Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:De crisis is een oorzaak van de bezuinigingen. De bezuinigingen zijn er OMDAT er een crisis is. Dat we die bezuinigingen voelen, is voor velen inderdaad een verergering van de crisis.
tamary schreef:gummie schreef:De crisis is een oorzaak van de bezuinigingen. De bezuinigingen zijn er OMDAT er een crisis is. Dat we die bezuinigingen voelen, is voor velen inderdaad een verergering van de crisis.
Het rigoreus bezuinigen en het blijven hameren op "het is crisis!" maakt dat iedereen op zijn centjes blijft zitten en de overheid alleen maar minder inkomsten krijgt (btw, etc.) Nederland is weer braafste jongetje van de klas binnen europa qua begrotingsregels en dat de zwakkeren in de samenleving daarvan de rekening krijgen wordt afgedaan met : het is crisis we kunnen niet anders. Geen minister die er de broekriem voor moet aanhalen hoor. Die inkomensgroep merkt er weinig van.
purny schreef:Ja onze Rutte houdt stevig vast dat er geen armoede is in NL. Maar waarom zijn er dan zoveel arme mensen in dit land die gaan bedelen op straat, waarom is het ziekenfonds dan niet meer te betalen. Ik denk dat we het alleen maar slechter gaan krijgen.
Verder vind ik Samson wel een goede man, hoop dat hij er dingen doorheen gaat krijgen! Ik ga denk ik maar eens langs het pand in Den haag om informatie in te winnen.