Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TurdusMerula schreef:Het blijft gewoon bizar dat hier zo weinig aandacht voor is, dit voor zo weinig mensen bekend is.
Citaat:Ik vermoed dat acties als deze (koop niet uit Japan) daarom ook zo weinig gebeuren.
corientjuhh schreef:Waarom bestaan kerncentrales eigenlijk?
En al helemaal vlak bij zee en dan ook nog eens in een risicogebied voor aardbevingen?
corientjuhh schreef:10 jaar leven in de 'angst' dat we allemaal zullen sterven als er ook maar 1 aardbeving meer komt
Dus als er nog een aardbeving komt zijn we er eigenlijk relatief al geweest?
corientjuhh schreef:Waarom maken ze de centrales in risicogebieden niet sterker
Huertecilla schreef:Oh, en in het eigen belang; koop ook niets uit de Stille Oceaan; daar wordt nog steeds hoog radioactief koelwater ingepompt. Als halve huizen en hele motorfiets in Canada en Hawaiï aanspoelen, is dat door water meegevoerd.
De vissen daaruit opeten?
Limitless schreef:Want ik eigenlijk niet snap, is dat die gevolgen zo groot kunnen zijn. STEL er gebeurt iets, dan wordt er waarschijnlijk binnen no team toch een team opgezet om de gevolgen in te dammen, lijkt mij? Of is er dan niks maar te redden?
DaniBanani schreef:En voor nog meer opbeurend nieuws: In de 6 maanden na dit voorval zijn er meer schokken geweest dan in de 9 jaar ervoor. Wetenschappers schatten dat er 70% kans is dat nog dit jaar een aardbeving van minimaal 7.0 op de schaal van Richter dezelfde regio zal treffen; en een kans van 98% dat dit binnen 3 jaar gebeurt.
(http://www.washingtonsblog.com/2012/02/ ... fault.html)