een ziekte is. Niemand kiest ervoor om heel dik te worden en vaak heeft het eten ook een psychische achtergrond.
Skygirl schreef:Oké knap dat je dat constateert, en nu?
Ik denk serieus dat sommige mensen er niet zo mee zitten. Levensstijl zoals ze die hebben vinden ze zo prettig dat ze daar niet van af willen wijken.
Rowdine schreef:Skygirl schreef:Oké knap dat je dat constateert, en nu?
Ik denk serieus dat sommige mensen er niet zo mee zitten. Levensstijl zoals ze die hebben vinden ze zo prettig dat ze daar niet van af willen wijken.
Geloof je dat werkelijk zelf? Zere knieën en enkels, weinig conditie etc. Ja daar voelt men zich echt fijn bij.