Moeder schiet vier kinderen en zichzelf neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Moeder schiet vier kinderen en zichzelf neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 00:22

Citaat:
Een 33-jarige moeder heeft dinsdag in het Amerikaanse Port St. John (Florida) haar vier kinderen doodgeschoten en daarna zichzelf.

De kinderen waren 12, 13, 15 en 17 jaar.

Toen Tanya Thomas begon te schieten renden drie kinderen eerst naar het huis van de buren. Toen Thomas ze terugriep en ze naar huis terugliepen, bracht de moeder ze alsnog om.

De buren hebben het alarmnummer gebeld nadat ze schoten hoorden. Drie kinderen lagen dood in de voortuin.

Een getuige vertelde tegenover Amerikaanse media dat Thomas de nacht ervoor een bericht per telefoon had gestuurd dat ze samen gecremeerd wilde worden met haar kinderen. Diegene zag het bericht echter pas bij het ontwaken en toen waren de kinderen al overleden.

Het motief van de vrouw is nog niet duidelijk. De politie heeft in het verleden vanuit het huis vaker meldingen gekregen van huiselijk geweld.

De vader woont in een andere plaats.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1214 ... eer__.html

sinds dit soort nieuws in de wereld komt ( familieleden die elkaar vermoorden)
begint het steeds meer een "rage" te worden, wat vinden jullie?
zou zulk nieuws ooit nog op internet/televisie/ krant oid ( in de media) moeten verschijnen, zodat het weer opnieuw gebeurd?
of moeten ze dit soort nieuws? gaan verbieden, zodat mensen niet zulke dingen te zien krijgen, om zelf op ideeen te komen :)

Cassidy

Re: Moeder schiet vier kinderen en zichzelf neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:27

IK vraag me af wat een moeder ertoe heeft gedreven om haar eigen kinderen te vermoorden.
Ik vraag me nieteens af wat voor voorbeeldfunctie dit heeft, maar wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Waar heeft de overheid gefaald, wat is er gebeurt dat een moeder beslist om niet alleen zichzelf van het leven te beroven, maar wat haar heeft bezielt om haar kinderen mee te nemen.
Waar heeft de hulpverlening gefaald dat het zover heeft kunnen komen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 00:28

Cassidy schreef:
IK vraag me af wat een moeder ertoe heeft gedreven om haar eigen kinderen te vermoorden.
Ik vraag me nieteens af wat voor voorbeeldfunctie dit heeft, maar wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Waar heeft de overheid gefaald, wat is er gebeurt dat een moeder beslist om niet alleen zichzelf van het leven te beroven, maar wat haar heeft bezielt om haar kinderen mee te nemen.
Waar heeft de hulpverlening gefaald dat het zover heeft kunnen komen?

dit zijn indd ook heel belangrijke vragen/

maar wat ik me ook afvraag, als dit soort nieuws niet wereldwijd bekend wordt.
zouden ze dan ook nog zulke familiedrama's zijn?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:30

Eigenlijk hoef ik maar één ding te zeggen, WAPENS.

Gewoon verbieden die paasei en er STRAK de hand aan houden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:31

Er zijn genoeg vergelijkbare familiedrama's, ook in Nederland.
Ook daar schiet de hulpverlening tekort en wordt er te laat ingegrepen.
De vraag blijft: waarom?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:33

HolyPope schreef:

Rubbish.

Als een moeder geen uitweg meer ziet anders dan de dood voor haarzelf en voor haar kinderen is er geen vuurwapen nodig om ze van het leven te beroven. Een mes, een stuk touw, een hoofdkussen is voldoende.

Het is niet het gebruik of de mogelijkheid van het gebruik van vuurwapens dat het verschil maakt.
Het zit in het hoofd......

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:33

Wat een treurig nieuws

Komt het meer voor of hoor je het nu en eerder niet? Een moeder die haar eigen kinderen vermoord is, hoe tragisch ook, niet iets dat alleen in deze tijd gebeurd. Deed Medea niet hetzelfde?

Verder ben ik het eens met Cassidy zorgen dat het in de toekomst niet weer zover komt is beter dan discussiëren over de voorbeeld functie.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 00:34

de vraag luidt dan nu?
hoe kan iemand dan zo gek worden in het hoofd, waardoor die niet alleen zichzelf maar ook familieleden mee vermoord?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 00:35

Depende schreef:
Wat een treurig nieuws

Komt het meer voor of hoor je het nu en eerder niet? Een moeder die haar eigen kinderen vermoord is, hoe tragisch ook, niet iets dat alleen in deze tijd gebeurd. Deed Medea niet hetzelfde?

Verder ben ik het eens met Cassidy zorgen dat het in de toekomst niet weer zover komt is beter dan discussiëren over de voorbeeld functie.

ik heb het vermoeden, dat sinds dit soort nieuws bekend wordt, er indd veel meer familiedrama's zijn ja.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:36

Overheden en starre regels, psychische druk al dan niet door partners of overheden kunnen voor hele rare reacties bij mensen zorgen.

Het ergste is dat mensen, die dit niet bewust hebben veroorzaakt, nieteens weten dat ze dit hebben veroorzaakt.....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:47

Hmmm toch vreemd dat het vaak het eerst in amerika voorkomt en het daarna in europa gecopiëerd wordt.
Kijk naar schietpartijen op amerikaanse scholen. Meestal gebeurd het in amerika een graadje erger, dat dan weer wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 01:10

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 01:30

Tja, of dat nieuws nu mensen op ideeën brengt?? Misschien wel maar die mensen moeten dan van zichzelf toch ook al wel een beetje van het pad af zijn, misschien zouden sommige misdadigers minder ernstige delicten hebben gepleegt als zij niet waren beinvloed door hun "voorgangers".
Maar ik denk toch dat dat het verbieden van publicatie van dat soort nieuws alleen maar tot problemen leid. In de maatschappij van nu, met bijv social media voorkom je toch niet dat zulk nieuws bekend raakt. En dan kan het beter door "betrouwbare" media worden gebracht dan door de hysterie van via via roddelnieuws.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 01:36

Ik ben toch echt niet van mening dat een dergelijk incident een voorbeeldfunctie heeft voor andere ouders/moeder, of dat deze tot ideeen komen door het uitzenden van een dergelijk voorval.
Waar ik het wel mee eens ben is dat hulpverlenende instanties zich serieus achter hun oor moeten krabben wat het verschil was geweest als een dergelijk individu wel onder serieuze behandeling is geweest. Wat voor steken hebben zij laten vallen in hun hulpverlening, en hoe heeft het zover kunnen komen dat de moeder de kans heeft gekregen om dergelijke wanhoopsdaden op de kinderen te kunnen botvieren? Waar heeft de hulpverlening gefaald dat het zover heeft kunnen komen?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:37

Ik vraag me vooral ook af... een 33jarige moeder met een kind van 17?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:37

Cassidy schreef:
HolyPope schreef:

Rubbish.

Als een moeder geen uitweg meer ziet anders dan de dood voor haarzelf en voor haar kinderen is er geen vuurwapen nodig om ze van het leven te beroven. Een mes, een stuk touw, een hoofdkussen is voldoende.

Het is niet het gebruik of de mogelijkheid van het gebruik van vuurwapens dat het verschil maakt.

Ik denk dat legaal bezit van vuurwapens zeker wel een verschil maakt.
Een moord met een vuurwapen is makkelijker en en vooral sneller, waardoor er makkelijker sprake kan zijn van een impulsieve actie.

Wanneer wapens illegaal zijn, bestaat er een veel grotere kans dat er geen wapen in bezit is. En er dus niet impulsief met een vuurwapen gehandeld wordt.

Maar het is enorm treurig dat deze mevrouw geen andere uitweg meer wist dan haarzelf en haar kinderen van het leven te beroven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:39

Wat een vreselijk drama toch weer.. je eigen kinderen.. ongelooflijk!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:03

Jeetje wat een treurig nieuws... Ik vraag me ook af wat er daar aan de hand moet zijn geweest.
Gezien ze de kinderen terug heeft geroepen zal het geen impulsieve actie zijn.

Limitless schreef:

Dat kan prima, was ze 16 toen ze het kind kreeg, zeker in Amerika niet erg schokkend.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:49

Het is niet zo raar dat mensen doordraaien in Amerika. Ga er zelf maar een tijdje wonen en werken ;)

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:58

Denk niet dat dit vaker voorkomt omdat het in het nieuws ligt. er komt steeds meer druk op mensen te liggen. en door de steeds beter wordende communicatie middelen hoor je het makkelijker waardoor het nog meer lijkt dan vroeger.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:09

ja ik vind dat instanties eerder moeten ingrijpen in nl dat dit niet gebeurt. Echter zien zij pas te laat in wanneer het te laat is
hoevaak hoor je niet we wisten ervan maar niet van de ernst? Nou ja zo goed in jeugdzorg ook niet maar dat is mijn mening
wat zo iemand drijft ik heb echt geen flauw idee want heb er zelf 3 nou durf ze niet eens een tik voor vingers te geven bang dat ik ze zeer doe haha.

ik las net dit
Limitless schreef:

die moeder was gewoon 16 hoor. is jong maar gebeurt zo vaak dat ik er niet meer van opkijk ik was ook 19 toen ik zwanger was van de eerste! Nou heb er geen spijt van hoor zijn mijn engels! vind dat daar tegenwoordig ook niet echt zo streng over gevallen word eigenlijk. Maar goed dit verhaal in amerika moet gewoon NIET in de pers verschijnen hoe banketstaaf het ook klinkt maar gooi het in de pers en mensen koppieren gooi je het niet in de pers.. valt er niks te koppieren en dus word het dan echt wel minder!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:11

Inderdaad denk ik vooral dat de vraag WAAROM hier van toepassing is. Beschikbaarheid van wapens is denk ik niet van belang. Ik heb een keukenblok vol wapens, daarnaast nog drie handbogen, maar vermoord er niemand mee. Deze vrouw moet heel erg in de war geweest zijn,helaas geven mensen dit niet altijd zelf aan. Sterker nog, mensen hebben niet altijd in de gaten dat ze de weg volledig kwijt geraakt zijn. De drempel naar hulp zou lager mogen wat mij betreft, zou makkelijker te vinden moeten zijn. Een oplossing voor dit soort drama's is er denk ik niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:27

Dat een mens zo diep in de put kan raken dat je zo'n vreselijke beslissing neemt....

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:30

Ik vind het wel erg apart dat er meteen naar een overheid gewezen wordt. Met hulpverlening is niet alles op te lossen/ de overheid kan niet alles oplossen....

Uiteindelijk zijn er heel veel mensen die wel geholpen kunnen worden door hulpverlening maar daar hoor je nooit iets over omdat dat goed gaat.. Gelukkig gaat het heel vaak wel goed anders zouden er nog veel en veel meer van deze drama's zijn.

Om dan meteen naar de overheid/ hulpverlening te kijken kun je je ook al afvragen waar blijft de familie/ vrienden in deze situaties? Maar dat is het juist vaak wordt familie en vrienden ook buiten de deur gehouden.
Dus over het algemeen kun je net zo min naar de familie wijzen als naar de overheid waarom er niets wordt/ is gedaan.
En uiteindelijk is het niet de overheid/ familie maar een moeder (in dit geval) die de trekker overhaalt!

Maar het is iets wat tegewoordig hip is, vingertje wijzen naar wie het fout zou hebben gedaan en daar kan ik niet tegen.
Maar in mijn optie is het altijd de schuld van de aanstichter en als deze aanstichter niet toerekeningsvatbaar is voor de 'bewaker', hulperlener, gemachtigde enz.
Dus dan is het mi uiteindelijk de vraag wat zat erachter? Dat er meldingen waren van huiselijk geweld wil niet zeggen dat er hulpverlening aanwezig was.

Ook wil ik even zeggen dat elke trieste situatie een leerproces is voor alle betrokkenen. Mensen zijn niet te voorspellen en je kunt nooit alles uitsluiten tenzij je ouders en kinderen uit elkaar haalt. Wat dan ook weer een ander etisch vraagstuk is...

pff het is een in en in triest verhaal.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:34

Cassidy schreef:
HolyPope schreef:

Rubbish.

Helaas, heeft totaal geen nut..een touw is zo geknoopt en een keukenmes doet zn werk ook als je wilt..het is vreselijk afschuwelijk wat hier gebeurd is en er in veel gezinnen gebeurd..ergens gaanderweg moet er iets mis zijn gegaan, dat die vrouw niet gehoord is waarschijnlijk.
Want zulke stappen onderneem je écht alleen maar in hopeloze onmacht..triest en afschuwelijk.