Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Superleuk en pakkend omschreven Myca.
Eerlijk gezegd begrijp ik zeer weinig van politiek. Moet bekennen dat ik er ook geen moeite voor doe om het te begrijpen.... Ik heb het wel geprobeerd met (voor mezelf) de volgende conclusie; het is één groot toneelstuk waarbij politiek leiders uiteindelijk toch een beetje aandachtsgeil (excusez le mot) zijn en allemaal zeggen het beste te willen voor het land, volk, de burgers, ouderen, jongeren, ondernemers, allochtonen, fietsers, automobilisten enz enz enz terwijl ze dit uiteindelijk NOOIT waar kunnen maken. Ook al zouden ze het echt willen, het kan gewoonweg niet.
aikon schreef:Ik stem al een aantal jaar niet meer, waarom? Ik heb op school ooit geleerd dat de regering gekozen word door het volk voor het volk. Dit mis ik toch al enige jaren. Er is een referendum geweest waar de meerderheid tegen stemde en het gebeurde toch. Luisteren naar het volk is niet hun sterkste kant. Waarom dan stemmen? Veel word ons door de strot geduwd en we hebben het maar te pikken want wij hebben deze regering gekozen. Op basis van (achteraf) loze praatjes. TS je verwoord het erg mooi. Kan me er helemaal in vinden.
tamary schreef:aikon schreef:Ik stem al een aantal jaar niet meer, waarom? Ik heb op school ooit geleerd dat de regering gekozen word door het volk voor het volk. Dit mis ik toch al enige jaren. Er is een referendum geweest waar de meerderheid tegen stemde en het gebeurde toch. Luisteren naar het volk is niet hun sterkste kant. Waarom dan stemmen? Veel word ons door de strot geduwd en we hebben het maar te pikken want wij hebben deze regering gekozen. Op basis van (achteraf) loze praatjes. TS je verwoord het erg mooi. Kan me er helemaal in vinden.
Ik stem nog steeds vanuit de gedachte dat als je geen poging doet om het te veranderen je ook niet moet klagen over het resultaat.
@TS: prachtig stukje!