Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragnildje schreef:Zoals Gerd Leers zei: “Ik verwelkom mensen die een bijdrage leveren aan onze samenleving, maar wie de boel belazert, kan niet blijven.”
Ik ben het hiermee eens.
Ik heb niks tegen buitenlanders, integendeel, maar ze behoren zich net als ons aan de regels te houden.
Niet de boel lopen frauderen, dat is gewoon onacceptabel.
Ragnildje schreef:Zoals Gerd Leers zei: “Ik verwelkom mensen die een bijdrage leveren aan onze samenleving, maar wie de boel belazert, kan niet blijven.”
Ik ben het hiermee eens.
Ik heb niks tegen buitenlanders, integendeel, maar ze behoren zich net als ons aan de regels te houden.
Ik ben het hiermee eens.
BrankaZ schreef:Vind dat er nogal makkelijk voorbij wordt gegaan aan de redenen om over deze gegevens te liegen.
Verder blijft het een feit dat Mauro opgegroeid is in Nederland en de overheid er veel te lang over heeft gedaan om hem uit te wijzen.
Ragnildje schreef:Ik heb niks tegen buitenlanders, integendeel, maar ze behoren zich net als ons aan de regels te houden.
Shadow0 schreef:Ragnildje schreef:Ik heb niks tegen buitenlanders, integendeel, maar ze behoren zich net als ons aan de regels te houden.
Precies, als 10-jarig jongetje had hij natuurlijk beter moeten weten. Liegen en frauderen is uitsluitend voorbehouden voor mensen met een salaris boven modaal.
Citaat:Eurocommissaris Kroes wist niet van leugens Hirsi Ali
Laatste update: 15 mei 2006 11:13 info.
BRUSSEL - Europees Commissaris Neelie Kroes was niet op de hoogte van het feit dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali bij haar asielaanvraag in Nederland niet de volledige waarheid heeft verteld. "Mevrouw Kroes wist niet dat Hirsi Ali economisch is geweest met de waarheid of dat er onnauwkeurigheden waren", aldus de woordvoerder van de Eurocommissaris maandag. Kroes werkte in het verleden actief mee aan de overstap van het Kamerlid van de PvdA naar de VVD.
"Maar zelfs als Hirsi Ali maar drie oorlogen van vijf zou hebben meegemaakt, dan nog is zij iemand die erg veel heeft moeten doorstaan. Ze is nu niet precies opgegroeid in een lommerrijke buitenwijk van Amsterdam, van waaruit ze elke dag vrolijk naar school kon fietsen", aldus de woordvoerder verder.
De top van de VVD was er bij de komst van Hirsi Ali al van op de hoogte dat zij destijds had gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. Zo had ze bij aankomst in ons land in 1992 een andere naam, leeftijd en een ander vluchtland opgegeven http://www.nu.nl/algemeen/732433/euroco ... i-ali.html.
knetterhard schreef:Wat had jij gedaan in de situatie van Mauro? Ik denk dat hij uit angst deze dingen zo heeft gedaan (lees fraude enz)! Dat het niet klopt, ben ik wel geheel mee eens, maar ik denk wel dat er redenen achter zitten!
Ik vind dat er gewoon een wet moet komen die niet zo lang duurt met het uitzetten van mensen, hoogstens 2 jaar in mijn ogen.
gummie schreef:knetterhard schreef:Wat had jij gedaan in de situatie van Mauro? Ik denk dat hij uit angst deze dingen zo heeft gedaan (lees fraude enz)! Dat het niet klopt, ben ik wel geheel mee eens, maar ik denk wel dat er redenen achter zitten!
Ik vind dat er gewoon een wet moet komen die niet zo lang duurt met het uitzetten van mensen, hoogstens 2 jaar in mijn ogen.
Dat maakt het juist zo lastig: wat ik of iemand anders hier had gedaan als we Mauro waren, kan namelijk geen maatstaf zijn voor welk beleid er gevoerd moet worden. Dus ja, begrijpelijk is het wel: het gaat om iemands toekomstperspectief. Om een beter leven tegemoet te gaan doen mensen veel, ook liegen. Die jongen was 10 jaar. Ik denk niet dat iemand het hem kwalijk kan nemen dat ie liegt, al dan niet onder druk van anderen, om weg uit Angola te kunnen en in Nederland te mogen hopen op een beter perspectief.
Maar dat geldt voor alle kinderen en volwassenen die uit een land komen dat qua levenstandaard ver onder Nederland staat.
Ook het verkorten van de procedures is niet zo simpel als het lijkt. Er zijn organisaties in Nederland die asielzoekers, ongeacht de reden van asielaanvraag, ondersteunen in het eindeloos procederen, in beroep gaan, etc. Ik neem het die organisaties kwalijk dat ze een kind, of volwassene, hoop geven die er gezien de feiten en regelgeving gewoon niet voor iedereen is en kan zijn. Je helpt een asielzoekers niet door hem tegen beter weten in de ene na de andere procedure te laten starten, en op te vangen (bijvoorbeeld in een kerk) zodra geen procedures meer mogelijk zijn. Zo kom je gauw genoeg aan een verblijf van meer dan 5 jaar in Nederland. Behalve dat je zo'n asielzoeker hoop geeft die er soms gewoon niet is, en laat inburgeren tegen beter weten in, leidt het tot een overbelasting van het rechtssysteem, waardoor het alleen maar langer duurt voor alle andere asielzoekers om uitsluitsel te krijgen van de Nederlandse Staat. Als we nu eens ophouden het rechtssyteem te belasten met onbegonnen zaken, en de procedures bewaren voor diegenen die daadwerklijk op basis van feiten en regelgeving een kans maken, wordt de wachttijd ook korter.
Juut schreef:Nee hoor, liegen fraude ónder modaal wordt net zo min gewaardeerd