Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 08:45

Politiek is de kunst om met principes te onderhandelen.
De politiek in Nederland is een zachtgekookt eitje. Mensen die met een spandoek lopen kunnen er van op aan dat ze op tijd zijn om ’s avonds het jeugdjournaal te zien. Links of rechts bij ons net zoiets als Ajax of PSV.

Maar ons kabinet is gevallen dus ontkom je er deze tijd niet aan om er over na te denken.
Een kabinet is een clubje wat koste wat kost de rit uit probeert te zitten, maar dat niet lukt.
En de tweede kamer is het strafbankje voor de oppositie.
Het stuivertje wisselen van kabinet en oppositie is een spel wat iedereen zou moeten kennen, maar weinig echt snappen.

Want wat heet nou links en wat rechts?

Iedere pitbull eigenaar is waarschijnlijk een PVV stemmer en daarom zijn katten dus links.
Maar omdat katten asociaal zijn worden ze rechts.

Een hybride Lexus is ook rechts en een roet ploffend lelijk eendje is links, ook al hoort het sparen van het milieu bij links.

Geen paardenbloem van een grasspriet kunnen onderscheiden, maar wel demonstreren tegen een nieuwe kilometer asfalt is links en niet demonstreren maar het ook niet begrijpen is rechts.

Rechtse politici zijn veel aardiger voor rechtse politici dan linkse politici voor linkse politici, terwijl linkse politici staan voor de solidariteitsgedachte.

Links houdt het wijnglas boven vast, rechts bij de steel.
Linkse mensen hebben iets met honger en rechtse meer met dorst.
Links leest boeken, maar koopt die niet, rechts koopt e-books maar leest ze niet.

Je moet erg uitkijken om nieuwe stereotiepen te ontdekken, want voordat je er erg in hebt draaien de rollen om en het staat wel erg suf als je nog steeds denkt dat tennis een rechtse sport is terwijl links dat al 5 jaar geleden heeft overgenomen.

De enige redelijke conclusie lijkt toch echt dat links in Nederland niet bestaat en rechts evenmin.

Hoe denken jullie hier eigenlijk over?

LovingTweety

Re: Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:47

Ik vind het voornamelijk een geweldig stukje. Haha. Ik ben het wel met je eens, maar had het absoluut niet zo kunnen beschrijven.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 08:54

Dank je wel LovingTweety.
Als weldenkend mens zou je wel over de politiek mee willen praten, maar hoe langer je er over nadenkt, hoe vager het wordt.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:27

Mooi geschreven, wel iets dat je even aan het denken zet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:33

Ontzettend leuk en origineel geschreven :j
En inderdaad; politiek is een creatief spelletje waarbij tegenwoordig niets meer is wat het lijkt...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:46

Het begint ook steeds vager te worden. Vroeger waren de lijnen ook duidelijker. Tegenwoordig is het allemaal een beetje links-midden of rechts-midden.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 09:50

Het lijkt ook wel of echte politiek niet meer bestaat in Nederland.

Terwijl in andere landen mensen hun leven opofferen om te mogen stemmen, twijfelen wij of het wel de moeite waard is om de wandeling naar de stembus te maken. Het is eigenlijk heel triest gesteld met ons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:55

_O- Ik ken niks van jullie partijen maar ik vind het stukje geweldig. :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 10:49

Dank voor alle complimenten :o .

@Ayasha. Wij snapper er ook niets van, alleen dat geven we maar zelden toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:21

ik denk dat iedereen rechtser is dan ze zelf denken ;)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:26

goed geschreven. Ik mag straks ook gaan stemmen. Maar ik heb nog geen idee waarop..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:32

:D
Hier in Franrijk zitten we midden in de presidents verkiezingen,waar nu zowel links als rechts aan het hengelen zijn naar de ulta-rechtse stemmers... :roll:

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:39

Geweldig! Helemaal mee eens!!! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:45

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben Geerke.

Louiisie, misschien moet je eens een paar kieswijzers proberen. Kijken of wat daar uit komt bij je past.
Afbeelding

Dat is ook bizar jodi, dat in Frankrijk links vist in een ultra-rechtse vijver.
Alsof links ontstaat uit een re-bounce effect van ultra-rechts.

Fijn gummie, een medestander :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:40

in frankrijk ligt het iets anders....degene die het niet gaat redden,na de eerste ronde geeft zijn kiezers een stemadvies.
Omdat het geen zin heeft om de tweede ronde op hem of haar te stemmen.(Marine lepen in dit geval)

Het is dan aan de mensen zelf om daar naar te luisteren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:32

Geweldig stukje en helemaal mee eens.

Ik denk eerder in progessieve partijen en conservatieve partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:35

Superleuk en pakkend omschreven Myca _/-\o_ .

Eerlijk gezegd begrijp ik zeer weinig van politiek. Moet bekennen dat ik er ook geen moeite voor doe om het te begrijpen.... Ik heb het wel geprobeerd met (voor mezelf) de volgende conclusie; het is één groot toneelstuk waarbij politiek leiders uiteindelijk toch een beetje aandachtsgeil (excusez le mot) zijn en allemaal zeggen het beste te willen voor het land, volk, de burgers, ouderen, jongeren, ondernemers, allochtonen, fietsers, automobilisten enz enz enz terwijl ze dit uiteindelijk NOOIT waar kunnen maken. Ook al zouden ze het echt willen, het kan gewoonweg niet.

Op dit moment vind ik het echt bijzonder spijtig dat er nieuwe verkiezingen komen. We zitten al 9 maanden in een crisis, er gebeurt niets en we gaan pas over 4/5 maanden naar de stembus?! Als ze echt het beste voor al deze eerder genoemde groepen willen, dan pakken ze nu even door en zorgen dat er iets gebeurt. En geen geneuzel over belasting verhogingen e.d. Gewoon ouderwets bezuinigen! Misschien een jaar lang in heel Nederland de lonen bevriezen?

Ik vind het gewoon lachwekkend en begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Ga waarschijnlijk "blanco" stemmen. Een soort van ouderwets tomaten gooien in mijn optiek.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:06

In September mogen we weer naar de stembus.
Dat de gedachte in mijn hoofd op komt om niet te gaan, geeft een schuldgevoel. Net zoals een pan eten leeg gooien in de wc terwijl anderen dood gaan van de honger.

Ik liep er dus wat over door te filosoferen en ik ben er helemaal uit waarom ik vaker niet stem.
Het is zo duidelijk, alles speelt zich af in Den Haag. Den Haag is een stad in Nederland die niet bestaat (ze hebben nooit stadsrechten gekregen).

Dat kan geen toeval zijn, de mensen (politici) die er wonen bestaan dus ook niet.
Die politici vormen bij elkaar een stam binnen een niet bestaand paleis (het Binnenhof) .
Op echte vragen hebben ze nooit commentaar. Ze moeten namelijk de achterban vertegenwoordigen, die willen ze dus niet voor het hoofd stoten.
De achterban is een luidruchtige politieke groep met als voornaamste taak het onderuit halen van de voorban.
Daarbij worden ze achterbuurt-tactieken niet geschuwd.

De top van de politici heet het kabinep (wordt meestal fout gespeld), daaronder zit het hogere kanonnenvlees (fractie) die de boot af moeten houden en dat niet zo goed kunnen dus een spraakverbod hebben en het lagere kanonnenvlees plakt affiches, loopt met spandoeken en juigt of roept boe als ze een seintje krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:50

Ha, ha, ik vind je omschrijving wederom erg goed! Hoe meer ik er over nadenk, hoe bozer ik word en des te meer ik mij erover opwind. En dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb even een Q&A van de site van de Rijksoverheid gehaald. Als we dit nu eens met z'n allen doen?

Hoe kan ik blanco stemmen bij een verkiezing?

U kunt ervoor kiezen een blanco stem uit te brengen. U gaat dan wel naar het stembureau, maar maakt geen gebruik van de mogelijkheid een kandidaat of partij te kiezen. U vult niets in op het stembiljet.

Symbolische betekenis

Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.

Ik ga zeker wel naar het stembureau, al is het alleen maar om mijn minachting te tonen voor dit toneelstuk!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:52

[***] schreef:
Superleuk en pakkend omschreven Myca _/-\o_ .

Eerlijk gezegd begrijp ik zeer weinig van politiek. Moet bekennen dat ik er ook geen moeite voor doe om het te begrijpen.... Ik heb het wel geprobeerd met (voor mezelf) de volgende conclusie; het is één groot toneelstuk waarbij politiek leiders uiteindelijk toch een beetje aandachtsgeil (excusez le mot) zijn en allemaal zeggen het beste te willen voor het land, volk, de burgers, ouderen, jongeren, ondernemers, allochtonen, fietsers, automobilisten enz enz enz terwijl ze dit uiteindelijk NOOIT waar kunnen maken. Ook al zouden ze het echt willen, het kan gewoonweg niet.

Helemaal mee eens. Dit is ook de reden waarom ik de afgelopen 2(?) verkiezingen niet heb gestemd. Ga dit aankomende verkiezingen wel doen, althans ik ga en poging doen tot inlezen.
Ik vind het zo moeilijk om een inschatting te maken van een boel dingen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:07

Ik stem al een aantal jaar niet meer, waarom? Ik heb op school ooit geleerd dat de regering gekozen word door het volk voor het volk. Dit mis ik toch al enige jaren. Er is een referendum geweest waar de meerderheid tegen stemde en het gebeurde toch. Luisteren naar het volk is niet hun sterkste kant. Waarom dan stemmen? Veel word ons door de strot geduwd en we hebben het maar te pikken want wij hebben deze regering gekozen. Op basis van (achteraf) loze praatjes. TS je verwoord het erg mooi. Kan me er helemaal in vinden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:10

Een heel leuk beschreven stukje, het is allemaal een vage grijze vlek ondertussen geworden. Ik zal straks ook niet goed weten voor wie ik moet stemmen want diegene waarvan ik dacht dat ze goed waren hebben mij teleurgesteld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:16

Dat heb ik al jaren. Ik wil het nog een keer proberen met partij MenS. (mens en spirit) Ben zelf ook een beetje een zweefteef, maar ik geloof wel in duurzaamheid voor nu en later. Niet nu uitknijpen wat er uit te knijpen valt (veel bij wie het niet kan missen) en over een paar kijken we wel weer. Nee, nu kijken hoe het er over een aantal jaar bij komt te staan met al de geplande bezuinigen die ze nu door willen voeren. Zo als ik het nu zie word het er alleen maar erger voor een hele grote groep mensen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:24

aikon schreef:
Ik stem al een aantal jaar niet meer, waarom? Ik heb op school ooit geleerd dat de regering gekozen word door het volk voor het volk. Dit mis ik toch al enige jaren. Er is een referendum geweest waar de meerderheid tegen stemde en het gebeurde toch. Luisteren naar het volk is niet hun sterkste kant. Waarom dan stemmen? Veel word ons door de strot geduwd en we hebben het maar te pikken want wij hebben deze regering gekozen. Op basis van (achteraf) loze praatjes. TS je verwoord het erg mooi. Kan me er helemaal in vinden.

Ik stem nog steeds vanuit de gedachte dat als je geen poging doet om het te veranderen je ook niet moet klagen over het resultaat.

@TS: prachtig stukje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:28

tamary schreef:
aikon schreef:

Ik stem nog steeds vanuit de gedachte dat als je geen poging doet om het te veranderen je ook niet moet klagen over het resultaat.

@TS: prachtig stukje!

Op zich ben ik het wel met je eens, alleen de veranderingen die ons (het volk) worden voorgehouden is een toneelstuk! De meeste (in mijn ogen alle) politici staan voor hun eigen meerdere eer en glorie vooraan. Maar iets veranderen??? Nee, dat gebeurt niet.... Als de huidige policitic ECHT iets zouden willen veranderen (en dat is broodnodig), dan pakken ze NU gewoon door. We zitten al 9 maanden in een crisis!!!!!!