Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
swatch schreef:Verzekering opzeggen is geen optie, een andere verzekeraar kiezen voor aankomend jaar kan wel.
lovemyhorse1 schreef:Ik snap ook wel dat je eerst je eigen risico moet betalen maar waar het mij om gaat is dat degene die ik aan de telefoon had heeft gezegd dat het geen eigen risico kost.
Dat ik moet betalen weet ik maar dat ze bij CZ dan eerst zeggen van niet en daarna de rekening sturen daar gaat het mij om.
Ik ga nu maar alvast me eens verdiepen in andere ziekenfondsverzekeringen.
Iemand advies welke goed zijn met dekkingen voor therapieen zoals fysio,ergo enz?
swatch schreef:voor de mensen met een laag inkomen wordt er door de belastingdienst een zorgtoeslag uitgekeerd die naar ratio inkomen etc. berekend wordt. Al zijn de uitgaven natuurlijk wel meer gestegen als wat er aan zorgtoeslag binnenkomt. Per saldo gaat iedereen er op achteruit met de bezuinigingen.....
Nouks schreef:Ik heb zelf ook al met het idee gespeeld om vanaf volgend jaar gewoon maandelijks 150 euro op een aparte rekening te storten ofzo. De basisverzekering is verplicht, maar wat voor risico's loop ik als ik dit plan doorzet?
jesito schreef:Ik ben het wel eens met ts, we betalen ons helemaal scheel en alles maar dan ook echt alles wordt een klap duurder.
Dat eigen risico snap ik zowiezo niets van, ze straffen er mensen mee die geregeld zorg of medicijnen nodig hebben (hebben ze ook niet voor gekozen)
Nederland wordt compleet kapot gemaakt, want er zijn al zoveel mensen die dit niet meer kunnen betalen.
Citaat:Vakantiegeld heb ik niet als ZZP'er
tita schreef:Je kunt niet tegen de kosten op sparen, beste wat je kunt doen is bv 300 van je vakantiegeld opzij zetten en gebruiken voor eigen risico..dit jaar niet geweest volgend jaar weer 300 erbij dan heb je 600 euro voor eigen risico
doet het nooit pijn