Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:Nou voor de meiden die het niet snappen
ik vind het niet nodig om naar iemand op straat te roepen krijg de kanker !
Maarja ik zal wel en apart geval zijn
RusselNuwell schreef:Ik vind het woord kanker gewoon een onnodig groot taboe. Begrijp me niet verkeerd, kanker is een hele erge ziekte, maar het woord kanker heeft tegenwoordig in menig mond een hele andere betekenis. Als ik iemand hoor zeggen 'dat is kanker leuk', dan denk ik 'goh, hij vind iets heel leuk', niet 'goh, de ziekte kanker is heel leuk en totaal niet erg'. Al vind ik 'krijg de kanker' zoals in de op staat wel een stuk erger natuurlijk, maar ik vind dat mensen een probleem maken om een woordje, niet om de ziekte, als mensen die energie nou eens bijeen staken om een goede geneeswijze te zoeken...
Marrjjollein schreef:Ik vind schelden sowieso niet goed, maar om iets 'kanker leuk'.. Nee, dat vind ik echt niet kunnen, je kan er mensen echt pijn mee doen..
shilady schreef:Titel verandert
staat er nu volluit
russelnuwell jammer dat je mn punt niet snapt...
Ik heb zelf beide grootouders aan deze ziekte verloren en nee vind het niet nodig om ermee te schelden
zelfde als dat je een vrouw voor bv domme poedersuiker uit maakt ... Vind ik ook niet nodig...
Stukje gaat over wat jongens die onrust maken op straat en het nodig vinden om wel zoiets naar iemand te roepen die ze niet kennen ...
Een oud vriendin kwam een paar weken geleden langs en die verkeerd nu in wat andere kringen
maar die vond het nogdig om dus in elke zin kanker te zeggen
heb gewoon gezegt dat ik dat niet nodig vind. Je kan ook tegen mij zeggen dat je etentje lekker was ipv kanker lekker
Kaula schreef:Marrjjollein schreef:Ik vind schelden sowieso niet goed, maar om iets 'kanker leuk'.. Nee, dat vind ik echt niet kunnen, je kan er mensen echt pijn mee doen..
In mijn omgeving merk ik juist dat mensen die een naaste hebben verloren aan kanker, of zelf kanker hebben, dit een stuk minder erg ervaren dan mensen die geen ervaring met kanker hebben.
Anoli schreef:Kaula schreef:
In mijn omgeving merk ik juist dat mensen die een naaste hebben verloren aan kanker, of zelf kanker hebben, dit een stuk minder erg ervaren dan mensen die geen ervaring met kanker hebben.
Waarschijnlijk ook omdat je het woord kanker al zo vaak in de mond heb gehad dat het niet meer "eng" voelt om het te zeggen.
In 2 jaar tijd hebben mijn tante, oma, moeder en vader kanker gekregen. Tja het woord kanker is voor mij nu net zo normaal als het woord brood of auto of fiets. Mensen die het niet zo dichtbij hebben meegemaakt of nog helemaal niet (bestaan die nog??) hebben waarschijnlijk (onbewust) een soort angst om het woord kanker uit te spreken.
Ik merk ook aan mijn omgeving dat ze het eng vinden om te vragen hoe het gaat met mijn moeder of vader. Ik denk uit angst dat wij het niet over kanker willen hebben. Toch is die gedachte vaak onnodig want mijn ervaring is dat ik er juist wel behoefte aan heb dat mensen mij gewoon vragen hoe het gaat... maar ook bij mijn zus en zusje en andere familie merk ik dat er een behoefte is aan openlijk kunnen praten over kanker.