Een intervieuw op het weiland over de politiek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Een intervieuw op het weiland over de politiek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 16:25

Ik werd gisteravond gebelt door een studio [NTR] met de vraag of ze mij mochten intervieuwen over mijn overstap van de PVV naar de SP.Ze hadden me gezien een poosje geleden bij Nieuwsuur [ook intervieuw] en vonden dat wel intressant.Dus ik zeg: ja hoor ik vind het prima.Ze wilde vandaag al komen filmen en of ik miss. nog 2 mensen had die ook hetzelfde dachten over de PVV nu.Nou die had ik gevonden,dus met ons 3en zouden we om 11 uur op het weiland zijn.Tegen 1 uur kwam de cameraploeg,ze legden alles uit enzo en ik kreeg een microfoontje om.Ook de paarden van de opvang werden erbij betrokken,dat was wel erg gaaf.Ik heb verteld hoe ik nu over de PVV denk en hoeveel spijt ik heb ooit op ze gestemt te hebben.Dat ik nu toch SP zou stemmen en dan hoopte dat die wél zijn belofte's probeert waar te maken,en niet zoals Wilders die de zaak liegt en bedriegt om stemmers te krijgen.En nog veel meer,maar ik weet niet wát ze allemaal uitzenden,dus dat is afwachten.
Ook de andere 2 meiden Miranda [bokker] en Lydia vertelden hun verhaal.De paarden werden gefilmt toen we ze borstelden en later toen we gingen rijden.Als laatste moesten Miranda en IK in galop op de camera af komen en dan moest Miranda links om ze heen en ik rechts.We galopeerden vanuit achterin het weiland op de cameraman en geluidsman af,Fyanne had er zin in schoot vooruit.Gelukkig ging ze netjes rechtsom en miranda linksom.
Als laatste werd er ook nog bij mij thuis gefilmt.
Gelukkig hadden we prachtig weer de hele morgen,er is van 11 uur tot 1 uur gefilmt.
En het was leuk!
Het word a.s. vrijdag om 15.05 uur uit gezonden op Ned.2 [AVRO] bij programma "de Halve Maan" Emiel Roemer is er ook te gast.

RoodZonnetje

Re: Een intervieuw op het weiland over de politiek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:00

Je hebt het maar druk met al die televisieopnames :D Ik ga kijken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:10

Ja kan je wel zeggen haha,maar ik doe het graag hoor,de waarheid vertellen over de PVV!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:36

Je was dus een PVV-stemmer.... Is er een speciale reden dat ze jou wilden spreken? (had je een bepaalde functie bij de partij, of weet je meer van hoe het er intern aan toe gaat?) Of ben je gewoon een van de vele stemmers die niet tevreden zijn en heb je je opgegeven?

Heel eerlijk, zonder jou te willen beledigen, vind ik het erg suf van de NTR om een willekeurige oud-PVV-aanhanger te interviewen en te paard te filmen om dan op tv uit te zenden. Ik zie niet zo goed hoe dit iets toevoegt aan wat dan ook. Dat is mijn mening.

Maar nogmaals, dat is niet tegen jou gerichrt, maar wel tegen de media die van suffigheid kennelijk niet meer weten wat ze moeten uitzenden. TENZIJ je een bepaalde functie bij de PVV had, en daarover een boekje open kunt doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 22:15

Ik was idd. een PVV stemmer,maar ben zeer teleurgesteld in de PVV.
Geen enkele belofte zijn ze na gekomen,nou ja de dierenpolitie is er gekomen,maar die was er toch wel gekomen.
Ze belde mij [heb mezelf niet opgegeven] omdat ze mij gezien hadden bij nieuwsuur,verder weet ik niet waarom,miss. omdat ik de waarheid dúrf te vertellen op t.v.? ik zou het verder niet weten.
Ik heb ook geen functie bij de PVV,heb ze ooit gemailt,je zou altijd een mail terug krijgen, maar ik heb nooit een antwoord gehad.
Dat ze de paarden er ook bij betrekken is omdat ook heel veel stichtingen kapot/falliët worden gemaakt door de crisis,de bezuinigingen dus.Een dieren/paardenopvang is ook een vorm van zorg,maar dan voor dieren.De zorg voor de mens én dier word kapot gemaakt door dit kabinet.
Dus daarom werden de paarden er ook bij betrokken.
Ik wist dat Wilders een plan had,en nu weet ik wat dat plan is.Met zijn gedoog status kan hij zijn zin krijgen in die achterlijke regels die hij wil over en voor de buitenlanders.
Dit kabinet zal altijd met elkaar eens zijn,er over uit komen,omdat ze weten dat áls ze vallen,ze nooit meer zo terug komen als ze deden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:51

Kabinet = VVD en CDA.
Gedoogsteun = PVV

De crisis is een oorzaak van de bezuinigingen. De bezuinigingen zijn er OMDAT er een crisis is. Dat we die bezuinigingen voelen, is voor velen inderdaad een verergering van de crisis.

Dit kabinet (VVD en CDA) zal het altijd met elkaar eens zijn, omdat ze qua visie het dichts bij elkaar liggen. Dit kabinet weet, dat als ze vallen, dat zeer slecht voor het land zal zijn omdat de in deze crisis broodnodige maatregelen dan worden uitgesteld met alle gevolgen van dien. Dat wordt ook bevestigd door de meeste andere partijen. De SP onderschrijft dit. Slechts een enkele partij neemt z'n verantwoordelijkheid niet en blijft aandringen op de val van het kabinet en op nieuwe verkiezingen. Vanuit alle hoeken is al aangegeven dat dat niet in het belang van het land is.

Misschien kun je je kritiek van specifieker op de PVV richten, want je haalt nu van alles door elkaar. Dat ze hun beloften niet waarkomen, en mails niet beantwoorden is inderdaad wel iets om kwaad om te worden. Kan me voorstellen dat je dan overstapt. Was alleen nog wel benieuwd waarom je in eerste instantie wel op de PVV hebt gestemd...

Maar ik zal me verder niet bemoeien met dit topic :) Want denk dat je een andere bedoeling ermee had! Wel leuk voor je dat je op tv bent geweest. Succes met de stichting. Het zijn inderdaad zware tijden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 09:17

@gummie
Ik vind niet dat je je ermee bemoeit hoor,want het gaat immers merendeels over de politiek.
Dat de stichting en de paarden erbij zitten is om het geheel niet zo saai te maken zeg maar.

Ik stemde PVV omdat ze niet aan de zorg zouden komen,niet aan de PGB,de ouderen zouden het beter krijgen,net als de mensen in de verzorgings tehuizen.Het is schandalig hoe de mensen worden behandeld in de verzorgings tehuizen en de PVV? ja die zouden dat wel even veranderen,meer personeel zodat er meer tijd is voor de ouderen en hun verzorging.Dat achterlijke gedoe over de buitenlanders?ik weet toch wel dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen,daar gaan andere partijen echt niet in mee en dat boeide me niet.
Ook zou er meer blauw op straat komen,wat niet gebeurt.
Van de 10 belofte's hebben ze 1 waar gemaakt,de dierenpolitie.
Ze zijn idd. gedoog partner,maar ze gaan wél in alles mee met de VVD en CDA.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:24

Nou, ik ga zeker kijken! Je hoeft geen spijt te hebben, dat je in jou ogen eerst op de verkeerde partij gestemd hebt. Ik heb nog niet meegemaakt dat een partij zijn beloftes allemaal waar maakt. PVV spande wel de kroon door erg snel van mening te veranderen en erg tactisch zijn de uitspraken van mensen van deze partij ook niet, maar heus het gebeurt vaker dat een partij heel iets anders gaat verkondigen, nadat deze in het kabinet zit. Je kan ook het best kijken naar meerdere punten die ze willen aan pakken. Dan is het niet zo erg als 1 of 2 punten komen te vervallen.
De SP heeft het goed voor met de mensen die in de knel raken door de bezuinigingen, maar het is een illusie om te denken dat deze partij kan rechttrekken wat krom is.
Maar het gaat zijn best doen! Ik ben blij dat je op deze partij stemt. *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 09:33

@Ersina
Klopt helemaal dat ze echt niet allemaal hun belofte's nakomen,en dat kan ook niet.
Maar net wat je zegt; de PVV spant de kroon.Ook de SP kan niet alle belofte's waar maken,maar ze doen wel hun best.De PVV heeft met de geloofwaardige praatjes zo stemmers getrokken en ik met vele zijn er in getrapt.Wilders is een zeer goede prater,hij weet precies wat hij moet zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:39

Vanmiddag is het zover.
Ik ben zó benieuwd hoe het word die uitzending.
Uiteraard mag er altijd tips,commentaar gegeven worden wat ik de volgende keer beter niet of wel kan doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:15

gummie schreef:
De crisis is een oorzaak van de bezuinigingen. De bezuinigingen zijn er OMDAT er een crisis is. Dat we die bezuinigingen voelen, is voor velen inderdaad een verergering van de crisis.

Het rigoreus bezuinigen en het blijven hameren op "het is crisis!" maakt dat iedereen op zijn centjes blijft zitten en de overheid alleen maar minder inkomsten krijgt (btw, etc.) Nederland is weer braafste jongetje van de klas binnen europa qua begrotingsregels en dat de zwakkeren in de samenleving daarvan de rekening krijgen wordt afgedaan met : het is crisis we kunnen niet anders. Geen minister die er de broekriem voor moet aanhalen hoor. Die inkomensgroep merkt er weinig van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:29

tamary schreef:
gummie schreef:

Het rigoreus bezuinigen en het blijven hameren op "het is crisis!" maakt dat iedereen op zijn centjes blijft zitten en de overheid alleen maar minder inkomsten krijgt (btw, etc.) Nederland is weer braafste jongetje van de klas binnen europa qua begrotingsregels en dat de zwakkeren in de samenleving daarvan de rekening krijgen wordt afgedaan met : het is crisis we kunnen niet anders. Geen minister die er de broekriem voor moet aanhalen hoor. Die inkomensgroep merkt er weinig van.

Ben ik helemaal met je eens!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:31

He daar is de tv bokker weer haha, ben benieuwd hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 15:57

Het viel me niet tegen.Wel jammer dat ze het stukje niet uitzonden waar ik zei: Ik kan die kop van Wilders niet meer zien.Denk dat ze dat niet hebben gedaan om het netjes te houden?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:33

Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat het werkelijk niets toevoegt aan het onderwerp en de uitwerking ervan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:59

Zo liep ik een paar weken geleden in de stad en werd aangesproken door een verslaggever van het NOS nieuws met betrekking tot de huidige economische crisis. Ik heb wel zeker 3 minuten staan praten over de problemen met de economie en er werd uiteindelijk maar 1 zin uitgezonden.
Ik heb nooit PVV gestemd. Hoewel ik trouwe SP lid ben, ben ik ook benieuwd naar andere partijen zoals PVDA of D66. Ik denk dat ik mijzelf er maar weer eens in ga verdiepen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:04

Ik volg de politiek redelijk vaak,maar ben natuurlijk ook niet van alles op de hoogte.
Vind de politiek ook best wel intressant.Sommige uitspraken van het kabinet zal ik nooit begrijpen,zoals b.v. wat Rutte een keer zei: Nederland heeft geen Voedselbanken nodig,we zijn een welvarend land.Dan denk ik,volg jij het nieuws niet ofso? er staan verdorie zelfs wachtlijsten bij de voedselbanken en dan gaat hij zeggen;we hebben ze niet nodig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

Ja onze Rutte houdt stevig vast dat er geen armoede is in NL. Maar waarom zijn er dan zoveel arme mensen in dit land die gaan bedelen op straat, waarom is het ziekenfonds dan niet meer te betalen. Ik denk dat we het alleen maar slechter gaan krijgen.
Verder vind ik Samson wel een goede man, hoop dat hij er dingen doorheen gaat krijgen! Ik ga denk ik maar eens langs het pand in Den haag om informatie in te winnen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:16

Ik blijf nu voor de SP gaan en dan maar hopen dat Roemer meent wat hij zegt.
Die Samson lijkt mij ook geen verkeerde man,maar ik ken hem nog te kort om er iets over te zeggen.

p.s. hoe gaat het met je vader?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:52

Gaat wel goed denk ik. Hij zit nog steeds te wachten op de oproep voor zijn operatie. Maar dat duurt allemaal wel een beetje te lang vind ik. Dank je. Hoe is het met jou verder?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:02

purny schreef:
Ja onze Rutte houdt stevig vast dat er geen armoede is in NL. Maar waarom zijn er dan zoveel arme mensen in dit land die gaan bedelen op straat, waarom is het ziekenfonds dan niet meer te betalen. Ik denk dat we het alleen maar slechter gaan krijgen.
Verder vind ik Samson wel een goede man, hoop dat hij er dingen doorheen gaat krijgen! Ik ga denk ik maar eens langs het pand in Den haag om informatie in te winnen.

1. omdat armoede een relatief begrip is. Omdat Nederland is vergelijking tot vele andere landen welvarend is. Omdat Nederland, in tegenstelling tot vele andere landen, een zeer uitgebreid sociaalzekerheidsstelsel heeft en allerlei voorzieningen voor mensen die het niet breed hebben.
2. mensen die bedelen zijn niet per definitie arme mensen die niet anders kunnen dan geld te verdienen door te bedelen op straat.
3. is het ziekenfonds niet meer te betalen? a) de zorgkosten zijn gestegen door technologische ontwikkelingen, de ontwikkeling van medicijnen, etc waardoor er meer behandelingen mogelijk zijn voor zieke mensen, en de gemiddelde leeftijd stijgt. mensen leven dus langer, en maken meer gebruik van allerlei mogelijke behandelingen. Daardoor stijgen de kosten voor de gehele samenleving. b) Voor mensen met een laag inkomen is er een zorgtoeslag. Zo ontvang ik bijvoorbeeld 69 euro zorgtoeslag, terwijl mijn premie ongeveer 107 euro is. Tegelijkertijd maak ik gebruik van huisarts, behandeling in het Radboud, krijg ik vergoeding voor extra ziektekosten omdat mijn inkomen onder een bepaalde grens zit, en mag ik zelfs een vergoeding vragen omdat ik een speciaal dieet moet volg ivm allergien.
Ik, als 1 van die mensen die het met 75% van het minimumloon moet doen, ben dankbaar en vind dat ik in mijn handjes mag knijpen dat dit alles zo goed geregeld is in ons land.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:35

@gummie
Ik ben het met je eens dat we blij mogen zijn met zó'n goede zorg in ons land.En dat als je de kosten van medische hulp t.o. de zorg premie zet,betalen we eigenlijk vrij weinig.Ik zeg ook altijd tegen mensen die klagen over de zorgpremie,wees blij dat we hier zo'n goede zorg hebben.
Maar aan de andere kant begrijp ik ook mensen die de zorg niet meer kunnen betalen,die moeten rond komen van 50,- per week [ik praat dan over een gezin] voor eten,drinken,kleding e.a. onverwachte kosten.
Toen ik in de bijstand zat moest ik met 4 schoolgaande kinderen rond komen van 150,- per mnd.Daar moest dan ook nog de zorgpremie vanaf [98,- toen].Dat kón gewoon niet,en ben toen 2 jaar onverzekerd geweest.De reden dat ik in de bijstand zat houd ik privé,maar kan je wel zeggen dat ik er niet voor koos.

En er is wel degelijk armoede in Nederland!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:40

is het ergens terug te kijken? ik ben wel benieuwd naar je interview :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:08

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:20

Ik heb net even gekeken en je doet het prima qua spreken +:)+ . Maar, wat was de achterliggende gedachte van dit interview? Want ik vind het echt geen toegevoegde waarde hebben (kun jij niets aan doen natuurlijk!).
Wat ik qua tips zou hebben voor de volgende keer? Is voor mij heel persoonlijk, maar ik vind dat er nu een typisch beeld wordt neergezet, had je wat netters aangedaan keek ik er al wat anders tegenaan. T is voor mij meer een karikatuur van de voormalig pvv stemmer, komt niet serieus over. (en misschien is dat wel heel bewust gekozen van die maatschappij.... Want ik vermoed dat ze niet heel snel een professor zullen vragen die in een 3 delig pak verteld over zijn stem voor de pvv)