Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:over het algemeen hebben pesters weinig empathie....het zal ze een worst zijn wat ze aanrichten.
Vreemd....in de natuur wordt ook het dier wat onderdanig is of er afwijkend uitziet in de groep weggesnauwd.
geerke schreef:moeilijk....pesten vind ik Not-done....ik ben nog nooit gepest en heb ook nooit gepest.
Pesters aanpakken zou mooi zijn maar ik denk heel moeilijk.Een onbewaakt moment en ze slaan toch wel toe.
Wel de gepeste kinderen gedragstherapie geven...het klinkt vreemd dit...maar vaak zijn het onzekere kinderen met een bepaalde lichaamstaal/houding die ervoor zorgt dat ze gepest worden.
Ik denk persoonlijk dat het meer zin heeft om dat aan te pakken in een soort van therapie ofzo.
Daar hebben ze de rest van hun leven ook alleen maar gemak van.
gummie schreef:Yep![]()
Het geeft kinderen meer inzicht in elkaars situatie.... Als je weet dat de ander thuis voor haar boertjes en zusjes moet zorgen omdat moeder alcoholist is of pa in de bak verblijft, denk je wel 2x na.
Dat lijkt een extreem voorbeeld, maar het tv-programma liet zien dat dit vaker voorkomt dan men denkt. Ook dat kinderen aan het woord komen om te vertellen wat het pesten met hun heeft gedaan, lijkt effect te hebben.
Met notoire pesters die hun gedrag niet veranderen, is meer aan de hand dan het bekende "plagen is wat kinderen doen, dat hoort erbij". Die kinderen hebben begeleiding nodig.
Yamcha schreef:Wat ik zo'n vreemd fenomeen vind, is dat de slachtoffers trainingen krijgen, en bij de pesters.... NOETS!!! Dat is toch raar?
Pesten is geen normaal gedrag. Het is een vorm van sadisme, en neemt soms echt ziekelijke vormen aan. Hoe kan het dat kinderen met lichamelijke en geestelijke mishandeling wegkomen? En de slachtoffers te horen krijgen dat ze zich niet moeten aanstellen? Ik ben depressief geweest door pesten.....
Ik vind het een heel vreemd fenomeen. Toen ik gepest werd waren er genoeg mensen die er van wisten, maar degenen die iets hadden kunnen doen, deden niets. Helemaal niets.......